QUI SOM /// QUIENES SOMOS /// ABOUT US → |
NOTICIES NOTICIAS NEWS |
REVISTA Antic Teatre nº4 Juliol a Desembre 2011 (64 pàgines) Llegir /// Leer Online → MAGAZINE Antic Teatre nº4 July to December 2011 (64 pages) Read Online → |
SETEMBRE 2011 SEPTIEMBRE 2011 SEPTEMBER 2011 |
★ 1 - 4 Setembre 1 - 4 Septiembre 1 - 4 of September ★ | PI PIQUER ‘BOTTOM PAINT’ pintura-performance
HORARIS ESPECTACLE |
|
[+] info
Es un espectacle visual inspirat en el llibre “El fin del mundo como obra de arte”, de Rafael Argullol, i que ens planteja l’escenificació plàstica d’una idea. La pintura n’és la principal protagonista. A través d’ella se’ns explica un viatge total- ment pictòric, des del seu origen fins la seva destrucció, com a part del procés per seguir buscant el camí de l’essència. Pi Piquer. Pintora i escenògrafa. Pi comença fent grafitis pels carrers de Barcelona i col.laborant en revistes i fanzines. A partir de 1989 fa una Expo anual de les seves pintures i col.labora pintant decorats per a televisió, cinema i teatre. Actúa en la gira d’un musical pintant en directe en cada actuació i col.labora amb grups de música pintant en directe durant els concerts al Raval de Barcelona. Agafa un local, Espai Hamam, on durant 14 anys realitza performances, exposicions, lectures teatrals. Sempre sense rebre cap mena d’ajuda institucional com a principi de llibertat. Treballa sobre textos del filòsof Rafael Argullol en la recerca del saber en quant a la exploració de la existència. Per a insistir en la seva proposta de pensament nòmada, en el que convisquin el respecte, l’enigma i l’alegria del descubriment.
|
Es un espectáculo visual, inspirado en el libro El fin del mundo como obra de arte, de Rafael Argullol, y nos plantea la escenificación plástica de una idea. La pintura es la principal protagonista. A través de ella se nos cuenta un viaje totalmente pictórico, desde su orígen hasta su destrucción, como parte del proceso para seguir buscando el camino de la esencia. Pi Piquer. Pintora y escenógrafa. Pi comienza haciendo grafitis por las calles de Barcelona y colaborando en revistas y fanzines. A partir de 1989 realiza una Expo anual de sus pinturas y colabora pintando decorados para televisión, cine y teatro. Actúa en la gira de un musical pintando en directo en cada actuación y colabora con grupos de música pintando en directo durante los conciertos en el Raval de Barcelona. Coge un local, Espacio Hamam, donde durante 14 años realiza performances, exposiciones, lecturas teatrales. Siempre sin recibir ningún tipo de ayuda institucional como principio de libertad. Trabaja sobre textos del filósofo Rafael Argullol en la búsqueda del saber en cuanto a la exploración de la existencia. Para insistir en su propuesta de pensamiento nómada, en el que convivan el respeto, el enigma y la alegría del descubrimiento.
|
This is a visual performance, based on the book The End of the World as a Work of Art by Rafael Argullol, and proposes the artistic dramatisation of an idea. A painting is the main character. Through it we experience a completely visual journey, from its beginning to its destruction, as part of the process in the search for its essence. Pi Piquer. Painter and stage designer. Pi started out as a graffiti artist on the streets of Barcelona and collaborating in magazines and fanzines. From 1989 onwards she has held annual exhibitions of her paintings, and has worked on set design for TV, cinema and theatre. She worked on tour with a musical, painting live for each performance, and has also painted live during music concerts in Barcelona’s Raval district. For the past 14 years she has held performances, exhibitions and theatrical readings at the space she acquired for the purpose, Espacio Hamam. She has always worked independently of institutional aid, as a manifestation of her principles. She has worked on texts by philosopher Rafael Argullol in her search for knowledge on the exploration of existence, to intensify her concepts of nomadic thinking, where respect, enigma and the joy of discovery take equal place.
