Català /// Castellano /// English
logo Antic Teatre
[www.anticteatre.com]   [ MAPA ]  [ anticteatre@anticteatre.com ]  [ AdriAntic - RESIDÈNCIES ]  [ MAGAZINE]

[VIDEOS Antic] [Fitxa tècnica] [Festival Antic Goes Electric Vol III]  [Festival Antic Horror Picture Show ]  [Recursos]

[Blog Teatron]  [Archive]


     QUI SOM /// QUIENES SOMOS /// ABOUT US

 NOTICIES  NOTICIAS  NEWS

REVISTA Antic Teatre nº3  Gener a Juny  2011    (64 pàgines)  Llegir /// Leer Online →

MAGAZINE  Antic Teatre nº3  January  to June  2011    (64 pages)  Read Online →



Descarregar Arxiu PDF 30Mb


 FEBRER 2011  FEBRERO 2011  FEBRUARY 2011


★ 1, 8, 15, 22 FEBRER    1, 8, 15, 22 FEBRERO    1, 8, 15, 22 FEBRUARY ★

ESTHER FREIXA I RÀFOLS

“Medea (a la carta)”

Noves dramatúrgies
Nuevas dramaturgias
New drama


HORARIS ESPECTACLE
DIMARTS: 21:00 H
10€// socis 8€

HORARIOS ESPECTACULO
MARTES: 21:00 H
10€// socios 8€

SCHEDULES SHOW
TUESDAY: 21:00 H

10€// members 8€



Aforament limitat, cal reserva:

Aforo limitado, reserva previa:

Limited sell of tickets, book reservation in advance at:
93 315 23 54 anticteatre@anticteatre.com

 




Creació i interpretació: Esther Freixa i Ràfols
Col.laboració dramatúrgica: Toni Cots

Produït per - Mi otro trabajo

Amb el suport:
La Serradora - espai de creació d’arts escèniques i del moviment (Ajuntament de Mollet del Vallès)

Després d’un primer cicle de presentacions durant la tardor del 2010, l’Antic Teatre torna a acollir Medea (a la carta) del 18 de gener al 22 de febrer.

http://www.medealacarta.wordpress.com/ →


Medea (a la carta) és una proposta escènica entorn al mite i de-construcció del personatge de Medea. Té com a referents les pel.lícules Medea de Pasolini i Medea de Lars Von Trier, la narrativa de Roberto Calasso a Las bodas de Cadmo y Armonía i els textos Medea Material de Heiner Müller i God-Dog de Toni Cots. S’estructura en 4 peces curtes cadascuna amb entitat pròpia. Són diverses aproximacions al personatge i al seu mite; diferents mirades i relacions que es fan visibles a través del diàleg que s’estableix tant per part meva com de l’espectador amb el personatge.

La proposta, que consisteix en presentar 2 peces seguides d’un diàleg amb el públic, busca generar un espai d’intimitat que permeti obrir noves mirades sobre el fet escènic i establir una relació amb el públic on puguem exposar i compartir les diverses temàtiques que la re-visió contemporània del mite qüestiona. Medea (a la carta) es comença a obrir el gener del 2009 en cases i espais particulars. Actualment compagino aquesta possibilitat amb l’espai escènic dels teatres, generant ponts i qüestionant la idea de representació.

A les trobades de gener mostraré les peces 1, 2 i 3 i al febrer obriré una 4a peça que és un recorregut de tot el procés de creació de Medea (a la carta) en un espai-temps concentrat. Per saber quines peces mostraré cada dia es pot consultar el blog medealacarta.wordpress.com a l’apartat Novetats. L’aforament és per 20 persones i cal fer reserva prèvia.

Després de llicenciar-me per l’Institut del Teatre de Barcelona continuo formant-me amb diferents artistes i companyies a Catalunya i Berlin. Col.laboro habitualment amb La Reial Companyia de Teatre de Catalunya i diversos artistes independents mostrant el treball a Anglaterra, Berlin, Amsterdam i Catalunya. Des del 2008 codirigeixo i gestiono La Serradora, un espai municipal dedicat a la creació i investigació de les arts escèniques i del moviment, on desenvolupo la meva recerca i pràctica creativa entorn el cos i els seus llenguatges. Alhora treballo buscant línies pedagògiques que permetin la transmissió del coneixement sobre el propi cos i el fet creatiu. Des del 2006 sóc membre de La Bombeta, associació situada a Mollet del Vallès, que vol obrir un espai de relació entre artistes i públic.

Medea (a la carta) es una propuesta escénica en torno al mito y de-construcción del personaje de Medea. Este trabajo tiene como referentes las películas Medea de Pasolini y Medea de Lars Von Trier, la narrativa de Roberto Calasso en Las bodas de Cadmo y Armonía y los textos Medea Material de Heiner Müller y God-Dog de Toni Cots. Se estructura en 4 piezas cortas cada una con entidad propia. Son diversas aproximaciones al personaje y a su mito; diferentes miradas y relaciones que se hacen visibles a través del diálogo que se establece tanto por mi parte como del espectador con el personaje.

La propuesta, que consiste en la presentación de 2 piezas seguidas de un diálogo con el público, busca generar un espacio de intimidad que permita abrir nuevas miradas sobre el hecho escénico y establecer una relación con el público dónde podamos exponer y compartir las diversas temáticas que la re-visión contemporánea del mito cuestiona. Medea (a la carta) se empieza a abrir en enero del 2009 en casas y espacios particulares. Actualmente compagino esta posibilidad con el espacio escénico de los teatros, generando puentes y cuestionando la idea de representación.

En los encuentros de enero mostraré las piezas 1, 2 y 3 y en febrero abriré una 4ª pieza que es un recorrido de todo el proceso de creación de Medea (a la carta) en un espacio-tiempo concentrado. Para saber qué piezas mostraré cada dia se puede consultar el blog medealacarta.wordpress.com en el apartado Novedades. El aforo es para 20 personas y hace falta hacer reserva previa.

Después de licenciarme por el Institut del Teatre de Barcelona continúo formándome con diferentes artistas y compañías en Cataluña y Berlín. Colaboro habitualmente con La Reial Companyia de Teatre de Catalunya y diversos artistas independientes mostrando el trabajo en Inglaterra, Berlín, Amsterdam y Cataluña. Desde 2008 codirijo y gestiono La Serradora, un espacio municipal dedicado a la creación e investigación de las artes escénicas y del movimiento, dónde desarrollo mi investigación y práctica creativa en torno al cuerpo y a sus lenguajes. A la vez trabajo buscando líneas pedagógicas que permitan la transmisión del conocimiento sobre el propio cuerpo y el hecho creativo. Desde 2006 soy miembro de La Bombeta, asociación situada en Mollet del Vallès, que quiere abrir un espacio de relación entre artistas y público.

Medea (a la carta) is a Performing arts proposal related to the myth and deconstruction of  Medea as a character. This work is based on the films Medea by Pasolini and Medea by Lars Von Trier; the book of Roberto Calasso The Weddings of Cadmo and Harmony,and the texts Medea Material by Heiner Müller and God-Dog by Toni Cots. It is structured around 4 short pieces, each of them whith its own entity. Each piece is a different approach to the character and its myth: different viewpoints and relations that become visible through the dialogue taking place between myself, the spectator and the character.

This proposal, consisting on the presentation of 2 pieces followed by a dialogue,  aims at generating a space of intimacy in which new ways of looking upon the performative act take place, by establishing a relation with the public in which to expose and share different issues that the contemporary approach to the myth question. Medea (a la carta) started performing in January 2009 in private houses and other particular places. Currently, I combine this possibility with theatre venues, creating bridges and questioning the idea of representation.

During the dates of January I will show the 1st., 2nd. and 3rd piece, and in February I will open a 4th. piece which shows on a concentrated space-time structure the entire creation process of Medea (a la carta). To find out which pieces I will show on the different days, please consult the blog medealacarta.wordpress.com on the News section. Please, beware that there are only 20 seats available for each presentation, so book in advance.

After graduating at the Theatre Institute of Barcelona I continue to be trained with different artists and companies in Catalonia and Berlin. I usually collaborate with La Reial Companyia de Teatre de Catalunya and different independent artists, having shown the work in England, Berlin, Amsterdam and Catalonia. Since 2008 I co-direct and manage La Serradora –a municipal space addressed to the creation and research in the Performing Arts. There I carry out my research and creative body based work and practice. I also work searching for pedagogic approaches that enable the knowledge of one’s body and its creativity to be transmited. Since 2006 I am a member of La Bombeta –an association located in Mollet del Vallès, whose aim is to open a relational space between artists and audience.


★ 3 a 6 de FEBRER  3 a 6 de FEBRERO   3 to 6 of FEBRUARY★

STRIPART
- MOSTRA D'ART JOVE D'HORTA-GUINARDÓ

Muestra de arte joven
de Horta- Guinardó


Exhibition of Young Art
of Horta – Guinardó


HORARIS ESPECTACLE
DIJOUS  A DISSABTE: 21:00 H
DIUMENGE: 20:00 H

5€ // socis 4€

HORARIOS ESPECTACULO
JUEVES  A SABADO: 21:00 H
DOMINGO: 20:00 H
5€ // socios 4€

SCHEDULES SHOW
THURSDAY  TO SATURDAY: 21:00 H
SUNDAY: 20:00 H
5€ // members 4€

reservar: 93 315 23 54 anticteatre@anticteatre.com

 




3 i 5 de febrer

Jordi Soler Company/ psicoproject en moviment
“AUT... (plomes al pit)”
- nous llenguatges de cos

Col·lectiu Puente
“Pintura i Moviment en Re menor”
- performance

Helena Pellisé & Pablo Selnik

“A Glops”
- nous llenguatges del cos

4 i 6 de febrer

Col.lectiu “Por amor al arruinARTE”
“Distancias”
- nous llenguatges del cos

Co.Deria+Rectificadora (Trinidad García Espinosa)
“Contrastes et géodésie”
- performance

Leo Bert & Leo Bettinelli
“'MA' (buit)”
- nous llenguatges de cos – performance

Organitza: Centre Cívic Guinardó
Col·labora: Districte d'Horta- Guinardó i Programa de Joventut

www.stripart.org

Estripar: trencar, fer miques, esquinçar. Treure les tripes (d'algú o d'alguna cosa). Treure l'interior d'alguna cosa, desmuntar-la ....

Art: Manifestació de l'activitat humana amb la que (o qual?) s'expressa una visió personal que interpreta la realitat o allò imaginat amb recursos plàstics, lingüístics o sonors. Adaptació, adequació, aptitud, capacitat, destresa amb facultat, geni.....

Strip-art: Art contemporani que trenca amb els estereotips. Acció on un artista es despulla total o parcialment de la seva obra.

Amb aquest concepte va néixer fa quinze anys la idea de crear una mostra d'art contemporani multidisciplinari (pintura, dansa, performances, video-art, escultura, instal·lacions...) on exposessin artistes joves que encara estiguessin formant-se, o bé comencessin el seu camí artístic professional.

Stripart és una gran exposició, un gran ventall de formes expressives on no hi ha temes, on no hi ha disciplines prefixades, només busquem projectes que a través de la investigació i el treball, hagin arribat a ser innovadors, a trencar estereotips.

 

 

Estripar: romper, hacer trozos, rasgar. Sacar las tripas de algo. Sacar el interior de una cosa, desarmarla. abrir, aclarar, brindar, cascar, comenzar, desobstruir, desplegar, rajar, arañar, rascar, rasguñar, raspar, rayar, refregar.