|
★ 8 - 11 Setembre 8 - 11 Septiembre 8 - 11 of September ★ |
TXALO TOLOZA- FERNÁNDEZ
HORARIS ESPECTACLE |
[+] info
Per a mi aquest projecte té a veure més amb la cultura lliure que amb la pirateria. No es tracta d'afusellar les idees d'altres, molt al contrari, es tracta d'anar avançant, de generar noves versions aportant noves solucions, de girar les peces d'un trencaclosques ja resolt per generar nous paisatges, per obrir noves portes. Un collage, un mashup, un remix, un fotomuntatge, un sampler escènic de baix pressupost basat en un dispositiu de còpia, modifica i enganxa. Aquesta és la meva particular manera de lluitar contra el capitalisme, mort de riure i sense vergonya. Txalo Toloza-Fernández © és videoartista, performer i vj, ha especialitzat el seu treball en la creació audiovisual dirigida a les arts vives. Membre de la banda 8bit subATAK, és col.laborador habitual de la performer Sònia Gómez i del dramaturg Roger Bernat. Realitzador de nombrosos espectacles com a autor, director, escenògraf, il · luminador, videocreador i vestuarista, treballa en la creació d'un llenguatge coreogràfic a través del cos en relació amb l'espai, el temps i els objectes, la producció de signes, la transformació a través de la repetició, la lentitud en els moviments, les reiteracions rituals, el pes de la paraula crítica, el reflex de la violència social i l'evocació de la bellesa. En l'actualitat es troba treballant en el muntatge d'una nova obra, barreja de música, dansa, drama i humor a partir de la lectura de les comèdies de Molière. (C)
|
Para mi este proyecto tiene que ver más con la cultura libre que con la piratería. No se trata de fusilar las ideas de otros, muy por el contrario se trata de ir avanzando, de generar nuevas versiones aportando nuevas soluciones, de girar las piezas de un puzzle ya resuelto para generar nuevos paisajes, para abrir nuevas puertas. Un collage, un mashup, un remix, un fotomontaje, un sampler escénico de bajo presupuesto basado en un dispositivo de copia, modifica y pega. Esta es mi particular forma de luchar contra el capitalismo, muerto de la risa y sin vergüenza. Txalo Toloza-Fernández © es videoartista, performer y vj, ha especializado su trabajo en la creación audiovisual dirigida a las artes vivas. Miembro de la banda 8bit subATAK, es colaborador habitual de la performer Sònia Gómez y del dramaturgo Roger Bernat. Realizador de numerosos espectáculos como autor, director, escenógrafo, iluminador, videocreador y vestuarista, trabaja en la creación de un lenguaje coreográfico a través del cuerpo en relación con el espacio, el tiempo y los objetos, la producción de signos, la transformación a través de la repetición, la lentitud en los movimientos, las reiteraciones rituales, el peso de la palabra crítica, el reflejo de la violencia social y la evocación de la belleza. En la actualidad se encuentra trabajando en el montaje de una nueva obra, mezcla de música, danza, drama y humor a partir de la lectura de las comedias de Moliere. (C)
|
For me, this project is more about free culture than piracy. Its not about shooting down other people’s ideas, quite on the contrary, its about advancing, generating new versions that provide new solutions, turning the pieces of an already completed puzzle to create new scenes, to open new doors. A collage, a mashup, a remix, a photomontage, a low-cost stage sampler based on a copy, modify and paste machine. This is my own particular way of fighting capitalism, laughing all the way and with no sense of shame. Txalo Toloza-Fernández © is a video artist and performer specialising in audiovisual creativity directed at living arts. A member of the band 8bit subATAK, he works together with performer Sonia Gomez and playwright Roger Bernat. He has produced many shows as actor, director, stage designer, lighting technician, video creator and dresser. His aim is to create a choreographic language using the body in relation to space, time, and objects; the production of signs; transformation through repetition; slowness of movement; ritual reiterations; the weight of the critical word; the reflection of social violence and the invocation of beauty. At present he is working on the production of a new show, a mix of music, dance, drama and humour based on readings of the work of Molière. ©
|
★ 15 Setembre 15 Septiembre 15 of September ★ |
MUÑECA DE TRAPO I PEPE CAMACHO
HORARIS ESPECTACLE |
[+] info
JAZZT'ABLAO
|
JAZZT’ABLAO
|
JAZZT'ABLAO |
★ 16 - 17 Setembre 16 - 17 Septiembre 16 - 17 of September ★ |
NICO BAIXAS & FRIENDS
HORARIS ESPECTACLE |
[+] info
M’imagino una nit d’estiu i taules sota de la figuera del Antic, una iluminació íntima, bon menjar................................. ví del penedés...........................Preus raonables............................................Es pot fumar ...................................es pot parlar ..................................................et pots tirar un pet............. Benvinguts!.. .....................................................hi haurá numeros de mans…..................pòstres .............................................y a veure si el Favbulos STAFF del Antic es curra un cocktail!…................................. que no sigui un mojito…..........................i una suau brisa en la nuca.