Arte: Manifestación de la actividad humana mediante la cual se expresa una visión personal y desinteresada que interpreta lo real o imaginado con recursos plásticos, lingüísticos o sonoros. Adaptación, adecuación, aptitud, capacidad, destreza con facultad, genio, habilidad, idoneidad, maña, posibilidad, potencial, industria, ingenio, maestría, pericia.

Strip-art: arte contemporáneo que rompe con los estereotipos. La acción en donde un artista se desnuda total o parcialmente de su obra.

Con este concepto nació hace quince años la idea de crear una muestra de arte contemporáneo multidisciplinar (pintura, danza, performances, video-arte, escultura, instalaciones...) en donde expusiesen artistas jóvenes que estuviesen aún formándose o bien empezasen su andadura artística profesional.

Stripart es una gran exposición, un gran abanico de formas expresivas en donde no hay temas, no hay disciplinas prefijadas, solamente buscamos proyectos que a través de la investigación y el trabajo, hayan llegado a ser innovadores, a romper estereotipos.

Stripart is a young art exhibition for everybody who experiments with that are cyclically said “the new art languages”. A big exhibition open to a wide range of expressive forms where paint, photography, design, sculpture, ephemeral architecture, visual poetry, artistic installations, performances, happenings, music and video art are mixed.

Stripart was born with the intention of agglutinate all the artists that, with an innovative spirit, walk without complexes between different disciplines and techniques and explore convergences, possibilities and symbiosis.

At the same time, Stripart excels in its wish of to get closer the contemporary art to the public under a special perspective: show things that today are study and investigation but could be trend tomorrow..

 


★ 3 i 5 de FEBRER   3 y 5 de FEBRERO    3rd and 5th of FEBRUARY ★

Jordi Soler Company/ psicoproject en moviment

“AUT... (plomes al pit)”


nous llenguatges del cos
nuevos lenguajes del cuerpo
new body language


HORARIS ESPECTACLE
DIJOUS  A DISSABTE: 21:00 H
DIUMENGE: 20:00 H
5€//socis 4€

HORARIOS ESPECTACULO
JUEVES  A SABADO: 21:00 H
DOMINGO: 20:00 H
5€//socios 4€

SCHEDULES SHOW
THURSDAY  TO SATURDAY: 21:00 H
SUNDAY: 20:00 H
5€// members 4€

reservar: 93 315 23 54 anticteatre@anticteatre.com

 




Interpretació i creació: Jordi Soler Company
Música: Balago i Ana Belén
Foto i vídeo: Anna Ruaix i Marc Soler Company

Col·laboració: Àrea espai de dansa i creació - Centre Cívic Guinardó

Tinc dins meu tot un món, on hi trobo un lloc on estar. El controlo, fora d'ell em sento perdut i tinc la necessitat de tancar-m'hi, quedar-m'hi i no deixar-hi entrar a ningú.

Aut... (plomes al pit) és una visió personal, individualitzada i cotidiana de l'aspectre autista. Apareix per la necessitat de l'autor de donar a conèixer la seva visió d'aquest col·lectiu, vista des del llenguatge del moviment.

Jordi Soler Company es forma com a ballarí de dansa contemporània i dansa teatre a Barcelona, a l'hora realitza estudis de pedagogia terapèutica. Com a docent a diversos centres d'educació especial de Barcelona utlitza el llenguatge corporal i la dansa com a recurs per el desenvolupament integral de l'alumne. Al passat 2009 crea la companyia Jordi Soler Company/ psicoproject en moviment on investiga en la performance a partir de la psicologia humana.

Tengo dentro de mi todo un mundo, donde encuentro un lugar donde estar. Lo controlo, fuera de él me siento perdido y tengo la necesdad de cerrarme, quedarme y no dejar entrar a nadie.

Aut... (plomes al pit) es una visión personal, individualizada y quotidiana del aspectro autista. Aparece por la necesidad del autor de dar a conocer su visión de este colectivo, vista des del lenguage del movimiento.

Jordi soler Company se forma como bailarín de danza contemporánea y danza teatro en Barcelona, al mismo tiempo realiza estudios de pedagogía terapéutica. Como docente en varios centros de educación especial de Barcelona utiliza el lenguage corporal y la danza como recurso para el desarrollo integral del alumno. El pasado 2009 crea la compañía Jordi Soler Company/psicoproject en moviment donde investiga en la performance a partir de la psicología humana.

I have in my whole world , I find a place to stay. I control, out of it I feel lost and I have to close necesdad, stay and not let anyone.

Aut... (plomes al pit) is a personal view, individualized and quotidiana of autistic aspectro. Appears from the author's need to make known their vision of this group, des view of language movement.

Jordi Soler Company is formed as a dancer of contemporary dance and dance theater in Barcelona, while he studied therapeutic pedagogy. As a teacher in several special schools in Barcelona use the body language and dance as a resource for development of the student. Last 2009 creates the company Jordi Soler Company/psicoproject en moviment where he researches in the performance from the human psychology.


Col·lectiu Puente

“Pintura i Moviment en Re menor”


Performance

HORARIS ESPECTACLE
DIJOUS  A DISSABTE: 21:00 H
DIUMENGE: 20:00 H
5€//socis 4€

HORARIOS ESPECTACULO
JUEVES  A SABADO: 21:00 H
DOMINGO: 20:00 H
5€//socios 4€

SCHEDULES SHOW
THURSDAY  TO SATURDAY: 21:00 H
SUNDAY: 20:00 H
5€// members 4€

reservar: 93 315 23 54 anticteatre@anticteatre.com

 




Idea Original i Pintura: Eduardo Boldt
Música: Matías Muñoz i Daniel Urzúa
Dansa: Claudio Rojas
Duració: 25-30 minuts

Col·laboració: Difusió - Colectivo de Arte La Mengana
Col·laboració: Sessió d'espai de creació - CSO La Otra Carbonería

eduardo-boldt.blogspot.com

La proposta visual es presenta com un món intermedi entre la realitat social i la motivació interior de l'artista. S'intenta realitzar el treball creatiu no a partir d'una història general, sinó des de la seva pròpia història, l'experiència-acció, utilitzant el concepte de naixement com a confirmació del individu i com a metàfora de creació artística.

El Col·lectiu Puente es forma a partir d'una improvisació de carrer l'any 2009, des d'aquí va desenvolupar un llenguatge de fusió artística que va donar com a resultat “Pintura i Moviment en Re Menor” realitzada en diversos espais i festivals.

La propuesta visual se presenta como un mundo intermedio entre la realidad social y la motivación interior del artista. Se intenta realizar el trabajo creativo no a partir de una historia general, sino desde su propia historia, la experiencia-acción, utilizando el concepto de nacimiento como confirmación del individuo y como metáfora de creación artística.

El Colectivo Puente se forma a partir de una improvisación callejera en el año 2009, desde aquí fue desarrollando un lenguaje de fusión artística que dio como resultado “Pintura y Movimiento en Re Menor” realizada en diversos espacios y festivales.

This visual proposal presents itself as a middle world between the external reality of society and the inner experience and aspiration of the artist. This creative work is not derived from a general story but from its very own story, the action of experience, using the concept of birth as validation or confirmation of the individual and as a metaphor for artistic creation.

The Puente Collective is part of a larger improvisational group of street performers/artists which began to take shape in the year 2009 and has continued to develop a language of artistic fusion resulting in the present work, “Painting in D Minor”, performed in various creative spaces and festivals.


Helena Pellisé & Pablo Selnik

“A Glops”


nous llenguatges del cos
nuevos lenguajes del cuerpo
new body languages


HORARIS ESPECTACLE
DIJOUS  A DISSABTE: 21:00 H
DIUMENGE: 20:00 H
5€//socis 4€

HORARIOS ESPECTACULO
JUEVES  A SABADO: 21:00 H
DOMINGO: 20:00 H
5€//socios 4€

SCHEDULES SHOW
THURSDAY  TO SATURDAY: 21:00 H
SUNDAY: 20:00 H
5€// members 4€

reservar: 93 315 23 54 anticteatre@anticteatre.com

 




Poesia: Santiago Mora Soteras
Direcció artística: Helena Pellisé
Creació i interpretació: Helena Pellisé i Pablo Selnik
Fotografies: Andrés Sunyer
Tècnic: Guy Leon

Col·laboracions i agraïments: Laura India Gallardo Mora, Santiago Mora Soteras, Mariona Castillo, Laia Noguera i Clofent, Ariel Zutel, Sergi Garcia, Sonia Klamburg i Víctor Turull

Del llibre: Santiago Mora Soteras A Glops (Ed. Viena, Barcelona 2003)

Col·laboració: Area, Espai de Dansa i Creació Centre Cívic Guinardó, NunArt

myspace.com/pabloselnik

youtube.com/user/HelenaPellise

helenapellise.blogspot.com

“A Glops” planteja un monòleg a dues veus a ritme de poesia. Poemes acompanyats de moviments i sons que conviden a immergir-se en la poesia amorosa de Santiago Mora Soteras. Del diàleg entre el llenguatge poètic de la paraula, del so i del moviment improvisats es recreen dos estats emocionals d’una mateixa persona. “… Sabem dels ahirs que hem caminat sols/ amb el risc immens de caure al fons obscur/ de la nostra ànima, desolats de tristors/ com un Sol que es nega a sortir al matí,/ i afligit plora i en plorar és pluja muda/ amb tots els records tornant amb veu queda/ per no ferir l’aire que respirem a glops/ i ens neix de dins la paraula anhelada. …” Santiago Mora Soteras

La seva trobada es caracteritza per compartir un mateix estat de cerca dels límits improvisats i un interès de portar les seves disciplines a llocs desconeguts, tot construint conjuntament un joc amb nombrosos elements tècnics. Un repte comú de destruir els rols arquetípics en quant a la dinàmica ballarí-músic, qüestionant i re-definint la manera d’escoltar el moviment i de sentir el so.

“A Glops” plantea un monólogo a dos voces a ritmo de poesía. Poemas acompañados de movimientos y sonidos que invitan a sumergirse en la poesía amorosa de Santiago Mora Soteras. Del diálogo entre el lenguaje poético de la palabra, del sonido y del movimiento improvisados se recrean dos estados emocionales de una misma persona. “… Sabem dels ahirs que hem caminat sols/ amb el risc immens de caure al fons obscur/ de la nostra ànima, desolats de tristors/ com un Sol que es nega a sortir al matí,/ i afligit plora i en plorar és pluja muda/ amb tots els records tornant amb veu queda/ per no ferir l’aire que respirem a glops/ i ens neix de dins la paraula anhelada. …” Santiago Mora Soteras

Su encuentro se caracteriza por compartir un mismo estado de búsqueda de los límites improvisados y un interés de llevar sus disciplinas a lugares desconocidos, construyendo conjuntamente un juego con numerosos elementos técnicos. Un reto común de destruir los roles arquetípicos en cuanto a la dinámica bailarín-músico, cuestionando y redefiniendo la manera de escuchar el movimiento y de sentir el sonido.

“A Glops” intends a monologue for two voices to the rhythm of poetry. Poems accompanied by movements and sounds that invite us to go into Santiago Mora Soteras’s love poetry. From the exchange between the poetic language of improvised words, sound and movement, emerge two emotional states of the same person. “… Sabem dels ahirs que hem caminat sols/ amb el risc immens de caure al fons obscur/ de la nostra ànima, desolats de tristors/ com un Sol que es nega a sortir al matí,/ i afligit plora i en plorar és pluja muda/ amb tots els records tornant amb veu queda/ per no ferir l’aire que respirem a glops/ i ens neix de dins la paraula anhelada. …” Santiago Mora Soteras

Helena & Pablo share in their work the desire to be and explore the state of improvisation which is evident in their encounter and an interest to bring their disciplines to the unknown, they build together a game with many technical elements. A common challenge to destroy the archetypal roles of the dancer-musician dynamic, they intend to question and redefine the way we listen to movement and feel the sound.


★ 4 i 6 de FEBRER   4 y 6 de FEBRERO    4th and 6th of FEBRUARY ★

Col.lectiu “Por amor al arruinARTE

“Distancias”


nous llenguatges del cos
nuevos lenguajes del cuerpo
new body languages


HORARIS ESPECTACLE
DIJOUS  A DISSABTE: 21:00 H
DIUMENGE: 20:00 H
5€//socis 4€

HORARIOS ESPECTACULO
JUEVES  A SABADO: 21:00 H
DOMINGO: 20:00 H
5€//socios 4€

SCHEDULES SHOW
THURSDAY  TO SATURDAY: 21:00 H
SUNDAY: 20:00 H
5€// members 4€

reservar: 93 315 23 54 anticteatre@anticteatre.com

 




Creació, interpretació i mals de cap: Eduard Bosch i Susana González
Col·laboració: Àrea espai de dansa i creació - Centre Cívic Guinardó

facebook.com

Quan dues persones es toquen les mans, palmell contra palmell, si t’hi fixes, per molta pressió que facin, per molt que es premin un palmell contra l’altre, sempre queda dintre un forat que els separa.

Eduard Bosch és Llicenciat en Matemàtiques per la UAB. Porta diversos anys formant-se en el món de la dansa a Barcelona. Susana González és Llicenciada en Filologia Anglesa per la Universitat de Sevilla. Porta diversos anys formant-se en el món de la dansa entre Barcelona i Sevilla. Escriu poesia. Aquesta és llur primera creació junts.

Cuando dos personas se tocan las manos, palma contra palma, si te fijas, por mucha presión que hagan, por mucho que aprieten una mano contra la otra, siempre les queda dentro un hueco de aire que los separa.

Eduard Bosch es Licenciado en Matemáticas por la UAB. Lleva varios años formándose en el mundo de la danza en Barcelona. Susana González es Licenciada en Filología Inglesa por la Universidad de Sevilla. Lleva varios años formándose como bailarina entre Sevilla y Barcelona. Escribe poesía. Ésta es su primera creación juntos.

When two people touch their hands together, palm to palm, if you pay attention, it doesn’t matter how much pressure they make, how hard they push against each other: you will always find an air gap in between that separates them.

Eduard Bosch has a BS in mathematics from the UAB. He has been studying dance for several years in Barcelona. Susana González holds a BA in English Language and Literature from Seville University. She has been training as a dancer for several years in both Seville and Barcelona. She also writes poetry. This is their first work together.


Co.Deria+Rectificadora (Trinidad García Espinosa)

“Contrastes et géodésie”


Performance

HORARIS ESPECTACLE
DIJOUS  A DISSABTE: 21:00 H
DIUMENGE: 20:00 H
5€//socis 4€

HORARIOS ESPECTACULO
JUEVES  A SABADO: 21:00 H
DOMINGO: 20:00 H
5€//socios 4€

SCHEDULES SHOW
THURSDAY  TO SATURDAY: 21:00 H
SUNDAY: 20:00 H
5€// members 4€

reservar: 93 315 23 54 anticteatre@anticteatre.com

 




Direcció/Coreografia: Trinidad García Espinosa
Intèrpret: (Trinidad García Espinosa)
Música Original: miniatures I

Col·laboració: Amb el suport de Centre Cívic Guinardó i l’Espai Giralsol, de Cristina Pérez Duvos



deria-rectificadora.blogspot.com/

myspace.com/deria_rectificadora

El temps, la dona, la feminitat. Què és femení? Com ha de ser la dona? A què s'ha d'assemblar? Un document sobre l’atàvic i el recent, les seves conseqüències, el desenvolupament, el domini. Quins valors sobresurten? El cos com a mitjà o com a objecte amb possibilitats limitades, els límits de l'envelliment físic i els límits del gènere (el simi despullat). La identitat del cos en si mateix, la presència animal al cos a través del temps, aquest cos polític-humà-animal, animal encara sense determinar, canviable. A partir d'uns textos de V. Despentes (King Kong Théorie) observo el comportament femení i les seves costums, tracto el text, suggereixo imatges i elaboro el moviment des de la seva forma més estricta, més pura, buscant la mida justa.

Trinitat García (Barcelona 1976). Formada a l’Institut del Teatre (1994) i a Liverpool Instiute for Performing Arts (1997). Com a intèrpret va treballar per Yu Shiu-Chin & Guests, Simone Hueber, Davide Campliani, Osatinsky i Pelliccioli, Karin Wickenhauser, Sebastian Garcia Ferro, Cia.Fernando Hurtado ... Crea les seves pròpies peces en Col.lectiu Deria + Rectificadora (1999). Ha coreografiat per a Carles Santos, Rosa Novell, entre d’altres. Estudia Feldenkrais amb Monique Vander Vorths, Philipp Unsel.

El tiempo, la mujer, lo femenino, ¿qué es femenino? ¿Cómo debe ser la mujer? ¿A qué ha de parecerse? Un documento sobre lo atávico y lo reciente, sus consecuencias, el desarrollo, el dominio ¿qué valores sobresalen? El cuerpo como medio u objeto con posibilidades limitadas, los límites del envejecimiento físico y del género (el mono desnudo). La identidad del cuerpo, en sí mismo, la presencia animal en el cuerpo a través del tiempo, este cuerpo político-humano-animal, animal aún sin determinar, cambiable. a partir de unos textos teóricos V. Despentes (King Kong Théorie), observo el comportamiento femenino, y sus costumbres. Trato el texto, sugiero imágenes y elaboro el movimiento desde su forma más estricta, pura, buscando la medida justa.

Trinidad García (Barcelona 1976). Formada en el Instituto del Teatro (1994) y en Liverpool Instiute for Performing Arts (1997). Como intérprete trabajó para Yu Shiu-Chin & Guests, Simone Hueber, Davide Campliani, Osatinsky y Pelliccioli, Karin Wickenhauser, Sebastian Garcia Ferro, Cia.Fernando Hurtado... Crea sus propias piezas en Colectivo Dería +Rectificadora (1999). Ha coreografiado para Carles Santos, Rosa Novell, entre otros. Estudia Feldenkrais con Philipp Unsel.

The time, the woman, the femininity. What is feminine? How should be a woman? What should she/it resemble? A document about what is atavistic and what is recent, its consequences, the development, the domain. What values stand out? The body as mean or an object with limited possibilities, the limits of physical aging and the limits of the gender (Naked ape). The identity of the body itself, the animal presence in the body over time, this politic-human-animal body, an animal undetermined, exchangeable. Departing from King Kong Theory, texts by V. Despentes, I observe the feminine behaviour of women and their habits. I deal with the text; suggest images and produce the movement from it’s the strictest form, the purest, seeking its appropriated measure.

Trinidad Garcia (Barcelona 1976). Formed at the Institut del Teatre (1994) and Liverpool Institute for Performing Arts (1997). As an interpreter work for Shiu-Chin Yu & Guests, Simone Hueber, Davide Campliani, Osatinsky y Pelliccioli, Karin Wickenhauser, Sebastian Garcia Ferro, Cia.Fernando Hurtado... Create hers own pieces in Colectivo Dería +Rectificadora (1999). She has choreographed for Carles Santos, Rosa Novell... Studies Feldenkrais with Monique Vander Vorths, Philipp Unsel.


Leo Bert & Leo Bettinelli

“'MA' (buit)”


Nous llenguatges de cos - Performance
Nuevos lenguajes del cuerpo - Performance
New body languages - Performance


HORARIS ESPECTACLE
DIJOUS  A DISSABTE: 21:00 H
DIUMENGE: 20:00 H
5€//socis 4€

HORARIOS ESPECTACULO
JUEVES  A SABADO: 21:00 H
DOMINGO: 20:00 H
5€//socios 4€

SCHEDULES SHOW
THURSDAY  TO SATURDAY: 21:00 H
SUNDAY: 20:00 H
5€// members 4€

reservar: 93 315 23 54 anticteatre@anticteatre.com

 




Creació i interpretació: Leo Bert
Música: Leo Bettinelli
Fotografia: Andrés Sunyer

Col·laboració: Espai Marabal i CC Guinardó

leobettinelli.com.ar

leobert.info

Performance experimental sobre el insuportable del buit en les nostres vides i de la necessitat de seguretat i control, a través de la interacció improvisada entre dansa-teatre-poesia i música experimental, i en la que el públic no està exempt de responsabilitat.

Leo Bert, creador multidisciplinari, porta més de set anys explorant els territoris de la performance i la improvisació, particularment en espais públics. Leo Bettinelli, compositor musical, improvisador i performer. Involucrat en l’escena de la música experimental i la improvisació, ha editat set àlbums en aquests corrents i dos de música popular fusionada. Ha organitzat cicles de música i art a Buenos Aires i actualment organitza el festival Niños Consentidos.

Performance experimental acerca de lo insoportable del vacío en nuestras vidas y de la necesidad de seguridad y control, a través de la interacción improvisada entre danza-teatro-poesía y música experimental y en la que el público no está exento de responsabilidad.

Leo Bert, creador multidisciplinar, lleva más de siete años explorando los territorios de la performance y la improvisación, particularmente en espacios públicos. Leo Bettinelli, compositor musical, improvisador y performer. Involucrado en la escena de la música experimental y la improvisación, ha editado siete álbumes en estas corrientes y dos de música popular fusionada. Ha organizado ciclos de música y arte en Buenos Aires y actualmente organiza el festival Niños Consentidos.

Experimental performance about the unbearable void in our lives and the need for security and control, through improvised interaction between dance-theatre-poetry and experimental music, and in which the public is not exempt from their responsibility.

Leo Bert, multidisciplinary artist, has spent more than seven years exploring the territories of the performance and improvisation, particularly in public spaces. Leo Bettinelli, music composer, improviser and performer. Involved in the scene of experimental music and improvisation, has released seven albums and two on these currents of popular music merged. He has organized series of music and art in Buenos Aires and currently organizes the festival Niños Consentidos.


★ 7 FEBRER    7 FEBRERO   7 FEBRUARY ★



21:00 H
gratuït /// gratis /// for free

1a sessió : 07/02/2011
2a sessió: 21/02/2011
3a sessió: 07/03/2011
4a sessió: 21/03/2011

www.fluxfestival.org →



Segona temporada de FLUX CLUB, un club de vídeo que, amb una periodicitat quinzenal i amb la màxima flexibilitat, pretenem que reflecteixi la vitalitat del vídeo de creació de la nostra ciutat. Es tracta d’una extensió del Festival de vídeo d’autor FLUX, amb sessions obertes a tot el que està passant en el camp del vídeo a Barcelona, que complementen el festival des del punt de vista dels seus continguts i que estenen el seu període d’acció més enllà dels dies estrictament dedicats al festival.

La intenció és poder acollir tot tipus de sessions: projeccions, videoperformances i col·loquis que ofereixin al públic la possibilitat del contacte directe amb els videocreadors. Tant poden ser sessions monogràfiques d'autors reconeguts com sessions temàtiques, sessions col·lectives dedicades a autors emergents, a la presentació de treballs d’estudiants, o centrades en la videopoesia o la videodansa...