Nico Baixas és actor/performer i artista multimèdia. Les seves peces combinen elements a mig camí entre la performance, art plàstic, visual o multimèdia. Te una llarga trajectòria com actor de teatre, ha format part de les companyies General Eléctrica i Carnicería Rodrigo García. També ha col.laborat amb Marcel.lí Antunez, Ojos de Brujo, Frederic Amat, Joan Baixas o Sonia Gómez entre d'altres. En solitari, ha girat durant anys amb un espectacle creat per la seva mare, que s'interpretava només amb les mans. Des d'aleshores, les mans s'han convertit en una mena d'especialització. En el camp cinematogràfic, no només ha treballat com actor, també ha escrit guions, dirigit i muntat a New York i a Barcelona. |
Me imagino una noche de verano y mesas debajo de la higuera de Antic Teatre, una iluminación íntima, buena comida................................vino del penedés................................Precios razonables ...................................Se puede fumar ...........................se puede hablar ...............................te puedes tirar un pedo.............Bienvenidos! .....................................................hi habrá números de manos….............postres....................y a ver si el Favbulos STAFF de Antic se curra un cocktail! …................................. que no sea un mojito …..........................y una suave brisa en la nuca.
Nico Baixas es actor / performer y artista multimedia. Sus piezas combinan elementos a medio camino entre la performance, arte plástico, visual o multimedia. Tiene una larga trayectoria como actor de teatro, ha formado parte de las compañías General Eléctrica y La Carnicería de Rodrigo García. También ha colaborado con Marcel.lí Antunez, Ojos de Brujo, Frederic Amat, Joan Baixas o Sonia Gómez entre otros. En solitario, ha girado durante años con un espectáculo creado por su madre, que interpretaba sólo con las manos. Desde entonces, las manos se han convertido en una especie de especialización. En el campo cinematográfico, no sólo ha trabajado como actor, también ha escrito guiones, dirigido y montado en New York y Barcelona.
|
I imagine a summer night and tables under the fig tree at the Antic; intimate lighting, good food...........................red wine Pendes..................Reasonable Prices...............................................You can smoke, you can talk ..........................................................you can fart..............Welcome!...................there will be hand show...........................desserts............. and let´s see if the Antic’s Favbulous STAFF can rustle up a cocktail................not a mojito.......................................and a light breeze on the back of your neck.
Nico Baixas is an actor / performer / multimedia artista. His work combines elements that are halfway between performance, visual art and multimedia. He has been a stage actor for many years, working with General Eléctrica and La Carnicería de Rodrigo García; he has also collaborated with Marcel.lí Antunez, Ojos de Brujo, Frederic Amat, Joan Baixas and Sonia Gómez among others. Since then, his hands have become his particular area of specialisation. In the field of cinema, he has worked not only as an actor but also as a script writer, director and editor in both New York and Barcelona.