FLUX CLUB és un espai de difusió del vídeo de creació a la ciutat de Barcelona.


Segunda temporada de FLUX CLUB, un club de vídeo que, con una periodicidad quincenal y con la máxima flexibilidad, pretendemos que refleje la vitalidad del vídeo de creación de nuestra ciudad. Se trata de una extensión del Festival de vídeo d’autor FLUX, con sesiones abiertas a todo lo que está pasando en el campo del vídeo en Barcelona, que complementan el festival desde el punto de vista de sus contenidos y que extienden su período de acción más allá de los días estrictamente dedicados al festival.

La intención es poder acoger todo tipo de sesiones: proyecciones, videoperformances y coloquios que ofrezcan al público la posibilidad del contacto directo con los videocreadores. Tanto pueden ser sesiones monográficas de autores reconocidos como sesiones temáticas, sesiones colectivas dedicadas a autores emergentes, a la presentación de trabajos de estudiantes, o centradas en la videopoesía o la videodanza...

FLUX CLUB es un espacio de difusión del vídeo de creación en la ciudad de Barcelona.

 

 

FLUX CLUB second season, a fortnightly video club where, with maximum flexibility, the vitality of video creation of our city can be reflected. This is an extension of the FLUX Video Auteur Festival, with sessions open to all that's happening nowadays in the video field in Barcelona, which complement the festival from the point of view of its contents and spread their sphere of influence further than the few days dedicated to the festival.

Our intention is to include all kinds of sessions: projections, video performances and discussions which offer direct contact with the video creators. Everything from monographic sessions of well known authors; thematic, collective sessions dedicated to up and coming authors; the presentation of works made by students; those focused on video poetry or video dance, and so on.

FLUX CLUB is a space for dissemination of video art in the city of Barcelona.


sessió 1

dilluns 7 febrer 2011_21h

GERMÁN SCELSO
Projecció + col·loqui


Buenos Aires, 1976. Trabaja en videocreaciones documentales que tensionan la distancia entre autor y personajes y entre representación y realidad. Ha exhibido sus obras en Argentina, E.E.U.U., España y otros países europeos. Desde el 2004 vive y trabaja en Barcelona.

presentación


El engaño y El modelo están grabados con una cámara de mano muy pequeña. Esto permite que un realizador/performer actúe fluidamente en la narración como otro personaje.

En cada uno de estos videos se da una forma diferente de pacto entre este realizador/performer, y el personaje o anécdota retratada. En el primero, como dice su título, mediante el engaño, y en el segundo, mediante el dinero. El engaño o el dinero entonces, hacen posible que el relato prosiga, concluya y sugiera los límites entre lo que puede o no registrarse, o entre el argumento prefijado y lo meramente documental.

El engaño

Barcelona_2009_30 min
Un hombre y una propuesta: Juan, un viejo andaluz, ofrece una paga a cambio de que el realizador lo ayude a matar, quemándola, a una mujer que lo estafó.



El modelo

Barcelona_2010_45 min
Jordi pide limosna en la calle. Cuando era niño, una parálisis cerebral le dejó el brazo y la pierna izquierda casi inútiles. El Estado, todos los meses, le paga una pensión por invalidez ¿Por qué pide limosna entonces?



david 3



★ 8, 15, 22 FEBRER    8, 15, 22 FEBRERO    8, 15, 22 FEBRUARY ★

ESTHER FREIXA I RÀFOLS

“Medea (a la carta)”

Noves dramatúrgies
Nuevas dramaturgias
New drama


HORARIS ESPECTACLE
DIMARTS: 21:00 H
10€// socis 8€

HORARIOS ESPECTACULO
MARTES: 21:00 H
10€// socios 8€

SCHEDULES SHOW
TUESDAY: 21:00 H

10€// members 8€



Aforament limitat, cal reserva:

Aforo limitado, reserva previa:

Limited sell of tickets, book reservation in advance at:
93 315 23 54 anticteatre@anticteatre.com

 




Creació i interpretació: Esther Freixa i Ràfols
Col.laboració dramatúrgica: Toni Cots

Produït per - Mi otro trabajo

Amb el suport:
La Serradora - espai de creació d’arts escèniques i del moviment (Ajuntament de Mollet del Vallès)

Després d’un primer cicle de presentacions durant la tardor del 2010, l’Antic Teatre torna a acollir Medea (a la carta) del 18 de gener al 22 de febrer.

http://www.medealacarta.wordpress.com/ →


Medea (a la carta) és una proposta escènica entorn al mite i de-construcció del personatge de Medea. Té com a referents les pel.lícules Medea de Pasolini i Medea de Lars Von Trier, la narrativa de Roberto Calasso a Las bodas de Cadmo y Armonía i els textos Medea Material de Heiner Müller i God-Dog de Toni Cots. S’estructura en 4 peces curtes cadascuna amb entitat pròpia. Són diverses aproximacions al personatge i al seu mite; diferents mirades i relacions que es fan visibles a través del diàleg que s’estableix tant per part meva com de l’espectador amb el personatge.

La proposta, que consisteix en presentar 2 peces seguides d’un diàleg amb el públic, busca generar un espai d’intimitat que permeti obrir noves mirades sobre el fet escènic i establir una relació amb el públic on puguem exposar i compartir les diverses temàtiques que la re-visió contemporània del mite qüestiona. Medea (a la carta) es comença a obrir el gener del 2009 en cases i espais particulars. Actualment compagino aquesta possibilitat amb l’espai escènic dels teatres, generant ponts i qüestionant la idea de representació.

A les trobades de gener mostraré les peces 1, 2 i 3 i al febrer obriré una 4a peça que és un recorregut de tot el procés de creació de Medea (a la carta) en un espai-temps concentrat. Per saber quines peces mostraré cada dia es pot consultar el blog medealacarta.wordpress.com a l’apartat Novetats. L’aforament és per 20 persones i cal fer reserva prèvia.

Després de llicenciar-me per l’Institut del Teatre de Barcelona continuo formant-me amb diferents artistes i companyies a Catalunya i Berlin. Col.laboro habitualment amb La Reial Companyia de Teatre de Catalunya i diversos artistes independents mostrant el treball a Anglaterra, Berlin, Amsterdam i Catalunya. Des del 2008 codirigeixo i gestiono La Serradora, un espai municipal dedicat a la creació i investigació de les arts escèniques i del moviment, on desenvolupo la meva recerca i pràctica creativa entorn el cos i els seus llenguatges. Alhora treballo buscant línies pedagògiques que permetin la transmissió del coneixement sobre el propi cos i el fet creatiu. Des del 2006 sóc membre de La Bombeta, associació situada a Mollet del Vallès, que vol obrir un espai de relació entre artistes i públic.

Medea (a la carta) es una propuesta escénica en torno al mito y de-construcción del personaje de Medea. Este trabajo tiene como referentes las películas Medea de Pasolini y Medea de Lars Von Trier, la narrativa de Roberto Calasso en Las bodas de Cadmo y Armonía y los textos Medea Material de Heiner Müller y God-Dog de Toni Cots. Se estructura en 4 piezas cortas cada una con entidad propia. Son diversas aproximaciones al personaje y a su mito; diferentes miradas y relaciones que se hacen visibles a través del diálogo que se establece tanto por mi parte como del espectador con el personaje.

La propuesta, que consiste en la presentación de 2 piezas seguidas de un diálogo con el público, busca generar un espacio de intimidad que permita abrir nuevas miradas sobre el hecho escénico y establecer una relación con el público dónde podamos exponer y compartir las diversas temáticas que la re-visión contemporánea del mito cuestiona. Medea (a la carta) se empieza a abrir en enero del 2009 en casas y espacios particulares. Actualmente compagino esta posibilidad con el espacio escénico de los teatros, generando puentes y cuestionando la idea de representación.

En los encuentros de enero mostraré las piezas 1, 2 y 3 y en febrero abriré una 4ª pieza que es un recorrido de todo el proceso de creación de Medea (a la carta) en un espacio-tiempo concentrado. Para saber qué piezas mostraré cada dia se puede consultar el blog medealacarta.wordpress.com en el apartado Novedades. El aforo es para 20 personas y hace falta hacer reserva previa.

Después de licenciarme por el Institut del Teatre de Barcelona continúo formándome con diferentes artistas y compañías en Cataluña y Berlín. Colaboro habitualmente con La Reial Companyia de Teatre de Catalunya y diversos artistas independientes mostrando el trabajo en Inglaterra, Berlín, Amsterdam y Cataluña. Desde 2008 codirijo y gestiono La Serradora, un espacio municipal dedicado a la creación e investigación de las artes escénicas y del movimiento, dónde desarrollo mi investigación y práctica creativa en torno al cuerpo y a sus lenguajes. A la vez trabajo buscando líneas pedagógicas que permitan la transmisión del conocimiento sobre el propio cuerpo y el hecho creativo. Desde 2006 soy miembro de La Bombeta, asociación situada en Mollet del Vallès, que quiere abrir un espacio de relación entre artistas y público.

Medea (a la carta) is a Performing arts proposal related to the myth and deconstruction of  Medea as a character. This work is based on the films Medea by Pasolini and Medea by Lars Von Trier; the book of Roberto Calasso The Weddings of Cadmo and Harmony,and the texts Medea Material by Heiner Müller and God-Dog by Toni Cots. It is structured around 4 short pieces, each of them whith its own entity. Each piece is a different approach to the character and its myth: different viewpoints and relations that become visible through the dialogue taking place between myself, the spectator and the character.

This proposal, consisting on the presentation of 2 pieces followed by a dialogue,  aims at generating a space of intimacy in which new ways of looking upon the performative act take place, by establishing a relation with the public in which to expose and share different issues that the contemporary approach to the myth question. Medea (a la carta) started performing in January 2009 in private houses and other particular places. Currently, I combine this possibility with theatre venues, creating bridges and questioning the idea of representation.

During the dates of January I will show the 1st., 2nd. and 3rd piece, and in February I will open a 4th. piece which shows on a concentrated space-time structure the entire creation process of Medea (a la carta). To find out which pieces I will show on the different days, please consult the blog medealacarta.wordpress.com on the News section. Please, beware that there are only 20 seats available for each presentation, so book in advance.

After graduating at the Theatre Institute of Barcelona I continue to be trained with different artists and companies in Catalonia and Berlin. I usually collaborate with La Reial Companyia de Teatre de Catalunya and different independent artists, having shown the work in England, Berlin, Amsterdam and Catalonia. Since 2008 I co-direct and manage La Serradora –a municipal space addressed to the creation and research in the Performing Arts. There I carry out my research and creative body based work and practice. I also work searching for pedagogic approaches that enable the knowledge of one’s body and its creativity to be transmited. Since 2006 I am a member of La Bombeta –an association located in Mollet del Vallès, whose aim is to open a relational space between artists and audience.


★ 10 a 13 de FEBRER  10 a 13 de FEBRERO   10 to 13 of FEBRUARY ★

CIA.HIPOCONDRÍACO (BERLÍN)

“Entre algas y alpes”


Teatre d’humor - clown
Teatro de humor - clown
Clown Show


HORARIS ESPECTACLE
DIJOUS  A DISSABTE: 21:00 H
DIUMENGE: 20:00 H
10€//socis 8€

HORARIOS ESPECTACULO
JUEVES  A SABADO: 21:00 H
DOMINGO: 20:00 H
10€//socios 8€

SCHEDULES SHOW
THURSDAY  TO SATURDAY: 21:00 H
SUNDAY: 20:00 H
10€// members 8€

reservar: 93 315 23 54 anticteatre@anticteatre.com




Intèrprets: Sabine Rieck i Sebastian Matt
Idea: Cia Hipocondríaco
Ull exterior: Julia Christ
Regidor: León Touret
Comunicació: Jour Majench
Durada: 40 ‘minuts

www.sabine-rieck.com

www.sebastianmatt.de

“Dos excursionistes es troben per atzar en un càmping. La temporada s'acaba, arriba la tardor. Les vacances venturosas es converteixen en un acampar per un temps no definit, un estudi sobre el terreny i una investigació científica sobre la figura de l'acampador, a partir de l'observació de la seva figura, forma, olor, contingut i dinàmica.”

Sabine Rieck, polifacètica artista de circ, amb formació d‘acrobàcia i dansa, actriu i una mica pallassa, manipuladora de hula hops, corda llisa, acordió i oukelele. Ha treballat amb companyies com Archaos i va ser una de les fundadores de la Cie.Gosh. Cabarets a San Francisco i a Seatle, i molt present dins l’escena berlinesa i francesa. Sabine combina la interpretació amb la direcció. A Barcelona va dirigir el 7è Circ d’Hivern de 9 barris ‚‘Ulls Clucs‘ (2003), i la vem poguer disfrutar a la carpa BaRdElOnA, al final de les Rambles, l’any ‘90 i‘91.

Sebastian Matt, fa l’escola artística de mim i drama a Berlín i stages amb Gabriel Buendia (Argentina) (cirque du soleil) i Michel Dallaire. Fa performances a Berlín i Hamburg i s’implica artísticament al Chamaleon Variété de Berlín. Premiat dos cops "nachwuchspreis fuer kleinkunst" de volksbuehne berlin "variete newcomer preis" del Chamaeleon variete berlin. Gira per França, Itàlia, Bèlgica, Holanda i Espanya.

“Dos excursionistas se encuentran por azar en un camping. La temporada se acaba, llega el otoño. Las vacaciones venturosas se convierten en un acampar por un tiempo no definido, un estudio sobre el terreno y una investigación científica sobre la figura del campista, a partir de la observación de su figura, forma, olor, contenido y dinámica.”

Sabine Rieck, polifacética artista de circo, con formación de acrobacia y danza, actriz y un poco payasa, manipuladora de hula hops, acordeón , cuerda lisa y oukelele. Ha trabajado con compañías como Archaos y fue una de las fundadoras de la Cie.Gosh. Cabarets en San Francisco y Seatle, y muy presente en la escena berlinesa y francesa. Sabine combina la interpretación con la dirección. En Barcelona dirigió el 7è Circ d’Hivern de 9 Barris‚ ‘Ulls Clucs‘ (2003), y la pudimos disfrutar en la carpa Bardelona, al final de las Ramblas, el año ‘90 y ‘91.

Sebastian Matt, hace la escuela artística de mimo y drama en Berlín y stages con Gabriel Buendia (Argentina) (Cirque du Soleil) y Michel Dallaire. Hace performances en Berlín y Hamburgo y se implica artísticamente al Chamaleon Variété de Berlín. "Premiado dos veces "Nachwuchspreis fuer Kleinkunst" de Volksbuehne Berlin y "Variete Newcomer Preis" del Chamaeleon Variete Berlin Gira por Francia, Italia, Bélgica, Holanda y España.

"Two trippers are for random in a camping. The season is ended, the autumn comes. The happy vacations turn into one to encamp in a not definite time, a study on the area and a scientific research on the figure of the camper, from the observation of his figure, form, smell, content and dynamics."

Sabine Rieck, polifacetic artist of circus, with acrobatic formation and dance, actress and little clown, manipulative of hula hops, smooth rope, accordion, smoothe rope and oukelele. She has worked with companies like Archaos and she was one of the founders of the Cie.Gosh. Cabarets in San Francisco and Seatle, and very present in the Berlin and French scene. Sabine combines the interpretation with the direction. In Barcelona she directed 7è Circ d'Hivern of 9 Barris, 'Ulls Clucs' (2003), and we could enjoy it in the nights of the carpa Bardelona, at the end of the Ravines, the years ' 90 and ' 91.

Sebastian Matt, does the artistic school of caress and dramatic art in Berlin. Stages with Gabriel Buendia (Argentina) (Cirque du Soleil) and Michel Dallaire. Founder of the company “Itchy Feet”, and the trio of caress "Die Neffen". He does performances in Berlin and Hamburg and is implied artistically in to the Chamaleon Variété of Berlin. Rewarded two times "Nachwuchspreis fuer Kleinkunst" of the Volksbuehne and the "Variété Newcomer Preis“ of the Chamaleon. Tour along France, Italy, Belgium, Holland and Spain.





★ 14 FEBRER  14 FEBRERO   14 FEBRUARY ★

URBANOSCOPIO
- mostra de cinema i ciutat
(3ª sessió)

“Lugar y Sociedad”


Documental
Documental
Documentary


HORARIS ESPECTACLE
DIJOUS  A DISSABTE: 21:00 H
DIUMENGE: 20:00 H
gratis

HORARIOS ESPECTACULO
JUEVES  A SABADO: 21:00 H
DOMINGO: 20:00 H
gratuït

SCHEDULES SHOW
THURSDAY  TO SATURDAY: 21:00 H
SUNDAY: 20:00 H
for free

reservar: 93 315 23 54 anticteatre@anticteatre.com

 




Organitza: Ojo Cónico

lugar y sociedad/ proyecto

ojoconico.com

En la 3ª sessió projectarem Lugar y Sociedad, un documental que “...reflexiona sobre les relacions que existeixen entre les múltiples comunitats que conformen una societat i els llocs en els quals viuen. [...] Gravat en un Madrid en plena crisi financera global, després de l'esclat de la bombolla immobiliària, que ha provocat la suspensió de pagaments en centenars d'immobiliàries i constructores, milers de treballadors que han perdut l'ocupació, famílies desallotjades de la seva casa per no poder fer front al pagament de la hipoteca...”

Urbanoscopio, mostra de cinema i ciutat. L’any 2007 el 50% de la població mundial habitava en zones urbanes. Aquestes produeixen el 75% del total de las emissions de carboni dispersades a l’atmosfera. Un de cada tres habitants del planeta viu en una barraca. Aquesta expansió sense precedents de la ciutat s’estén por tots els racons del planeta redibuixant el territori i las relacions socials. Des de les onades migratòries cercant un futur millor fins les operacions d’especulació immobiliària, els motius que originen aquests processos de transformació urbana són tan variats com els resultats que en produeixen, de les muntanyes de barraques on habita la tercera part de la població mundial fins els paisatges artificials generats per allotjar a les elits econòmiques. Urbanoscopio es una mostra de cinema documental on es plasmen aquests fenomens. Organitzada per oJo cónico, tractarà des de diverses òptiques diferents fenòmens urbans contemporanis.

ojo cónico es una associació dedicada a fomentar el debat arquitectònic y urbanístic a través del mitja audiovisual.

En la 3ª sesión proyectaremos Lugar y Sociedad, un documental que “...reflexiona sobre las relaciones que existen entre las múltiples comunidades que conforman una sociedad y los lugares en los que viven. [...] Grabado en un Madrid en plena crisis financiera global, tras el estallido de la burbuja inmobiliaria, que ha provocado la suspensión de pagos en cientos de inmobiliarias y constructoras, miles de trabajadores que han perdido el empleo, familias desajoladas de su casa por no poder hacer frente al pago de la hipoteca...”

Urbanoscopio, muestra de cine y ciudad. En el año 2007 el 50% de la población mundial habitaba en una zona urbana. Estas producen el 75% del total de las emisiones de carbono dispersadas en la atmósfera. Uno de cada tres habitantes del planeta vive en una barraca. Esta expansión sin precedentes de la ciudad se extiende por todos los rincones del planeta reformulando el territorio y las relaciones sociales. Desde las oleadas de inmigración en busca de un futuro mejor hasta las operaciones de especulación inmobiliaria, los motivos que originan estos procesos de transformación urbana son tan variados como los resultados que producen, desde las montañas de infraviviendas en las que habita la tercera parte de la población mundial hasta los paisajes artificiales generados para alojar a las élites económicas. Urbanoscopio es una muestra de cine documental donde se plasman estos fenómenos. Organizada por oJo cónico, tratará desde diversas ópticas diferentes fenómenos urbanos contemporáneos.

ojo cónico es una asociación dedicada a fomentar el debate arquitectónico y urbanístico a través del medio audiovisual.

For the 3rd session we will screen Lugar y Sociedad, a documentary film that “...reflects on the relationships existing between the multiple communities that build a society and the places they inhabit. […] Filmed at Madrid during the global finantial crisis, after the real estate crash, generating hundreds of bankrupted builders and developers, thousands of workers that have lost their job, evicted families that have failed to pay their mortgages...”

Urbanoscopio, cinema and city festival. In the year 2007, 50% of the world population inhabited an urban area. These produce 75% of all the carbon emissions launched into the atmosphere. One out of every three inhabitants of the planets lives in a slum. This unprecedented expansion of the city extends throughout all corners of the planet reformulating territory and social relations. From migratory waves searching for a better future to speculative real state operations, the causes behind these processes of urban transformations are as broad as the results they produce, from the mountains of slums inhabited by one third of the global population to the artificial landscapes generated to accommodate the economical elites. Urbanoscopio is a documentary film festival portraying these phenomena. Organized by oJo cónico it will approach from diverse perspectives the different contemporary urban phenomena.

ojo cónico is an association devoted to the debate in urbanism and architecture mainly through audiovisual documentaries.



★ 15, 22 FEBRER    15, 22 FEBRERO    15, 22 FEBRUARY ★

ESTHER FREIXA I RÀFOLS

“Medea (a la carta)”

Noves dramatúrgies
Nuevas dramaturgias
New drama


HORARIS ESPECTACLE
DIMARTS: 21:00 H
10€// socis 8€

HORARIOS ESPECTACULO
MARTES: 21:00 H
10€// socios 8€

SCHEDULES SHOW
TUESDAY: 21:00 H

10€// members 8€



Aforament limitat, cal reserva:

Aforo limitado, reserva previa:

Limited sell of tickets, book reservation in advance at:
93 315 23 54 anticteatre@anticteatre.com

 




Creació i interpretació: Esther Freixa i Ràfols
Col.laboració dramatúrgica: Toni Cots

Produït per - Mi otro trabajo

Amb el suport:
La Serradora - espai de creació d’arts escèniques i del moviment (Ajuntament de Mollet del Vallès)

Després d’un primer cicle de presentacions durant la tardor del 2010, l’Antic Teatre torna a acollir Medea (a la carta) del 18 de gener al 22 de febrer.

http://www.medealacarta.wordpress.com/ →


Medea (a la carta) és una proposta escènica entorn al mite i de-construcció del personatge de Medea. Té com a referents les pel.lícules Medea de Pasolini i Medea de Lars Von Trier, la narrativa de Roberto Calasso a Las bodas de Cadmo y Armonía i els textos Medea Material de Heiner Müller i God-Dog de Toni Cots. S’estructura en 4 peces curtes cadascuna amb entitat pròpia. Són diverses aproximacions al personatge i al seu mite; diferents mirades i relacions que es fan visibles a través del diàleg que s’estableix tant per part meva com de l’espectador amb el personatge.

La proposta, que consisteix en presentar 2 peces seguides d’un diàleg amb el públic, busca generar un espai d’intimitat que permeti obrir noves mirades sobre el fet escènic i establir una relació amb el públic on puguem exposar i compartir les diverses temàtiques que la re-visió contemporània del mite qüestiona. Medea (a la carta) es comença a obrir el gener del 2009 en cases i espais particulars. Actualment compagino aquesta possibilitat amb l’espai escènic dels teatres, generant ponts i qüestionant la idea de representació.