|
★ 19 Setembre 19 Septiembre 19 of September ★ |
LIMINAL GR
HORARIS ESPECTACLE |
[+] info
19h: Ignasi Dies I al bar: Colectivo Daños Colaterales Entrada sense sopar: 4 euros Dates liminal:
Dilluns,19 de setembre: Acció Cuina escombreria Dimarts, 28 de setembre: Reflexió En contra de l'esport Dilluns, 21 de novembre: Acció En contra de l'esport Dimecres, 19 d'octubre: Reflexió Burlesque Dimarts, 13 de desembre: Acció Burlesque Dimecres 9 de novembre: Reflexió Pirata Dimarts, 27 de desembre: Acció Pirata
|
19h: Ignacio Días 20h: Andrea Lucio 20:30 h: Cristina Schultz 21h: Raquel Herrera 21:30: Vanesa Varela 22h: Ana Valdés Menú: Y en el bar: Colectivo Daños colaterales Entrada sin cena: 4 euros Fechas liminal: Lunes, 19 de septiembre: Acción Cocina basura
|
19h: Ignatius Days 20h: Andrea Lucio 20:30: Cristina Schultz 21h: Raquel Herrera 21:30: Vanessa Varela Menu: And the bar: Collateral Damage Collective Admission without dinner: 4 euros Liminal Dates:
|
★ 22 - 25 Setembre 22 - 25 Septiembre 22 - 25 of September ★ |
GUILLEM MONT DE PALOL
HORARIS ESPECTACLE |
|
[+] info
¨Y perquè John Cage?" intenta ser un estudi sobre so, significat i cos en un discurs donat. El poder del so de las paraules. So com estructura, com dinàmica que viatja i es transforma. Discurs sensorial i no significatiu. No volem significar, al contrari, volem designificar per endinsar-nos en el terreny d´allò sensitiu, d´allò relacional, d´allò perceptiu i corpori. El discurs pot ser qualsevol discurs. No es important el què diem sino com ho diem, quienes eines musicals i coreogràfiques utilitzem per destrossar el text i submergir-nos en el treball de l´intèrpret per suggerir i surfejar per les onades d´allò que no significa. Fragmentació, repetició i unisò son les nostres eienes de treball per composar aquesta estructura coreogràfica a la anomenarem DISCURS¨ Guillem Mont de Palol es va graduar a la SNDO (School for New Dance Development) a Amsterdam el 2006. Combina el treball per a diferents coreògrafs per així poder fer el seu propi treball. Com intèrpret treballa amb Mette Ingvartsen, Vincent Dunoyer, Andrea Bozic, Min Tanaka y Masu Fajardo. La seva obra es situa entre la dansa, la instal·lació, l’esdeveniment i la performance. Les seves últimes creacions són I need you to play that body i About George.
|
"Y porqué John Cage? quiere ser un estudio sobre sonido y significado en un discurso dado. El poder del sonido de las palabras. sonido como estructura, como dinámica que viaja. Discurso sensorial y no significativo. No queremos significar, al contrario, queremos designificar para adentrarnos en el terreno de lo sensitivo, de lo relacional, de lo perceptivo y de lo corpóreo. El discurso puede ser cualquier discurso. No es importante lo que decimos sino cómo lo decimos, qué herramientas musicales y coreográficas utilizamos para destrozar el texto y submergirnos en el trabajo del intérprete para suggerir i surfear por las olas de lo no significativo. Fragmentación, repetición y unísono son nuestras herramientas para componer esta estructura coreográfica a la que llamaremos DISCURSO" Guillem Mont de Palol se graduó en la SNDO (School for New Dance Development) en Amsterdam en 2006. Combina el trabajo para diferentes coreógrafos para así poder hacer su propio trabajo. Como intérprete trabaja con Mette Ingvartsen, Vincent Dunoyer, Andrea Bozic, Min Tanaka y Masu Fajardo. Su obra se sitúa entre la danza, la instalación, el evento y la performance. Sus últimas creaciones son I need you to play that body y About George. Jorge Dutor estudió escenografía en la RESAD de Madrid. Tras pasar por el mundo del cine y la televisión, aterrizó en el ámbito de la danza y las artes escénicas. Trabaja con Pere Faura y Aitana Cordero. |
¨Y porqué John Cage¨ attempts to be and study about sound, meaning and body in a given speech. The power of sound and words. Sound as structure, as dynamic that travels and transforms. Sensorial and not meaningul speech. We don´t want to mean, on the contrary, we want to go deep in the realm of the senses, the relational, the perceptive and the physical. The speech could be whatever. It is not important what we say but how we say it. Which musical and choreographical tools we use in order to destroy the text and deepen in the performer´s work in order to suggest and surf the waves that which doesn´t mean. Fragmentation, repetition and unisono are the tools we use to compose this choreographical structure called SPEECH.¨ Guillem Mont de Palol graduated from the SNDO (School for New Dance Development) in Amsterdam in 2006. He then worked with different choreographs while at the same time developing his own creations. As a performer he has worked with Mette Ingvartsen, Vincent Dunoyer, Andrea Bozic, Min Tanaka and Masu Fajardo. His work slots in between dance, installation, event and performance. His latest works are I need you to play that body and About George. |
★ 26 Setembre 26 Septiembre 26 of September ★ |
FLUX CLUB
HORARIS ESPECTACLE |
|
Segona temporada de FLUX CLUB, un club de vídeo que, amb una periodicitat quinzenal i amb la màxima flexibilitat, pretenem que reflecteixi la vitalitat del vídeo de creació de la nostra ciutat. Es tracta d’una extensió del Festival de vídeo d’autor FLUX, amb sessions obertes a tot el que està passant en el camp del vídeo a Barcelona, que complementen el festival des del punt de vista dels seus continguts i que estenen el seu període d’acció més enllà dels dies estrictament dedicats al festival.