A les trobades de gener mostraré les peces 1, 2 i 3 i al febrer obriré una 4a peça que és un recorregut de tot el procés de creació de Medea (a la carta) en un espai-temps concentrat. Per saber quines peces mostraré cada dia es pot consultar el blog medealacarta.wordpress.com a l’apartat Novetats. L’aforament és per 20 persones i cal fer reserva prèvia.

Després de llicenciar-me per l’Institut del Teatre de Barcelona continuo formant-me amb diferents artistes i companyies a Catalunya i Berlin. Col.laboro habitualment amb La Reial Companyia de Teatre de Catalunya i diversos artistes independents mostrant el treball a Anglaterra, Berlin, Amsterdam i Catalunya. Des del 2008 codirigeixo i gestiono La Serradora, un espai municipal dedicat a la creació i investigació de les arts escèniques i del moviment, on desenvolupo la meva recerca i pràctica creativa entorn el cos i els seus llenguatges. Alhora treballo buscant línies pedagògiques que permetin la transmissió del coneixement sobre el propi cos i el fet creatiu. Des del 2006 sóc membre de La Bombeta, associació situada a Mollet del Vallès, que vol obrir un espai de relació entre artistes i públic.

Medea (a la carta) es una propuesta escénica en torno al mito y de-construcción del personaje de Medea. Este trabajo tiene como referentes las películas Medea de Pasolini y Medea de Lars Von Trier, la narrativa de Roberto Calasso en Las bodas de Cadmo y Armonía y los textos Medea Material de Heiner Müller y God-Dog de Toni Cots. Se estructura en 4 piezas cortas cada una con entidad propia. Son diversas aproximaciones al personaje y a su mito; diferentes miradas y relaciones que se hacen visibles a través del diálogo que se establece tanto por mi parte como del espectador con el personaje.

La propuesta, que consiste en la presentación de 2 piezas seguidas de un diálogo con el público, busca generar un espacio de intimidad que permita abrir nuevas miradas sobre el hecho escénico y establecer una relación con el público dónde podamos exponer y compartir las diversas temáticas que la re-visión contemporánea del mito cuestiona. Medea (a la carta) se empieza a abrir en enero del 2009 en casas y espacios particulares. Actualmente compagino esta posibilidad con el espacio escénico de los teatros, generando puentes y cuestionando la idea de representación.

En los encuentros de enero mostraré las piezas 1, 2 y 3 y en febrero abriré una 4ª pieza que es un recorrido de todo el proceso de creación de Medea (a la carta) en un espacio-tiempo concentrado. Para saber qué piezas mostraré cada dia se puede consultar el blog medealacarta.wordpress.com en el apartado Novedades. El aforo es para 20 personas y hace falta hacer reserva previa.

Después de licenciarme por el Institut del Teatre de Barcelona continúo formándome con diferentes artistas y compañías en Cataluña y Berlín. Colaboro habitualmente con La Reial Companyia de Teatre de Catalunya y diversos artistas independientes mostrando el trabajo en Inglaterra, Berlín, Amsterdam y Cataluña. Desde 2008 codirijo y gestiono La Serradora, un espacio municipal dedicado a la creación e investigación de las artes escénicas y del movimiento, dónde desarrollo mi investigación y práctica creativa en torno al cuerpo y a sus lenguajes. A la vez trabajo buscando líneas pedagógicas que permitan la transmisión del conocimiento sobre el propio cuerpo y el hecho creativo. Desde 2006 soy miembro de La Bombeta, asociación situada en Mollet del Vallès, que quiere abrir un espacio de relación entre artistas y público.

Medea (a la carta) is a Performing arts proposal related to the myth and deconstruction of  Medea as a character. This work is based on the films Medea by Pasolini and Medea by Lars Von Trier; the book of Roberto Calasso The Weddings of Cadmo and Harmony,and the texts Medea Material by Heiner Müller and God-Dog by Toni Cots. It is structured around 4 short pieces, each of them whith its own entity. Each piece is a different approach to the character and its myth: different viewpoints and relations that become visible through the dialogue taking place between myself, the spectator and the character.

This proposal, consisting on the presentation of 2 pieces followed by a dialogue,  aims at generating a space of intimacy in which new ways of looking upon the performative act take place, by establishing a relation with the public in which to expose and share different issues that the contemporary approach to the myth question. Medea (a la carta) started performing in January 2009 in private houses and other particular places. Currently, I combine this possibility with theatre venues, creating bridges and questioning the idea of representation.

During the dates of January I will show the 1st., 2nd. and 3rd piece, and in February I will open a 4th. piece which shows on a concentrated space-time structure the entire creation process of Medea (a la carta). To find out which pieces I will show on the different days, please consult the blog medealacarta.wordpress.com on the News section. Please, beware that there are only 20 seats available for each presentation, so book in advance.

After graduating at the Theatre Institute of Barcelona I continue to be trained with different artists and companies in Catalonia and Berlin. I usually collaborate with La Reial Companyia de Teatre de Catalunya and different independent artists, having shown the work in England, Berlin, Amsterdam and Catalonia. Since 2008 I co-direct and manage La Serradora –a municipal space addressed to the creation and research in the Performing Arts. There I carry out my research and creative body based work and practice. I also work searching for pedagogic approaches that enable the knowledge of one’s body and its creativity to be transmited. Since 2006 I am a member of La Bombeta –an association located in Mollet del Vallès, whose aim is to open a relational space between artists and audience.


★ 17 a 20 de FEBRER  17 a 20 de FEBRERO   17 to 20 of FEBRUARY ★

VÉRTEBRO TEATRO

“Estudi per l'amor, la mort i la paciència”


noves dramatúrgies
nuevas dramaturgias
new drama

HORARIS ESPECTACLE
DIJOUS  A DISSABTE: 21:00 H
DIUMENGE: 20:00 H
10€ // socis 8€

HORARIOS ESPECTACULO
JUEVES  A SABADO: 21:00 H
DOMINGO: 20:00 H
10€ // socios 8€

SCHEDULES SHOW
THURSDAY  TO SATURDAY: 21:00 H
SUNDAY: 20:00 H
10€ // members 8€

reservar: 93 315 23 54 anticteatre@anticteatre.com

 




Autor, Actor i Director: Juan Diego Calzada
Ajudant de direcció: Nazario Díaz
Vestuari: Juan Diego Calzada
Espai escenogràfic i il.luminació: Ángela López
Espai sonor i vídeos: Juan Diego Calzada / Nazario Díaz
Personal tècnic: Nazario Díaz / Eduardo Merino / Ángela López
Producció: Vértebro Teatro

www.vertebro.es

video YouTube

M'AGRADARIA QUE EL MEU CERVELL
NO GOVERNÉS EL MEU COS,
NO GOVERNÉS LA MEVA...

En aquesta proposta entrem en guerra amb l'art, amb nosaltres mateixos, amb els espectadors, amb el real i l'imaginari de l'amor, la mort i la paciència per arribar a plantejar en la mesura del possible algunes qüestions:

Qui ha de venir per jutjar els vius? Quin és el meu camí cap a la mort? Qui tornarà a omplir la meva ànima d'amor?

En “ESTUDI PER L'AMOR, LA MORT I LA PACIÈNCIA” us obligarem a un cos a cos amb el costat més privat de l'amor i del sexe.

Naixem com VÉRTEBRO TEATRO a finals del 2007 amb una visió polièdrica del nostre treball. Creiem necessari, per al creixement de qualsevol comunitat artística, establir altres relacions diferents a les de muntatge d'un espectacle. Un exemple d'això, el constitueix ENCUENTROS TEATRALES VÉTEBRO-ENCRUDO, seminari anual d'intercanvi artístic que compta amb conferències, demostracions de treball, espectacles, performances, videoprojeccions, sessions de treball...

La companyia té a l'esquena certa trajectòria, encapçalada per la figura de Juan Diego Calzada, actor, autor i director de teatre que comença la seva marxa el 2001 amb “La Oveja Negra” i, sense el treball, hagués estat poc probable haver desembocat en Vértebro Teatro. Triem Còrdova, Espanya, com a base d'operacions.

ME GUSTARÍA QUE MI CEREBRO
NO GOBERNARA MI CUERPO,
NO GOBERNARA MI VIDA…

En esta propuesta entramos en guerra con el arte, con nosotros mismos, con los espectadores, con lo real y lo imaginario del amor, la muerte y la paciencia para llegar a plantear en la medida de lo posible varios interrogantes:

¿Quién ha de venir para juzgar a los vivos? ¿Cuál es mi camino hacia la muerte? ¿Quién volverá a llenar mi alma de amor?

En “ESTUDIO PARA EL AMOR, LA MUERTE Y LA PACIENCIA”, os obligaremos a un cuerpo a cuerpo con el lado más privado del amor y del sexo.

Nacemos como VÉRTEBRO TEATRO a finales del 2007 con una visión poliédrica de nuestro trabajo. Creemos necesario, para el crecimiento de cualquier comunidad artística, establecer otras relaciones diferentes a las de montaje de un espectáculo. Un ejemplo de ello, lo constituye ENCUENTROS TEATRALES VÉTEBRO-ENCRUDO, seminario anual de intercambio artístico que cuenta con conferencias, demostraciones de trabajo, espectáculos, performances, videoproyecciones, sesiones de trabajo…

La compañía tiene ya a sus espaldas cierta trayectoria, encabezada por la figura de Juan Diego Calzada, actor, autor y director de teatro que comienza su andadura en 2001 con “La Oveja Negra” y, sin cuyo trabajo, hubiese sido poco probable haber desembocado en Vértebro Teatro. Elegimos Córdoba, España, como base de operaciones.

I WISH MY BRAIN
DID NOT RULE MY BODY,
DID NOT RULE MY LIFE...

In our theatrical endeavour we engage in a war with art, with ourselves, with the spectators, with the perceptions of reality and imagination of love, death and patience, all in an effort to show these questions:

Who will come to judge the alive ones? Which is my road to death? Who will come to fill my soul with love?

In STUDY FOR THE LOVE, DEATH AND PATIENCE, we will compel you to a melee with the more private side of love and sex.

VÉRTEBRO TEATRO was born at the end of 2007 with a multifaceted view of our work. We believe it is necessary for the growth of any artistic community to establish other relationships within the theatrical world apart from staging shows. An example of this is ENCUENTROS VÉRTEBRO/EN-CRUDO, an artistic exchange annual seminar featuring lectures, demonstrations of work, performances, video screenings and workshops...

The company has already had various achievements to be proud of, and is headed by Juan Diego Calzada, actor, author and theatre director who began his career in 2001 with “The Black Sheep” and, without whose work, Vértebro Teatro is unlikely to have seen the light of day. We chose Cordoba, Spain as “operational headquarters”.


★ 21 FEBRER    21 FEBRERO   21 FEBRUARY ★



21:00 H
gratuït /// gratis /// for free

1a sessió : 07/02/2011
2a sessió: 21/02/2011
3a sessió: 07/03/2011
4a sessió: 21/03/2011

www.fluxfestival.org →



Segona temporada de FLUX CLUB, un club de vídeo que, amb una periodicitat quinzenal i amb la màxima flexibilitat, pretenem que reflecteixi la vitalitat del vídeo de creació de la nostra ciutat. Es tracta d’una extensió del Festival de vídeo d’autor FLUX, amb sessions obertes a tot el que està passant en el camp del vídeo a Barcelona, que complementen el festival des del punt de vista dels seus continguts i que estenen el seu període d’acció més enllà dels dies estrictament dedicats al festival.

La intenció és poder acollir tot tipus de sessions: projeccions, videoperformances i col·loquis que ofereixin al públic la possibilitat del contacte directe amb els videocreadors. Tant poden ser sessions monogràfiques d'autors reconeguts com sessions temàtiques, sessions col·lectives dedicades a autors emergents, a la presentació de treballs d’estudiants, o centrades en la videopoesia o la videodansa...

FLUX CLUB és un espai de difusió del vídeo de creació a la ciutat de Barcelona.


Segunda temporada de FLUX CLUB, un club de vídeo que, con una periodicidad quincenal y con la máxima flexibilidad, pretendemos que refleje la vitalidad del vídeo de creación de nuestra ciudad. Se trata de una extensión del Festival de vídeo d’autor FLUX, con sesiones abiertas a todo lo que está pasando en el campo del vídeo en Barcelona, que complementan el festival desde el punto de vista de sus contenidos y que extienden su período de acción más allá de los días estrictamente dedicados al festival.

La intención es poder acoger todo tipo de sesiones: proyecciones, videoperformances y coloquios que ofrezcan al público la posibilidad del contacto directo con los videocreadores. Tanto pueden ser sesiones monográficas de autores reconocidos como sesiones temáticas, sesiones colectivas dedicadas a autores emergentes, a la presentación de trabajos de estudiantes, o centradas en la videopoesía o la videodanza...

FLUX CLUB es un espacio de difusión del vídeo de creación en la ciudad de Barcelona.

 

 

FLUX CLUB second season, a fortnightly video club where, with maximum flexibility, the vitality of video creation of our city can be reflected. This is an extension of the FLUX Video Auteur Festival, with sessions open to all that's happening nowadays in the video field in Barcelona, which complement the festival from the point of view of its contents and spread their sphere of influence further than the few days dedicated to the festival.

Our intention is to include all kinds of sessions: projections, video performances and discussions which offer direct contact with the video creators. Everything from monographic sessions of well known authors; thematic, collective sessions dedicated to up and coming authors; the presentation of works made by students; those focused on video poetry or video dance, and so on.

FLUX CLUB is a space for dissemination of video art in the city of Barcelona.


sessió 2

dilluns 21 febrer 2011_21h

LLUÍS ESCARTÍN
Projecció + col·loqui


Barcelona, 1966. Fotògraf errant i poeta del cine, fundador de El Armadillo Productions a Nova York, conservador de cel·luloides i fotografia a la selva tropical xiapaneca i d’allà a regidor del festival OVNI a Barcelona, entre moltes altres coses: ell és, en totes les seves encarnacions, un observador del món amb compromís poètic. La seva biografia es podria mesurar en quilòmetres, si tenim en compte el sentiment d’un artista inquiet i encuriosit per descobrir indrets, persones i, el que és més important, a ell mateix. No és casual que la seva primera exposició fotogràfica tingués com a títol «Perpetual Movement».

presentació


De como la mirada realmente tiene por esencia el dejar que las cosas sucedan, o aparezcan, o simplemente existan... captar algo tan tremendamente ajeno a nuestra respiración, y pulsación… como es la vida, como es el mundo, como es el otro… o como es la muerte… que lo reune todo… y a todos… en fin, mirar al mundo es todo un pensamiento de vida y un ejercicio de amor, mucho amor… e intentar captarlo… es un gran ejercicio de humildad y abandono, creo… y ahí es donde ese hacer sentir la cámara tanto al espectador que mira, y que está fuera, como al filmado que se deja mirar, y que está dentro…

Águila, Arizona

1992_10 min
Realizado en Arizona para una proyección sin sonido en Nueva York, con la colaboración de la bailarina de contemporáneo Olga Mesa. Un documento mudo donde se exploran momentos de paisajes brumosos con figura en movimiento.





Nescafé-Dakar

2007_30 min 
Escartín graba, desde la ventana indiscreta de la habitación del hospital, la cotidianidad de una calle de Dakar. Nescafé-Dakar pertenece a esta estirpe de obras que asumen la prueba (incluso física, como expiación) de tener que ganarse el derecho a mirar y filmar al otro. La formulación cinematográfica de por qué cuando miramos a África simplemente no la vemos.




Amanar Tamasheq

2010_15 min Escartín se adentra en el desierto de Mali y convive durante un tiempo con los rebeldes tuareg. Ellos le piden que registre su historia y la lleve más allá de las dunas, aunque él no comprenda qué es lo que está documentando; incluso, si lo más importante permanece invisible.




david 3



★ 22 FEBRER    22 FEBRERO    22 FEBRUARY ★

ESTHER FREIXA I RÀFOLS

“Medea (a la carta)”

Noves dramatúrgies
Nuevas dramaturgias
New drama


HORARIS ESPECTACLE
DIMARTS: 21:00 H
10€// socis 8€

HORARIOS ESPECTACULO
MARTES: 21:00 H
10€// socios 8€

SCHEDULES SHOW
TUESDAY: 21:00 H

10€// members 8€



Aforament limitat, cal reserva:

Aforo limitado, reserva previa:

Limited sell of tickets, book reservation in advance at:
93 315 23 54 anticteatre@anticteatre.com

 




Creació i interpretació: Esther Freixa i Ràfols
Col.laboració dramatúrgica: Toni Cots

Produït per - Mi otro trabajo

Amb el suport:
La Serradora - espai de creació d’arts escèniques i del moviment (Ajuntament de Mollet del Vallès)

Després d’un primer cicle de presentacions durant la tardor del 2010, l’Antic Teatre torna a acollir Medea (a la carta) del 18 de gener al 22 de febrer.

http://www.medealacarta.wordpress.com/ →


Medea (a la carta) és una proposta escènica entorn al mite i de-construcció del personatge de Medea. Té com a referents les pel.lícules Medea de Pasolini i Medea de Lars Von Trier, la narrativa de Roberto Calasso a Las bodas de Cadmo y Armonía i els textos Medea Material de Heiner Müller i God-Dog de Toni Cots. S’estructura en 4 peces curtes cadascuna amb entitat pròpia. Són diverses aproximacions al personatge i al seu mite; diferents mirades i relacions que es fan visibles a través del diàleg que s’estableix tant per part meva com de l’espectador amb el personatge.

La proposta, que consisteix en presentar 2 peces seguides d’un diàleg amb el públic, busca generar un espai d’intimitat que permeti obrir noves mirades sobre el fet escènic i establir una relació amb el públic on puguem exposar i compartir les diverses temàtiques que la re-visió contemporània del mite qüestiona. Medea (a la carta) es comença a obrir el gener del 2009 en cases i espais particulars. Actualment compagino aquesta possibilitat amb l’espai escènic dels teatres, generant ponts i qüestionant la idea de representació.

A les trobades de gener mostraré les peces 1, 2 i 3 i al febrer obriré una 4a peça que és un recorregut de tot el procés de creació de Medea (a la carta) en un espai-temps concentrat. Per saber quines peces mostraré cada dia es pot consultar el blog medealacarta.wordpress.com a l’apartat Novetats. L’aforament és per 20 persones i cal fer reserva prèvia.

Després de llicenciar-me per l’Institut del Teatre de Barcelona continuo formant-me amb diferents artistes i companyies a Catalunya i Berlin. Col.laboro habitualment amb La Reial Companyia de Teatre de Catalunya i diversos artistes independents mostrant el treball a Anglaterra, Berlin, Amsterdam i Catalunya. Des del 2008 codirigeixo i gestiono La Serradora, un espai municipal dedicat a la creació i investigació de les arts escèniques i del moviment, on desenvolupo la meva recerca i pràctica creativa entorn el cos i els seus llenguatges. Alhora treballo buscant línies pedagògiques que permetin la transmissió del coneixement sobre el propi cos i el fet creatiu. Des del 2006 sóc membre de La Bombeta, associació situada a Mollet del Vallès, que vol obrir un espai de relació entre artistes i públic.

Medea (a la carta) es una propuesta escénica en torno al mito y de-construcción del personaje de Medea. Este trabajo tiene como referentes las películas Medea de Pasolini y Medea de Lars Von Trier, la narrativa de Roberto Calasso en Las bodas de Cadmo y Armonía y los textos Medea Material de Heiner Müller y God-Dog de Toni Cots. Se estructura en 4 piezas cortas cada una con entidad propia. Son diversas aproximaciones al personaje y a su mito; diferentes miradas y relaciones que se hacen visibles a través del diálogo que se establece tanto por mi parte como del espectador con el personaje.

La propuesta, que consiste en la presentación de 2 piezas seguidas de un diálogo con el público, busca generar un espacio de intimidad que permita abrir nuevas miradas sobre el hecho escénico y establecer una relación con el público dónde podamos exponer y compartir las diversas temáticas que la re-visión contemporánea del mito cuestiona. Medea (a la carta) se empieza a abrir en enero del 2009 en casas y espacios particulares. Actualmente compagino esta posibilidad con el espacio escénico de los teatros, generando puentes y cuestionando la idea de representación.

En los encuentros de enero mostraré las piezas 1, 2 y 3 y en febrero abriré una 4ª pieza que es un recorrido de todo el proceso de creación de Medea (a la carta) en un espacio-tiempo concentrado. Para saber qué piezas mostraré cada dia se puede consultar el blog medealacarta.wordpress.com en el apartado Novedades. El aforo es para 20 personas y hace falta hacer reserva previa.

Después de licenciarme por el Institut del Teatre de Barcelona continúo formándome con diferentes artistas y compañías en Cataluña y Berlín. Colaboro habitualmente con La Reial Companyia de Teatre de Catalunya y diversos artistas independientes mostrando el trabajo en Inglaterra, Berlín, Amsterdam y Cataluña. Desde 2008 codirijo y gestiono La Serradora, un espacio municipal dedicado a la creación e investigación de las artes escénicas y del movimiento, dónde desarrollo mi investigación y práctica creativa en torno al cuerpo y a sus lenguajes. A la vez trabajo buscando líneas pedagógicas que permitan la transmisión del conocimiento sobre el propio cuerpo y el hecho creativo. Desde 2006 soy miembro de La Bombeta, asociación situada en Mollet del Vallès, que quiere abrir un espacio de relación entre artistas y público.

Medea (a la carta) is a Performing arts proposal related to the myth and deconstruction of  Medea as a character. This work is based on the films Medea by Pasolini and Medea by Lars Von Trier; the book of Roberto Calasso The Weddings of Cadmo and Harmony,and the texts Medea Material by Heiner Müller and God-Dog by Toni Cots. It is structured around 4 short pieces, each of them whith its own entity. Each piece is a different approach to the character and its myth: different viewpoints and relations that become visible through the dialogue taking place between myself, the spectator and the character.

This proposal, consisting on the presentation of 2 pieces followed by a dialogue,  aims at generating a space of intimacy in which new ways of looking upon the performative act take place, by establishing a relation with the public in which to expose and share different issues that the contemporary approach to the myth question. Medea (a la carta) started performing in January 2009 in private houses and other particular places. Currently, I combine this possibility with theatre venues, creating bridges and questioning the idea of representation.

During the dates of January I will show the 1st., 2nd. and 3rd piece, and in February I will open a 4th. piece which shows on a concentrated space-time structure the entire creation process of Medea (a la carta). To find out which pieces I will show on the different days, please consult the blog medealacarta.wordpress.com on the News section. Please, beware that there are only 20 seats available for each presentation, so book in advance.