|
Segunda temporada de FLUX CLUB, un club de vídeo que, con una periodicidad quincenal y con la máxima flexibilidad, pretendemos que refleje la vitalidad del vídeo de creación de nuestra ciudad. Se trata de una extensión del Festival de vídeo d’autor FLUX, con sesiones abiertas a todo lo que está pasando en el campo del vídeo en Barcelona, que complementan el festival desde el punto de vista de sus contenidos y que extienden su período de acción más allá de los días estrictamente dedicados al festival. |
FLUX CLUB second season, a fortnightly video club where, with maximum flexibility, the vitality of video creation of our city can be reflected. This is an extension of the FLUX Video Auteur Festival, with sessions open to all that's happening nowadays in the video field in Barcelona, which complement the festival from the point of view of its contents and spread their sphere of influence further than the few days dedicated to the festival. |
sessió 10 entrada gratuïta DANIEL BARBÉ-FARRÉProjecció + col·loquiDaniel Barbé-Farré va néixer el 1968 al barri de Sant Antoni de Barcelona. Ha estat geòleg i assagista però després de llegir Raymond Roussel s'ha posat a treballar les imatges com si fossin sediments, investiga com s’erosionen, fossilitzen i transformen en magmes. El pseudomorfisme és una homonímia! Director de “l'Arxiu de Paisatges Inestables” (www.morfia.net): Arxiu virtual construït de forma participativa on recopilar els documents a partir dels quals es configura l’imaginari d’un territori: des d’historials mèdics a fotografies familiars, des de perfils geotècnics a autoritzacions administratives, per mostrar la inestabilitat d’un paisatge. No només es tracta de territoris físics sinó que també es recopilen paisatges que configuren un territori cultural a través del mite (Atlàntida-Montserrat), la política (anarquisme-revolució), la medicina (malalties mentals i modernisme), el treball (mineria, ergoteràpia)… Lo jardí de les rahons perdudes (2010) és la pel·lícula a partir de la qual s'ha començat a construir l'Arxiu. presentació Veurem el documental Lo jardí de les rahons perdudes i mostrarem el material inèdit de diferents arxius, milers de fotografies majoritàriament inèdites dels primers anys del s. XX de l'Antic Hospital Psiquiàtric de Sant Boi i del Museu Geològic del Seminari de Barcelona. Discutirem els usos de les imatges a partir dels següents temes: Primer tema: les ruïnes. Segon tema i variació: les malalties mentals. En el col·loqui comptarem amb la presència del director del documental Daniel Barbé-Farré i de l’investigador Jorge Blasco Gallardo, “Culturas de Archivo" diagenesi@gmail.com http://www.amateurarchivist.net → Lo jardí de les rahons perdudes
Direcció i idea original Daniel Barbé-Farré |
|
ENTRENAMENTS ENTRENAMIENTOS TRAININGS |
DIMARTS MARTES TUESDAY |
EL COS DE LA VEU Unir la duplicitat veu-respiraçió. Reconeixer la multiplicitat de la nostra veu i utilitzar-la. La veu ens porta fácilment a espais interiors creatius, emocionalment creatius. Horaris |
EL CUERPO DE LA VOZ Unir la duplicidad voz-respiración. Reconocer la multiplicidad de nuestra voz y utilizarla. La voz nos lleva fácilmente a espacios interiores creativos, emocionalmente creativos. Horarios |
THE VOICE’S BODY To link both voice and breathing, to better recognize the multiplicity of our own voice and make a good use of it. Voice easily takes us to inner creative spaces, emotionally creative. Time Schedules |
RECOMENDAMOS |
LIBRE COMUNIDAD ESCENICA |
c. Verdaguer i Callís 12 · BCN · tel. 93 315 23 54 · anticteatre@anticteatre.com · www.anticteatre.com |
Amb la col·laboració de: |
Antic Teatre és membre i treballa en xarxa amb: / Antic Teatre es miembro y trabaja en red con: / Antic Teatre is a member and networking with: |