After graduating at the Theatre Institute of Barcelona I continue to be trained with different artists and companies in Catalonia and Berlin. I usually collaborate with La Reial Companyia de Teatre de Catalunya and different independent artists, having shown the work in England, Berlin, Amsterdam and Catalonia. Since 2008 I co-direct and manage La Serradora –a municipal space addressed to the creation and research in the Performing Arts. There I carry out my research and creative body based work and practice. I also work searching for pedagogic approaches that enable the knowledge of one’s body and its creativity to be transmited. Since 2006 I am a member of La Bombeta –an association located in Mollet del Vallès, whose aim is to open a relational space between artists and audience.


★ 24 a 27 de FEBRER  24 a 27 de FEBRERO   24 to 27 of FEBRUARY ★

GICHI-GICHI DO

“No Crema el Foc”


Concert - Performance
Concierto - Performances
Concert - Performance

HORARIS ESPECTACLE
DIJOUS  A DISSABTE: 21:00 H
DIUMENGE: 20:00 H
10€ // socis 8€

HORARIOS ESPECTACULO
JUEVES  A SABADO: 21:00 H
DOMINGO: 20:00 H
10€ // socios 8€

SCHEDULES SHOW
THURSDAY  TO SATURDAY: 21:00 H
SUNDAY: 20:00 H
10€ // members 8€

reservar: 93 315 23 54 anticteatre@anticteatre.com

 




Creació: Gichi-Gichi Do
Performers: Niña Jonás y Sr. Curí

www.gichi-gichi.com →

gichi-gichi.blogspot.com →

No Crema el Foc és un concert-performance per a bars de carretera, encara que també pot ser programat en salons d'hotels, cases particulars o grans teatres. Un concert en el qual els sons afilats de Sr. Curí acompanyen i traeixen els textos de Nena Jonás. Un concert en el qual la intimitat queda exposada de manera fràgil i lluminosa. No ens permetem el silenci perquè el silenci en aquest context suposaria omplir un buit, i encara no estem preparats per a això. Fins i tot quan callem es pot percebre un petit batec.

Gichi-Gichi Do és un equip de treball format per Luciana Pereyra Agoff (Niña Jonás) i Óscar G. Villegas (Sr. Curí) que neix l'any 2003. El nostre objectiu és el disseny i la creació de projectes escènics que es desenvolupen baix diferents formats: instal·lacions escèniques, concerts i performances. Fins avui hem presentat els següents treballs: Oracles: Cor que no sent (2003), Fobos i Deimos (2004), Exposició (2005), Progenitura (2007), Intermedi (2008), L'Home del temps (2009), No crema el foc (2010)

No Quema el Fuego es un concierto-performance para bares de carretera, aunque también puede ser programado en salones de hoteles, casas particulares o grandes teatros. Un concierto en el que los sonidos afilados de Sr. Curí acompañan y traicionan los textos de Niña Jonás. Un concierto en el que la intimidad queda expuesta de manera frágil y luminosa. No nos permitimos el silencio porque el silencio en este contexto supondría llenar un vacío, y aún no estamos preparados para ello. Incluso cuando callamos se puede percibir un pequeño latido.

Gichi-Gichi Do es un equipo de trabajo formado por Luciana Pereyra Agoff (Niña Jonás) y Óscar G. Villegas (Sr. Curí) que nace en el año 2003. Nuestro objetivo es el diseño y la creación de proyectos escénicos que se desarrollan bajo diferentes formatos: instalaciones escénicas, conciertos y performances. Hasta la fecha hemos presentado los siguientes trabajos: Oráculos: Corazón que no siente (2003), Fobos y Deimos (2004), Exposición (2005), Progenitura (2007), Intermedio (2008), El Hombre del tiempo (2009), No quema el fuego (2010)

Fire Doesn't Burn is a concert-performance for roadside bars, although it could also be performed in hotel lounges, private homes or large theatres. A concert in which Sr. Curí's biting sounds accompany and betray texts by Niña Jonás. A concert in which intimacy is revealed in a fragile and luminous way. We don't allow silence because silence in this context would mean filling a void, and we're not ready for that yet. Even when we don't say anything you can hear a faint beat.

Gichi-Gichi Do is a working team formed by Luciana Pereyra Agoff (Niña Jonás) and Óscar G. Villegas (Sr. Curí) founded in 2003. Gichi-Gichi Do's mission is to design and create theatre projects that are performed in a variety of formats: theatre installations, concerts and performance pieces. To date, Gichi-Gichi Do have presented the following work: Oracles: Heart that doesn’t feel (2003), Fobos & Deimos (2004), Exhibition (2005), Progeniture (2007), Interval (2008), The Weather Man (2009), Fire Doesn't Burn (2010)


★ 28 de FEBRER  28 de FEBRERO   28 of FEBRUARY ★

ENRIC CASASSES, JOSEP PEDRALS I BLANCA LLUM VIDAL

“Angel Guimerà, el Lleó - Presentació de l’obra completa d’Àngel Guimerà”


Lectura de poemes
Lectura de poemas
Poetry Reading

HORARIS ESPECTACLE
DIJOUS  A DISSABTE: 21:00 H
DIUMENGE: 20:00 H
4€

HORARIOS ESPECTACULO
JUEVES  A SABADO: 21:00 H
DOMINGO: 20:00 H
4€

SCHEDULES SHOW
THURSDAY  TO SATURDAY: 21:00 H
SUNDAY: 20:00 H
4€

reservar: 93 315 23 54 anticteatre@anticteatre.com

 




Edicions de 1984 acaba de publicar la poesia completa d’Àngel Guimerà. Enric Casasses, Josep Pedrals i Blanca Llum Vidal —curadora del llibre— ens ofereixen una tria sorprenent de poesies que, a més d’incloure els coneguts i estrepitosos Poblet, L’any mil o La sardana de les monges, ens desclou altres i nous caires del lleó de l’Ateneu. Ja l’any 1948 Josep Miracle ens deia que saludéssim «el retorn a Guimerà com el desvetllament de la nostra sensibilitat adormida. Tornem-lo a llegir i tornem-lo a admirar». De nou, doncs, anem-hi. Va!

BLANCA LLUM VIDAL
Dos llibres de poemes: La cabra que hi havia i Nosaltres i tu. La cura de dues edicions de dos àngels: Dues Catalunyes d’en Carmona i Poesia Completa d’en Guimerà. Ficar el nas a L’Enderrock, al Pèsol Negre, a l’Homenatge Poètic a Joan Ponç, a les Quàntiques, a S’Esclop, a la Pedra Foguera. Llegir pels Països Catalans i per Ucraïna. Potser treure d’aquí poc Quatre Coses i un Visca! Això ha fet. I dir la fosca a la muntanya i udolar amb la veu humana.

ENRIC CASASSES
Dadà trobador ignorant culte hipi i punk, és autor d’uns 15 llibres de poesia en vers i en prosa i d’un parell d’obres de teatre, i investigador de les evidències de l’art. Fa anys que es dedica a la paraula en veu alta, dient poesia pròpia o de poetes clàssics i contemporanis. Cerca l’expansió de la llibertat individual i de la potència artística.

JOSEP PEDRALS
Més de 10 anys de poesia als escenaris. Ha actuat arreu dels Països Catalans i per Europa i Amèrica en un miler de recitals. Ha treballat en poesia per a infants. Ha menat espais de poesia en premsa, ràdio i televisió. Coordina des de fa set anys el cicle de recitals poètics de l’Horiginal. De teatre: Estat major, Entremès, Ecs!... De llibres: Els buits enutjosos, Escola italiana, És un poema!, Eclosions, El furgatori... De discos: En/doll, El motí...Esquitxos ultralleugers és el primer que han gravat amb els Nens Eutròfics. I així...

Edicions de 1984 acaba de publicar la poesía completa de Àngel Guimerà. Enric Casasses, Josep Pedrals y Blanca Llum Vidal —curadora del libro— nos ofrecen una sorprendente selección de poesías que, además de incluir los conocidos y estrepitosos Poblet, L’any mil o La sardana de les monges, nos muestra otros y nuevos ángulos del león del Ateneo. Ya en el año 1948 Josep Miracle decía que saludásemos «el retorno a Guimerà como el desvelamiento de nuestra sensibilidad dormida. Volvámoslo a leer y volvámoslo a admirar». De nuevo, pues, vayámosle. Va!

BLANCA LLUM VIDAL
Dos libros de poemas: La cabra que hi havia y Nosaltres i tu. La cura de dos ediciones de dos ángeles: Dues Catalunyes de Carmona y Poesia Completa de Guimerà. Meter la nariz en el Enderrock, en el Pèsol Negre, en el Homenatge poètic a Joan Ponç, en las Quàntiques, en S’Esclop, en la Pedra Foguera. Leer por los Países Catalanes y por Ucrania. Quizás sacar de aquí poco Quatre coses y un Visca! Esto ha hecho. Y decir la oscuridad en la montaña y aullar con la voz humana.

ENRIC CASASSES
Dadá trovador ignorante culto hipi y punk, es autor de unos 15 libros de poesía en verso y en prosa y de un par de obras de teatro, y investigador de las evidencias del arte. Hace años que se dedica a la palabra en voz alta, diciendo poesía propia o de poetas clásicos y contemporáneos. Busca la expansión de la libertad individual y de la potencia artística.

JOSEP PEDRALS
Más de 10 años de poesía en los escenarios. Ha actuado por todos los Países Catalanes y por Europa y América en mil recitales. Ha trabajado en poesía para niños. Ha dirigido espacios de poesía en prensa, radio y televisión. Coordina desde hace siete años el ciclo de recitales poéticos del Horiginal. Teatro: Estat major, Entremès, Ecs!... Libros: Els buits enutjosos, Escola italiana, És un poema!, Eclosions, El furgatori... Discos: En/doll, El motí... Esquitxos ultralleugers es el primero que han grabado con los Nens Eutròfics. Y así...

The publishing house Edicions de 1984 has just published the complete poetry of Àngel Guimerà. Enric Casasses, Josep Pedrals and Blanca Llum Vidal —the editor— offer us a surprising selection of poems that, in addition to including the well-known, impetuous Poblet, L’any mil or La sardana de les monges, reveals other facets of “the Lion of the Athenaeum”. As early as 1948, Josep Miracle was already telling us to celebrate “the return of Guimerà as an awakening of our sleeping sensibility. Let’s read him again and once again admire him.” So here we go again! Come join us!

BLANCA LLUM VIDAL
Two poetry books: La cabra que hi havia and Nosaltres i tu. Editor of two publications by two different angels: Dues Catalunyes by Àngel Carmona and Poesia Completa by Àngel Guimerà. Chipping in on Enderrock, El Pèsol Negre, Allò de dintre. Homenatge Poètic a Joan Ponç, Quàntiques, S’Esclop, Pedra Foguera. Reading poetry throughout the Catalan Countries and Ukraine. Maybe soon to publish Quatre Coses and a Visca! That’s what she’s been up to. And telling the mountain of darkness and howling in human voice.

ENRIC CASASSES
Ignorant cult hippy punk dada troubadour, he’s the author of some 15 books of poetry in verse and prose and a couple of plays, and a researcher into the evident in art. He’s dedicated himself to the spoken word for years, reciting his own poetry and that of classic and contemporary poets. He seeks the expansion of individual liberty and artistic potential.

JOSEP PEDRALS
Over 10 years of poetry on stage. He’s recited throughout the Catalan Countries, Europe and North and South America on a thousand different occasions. He’s worked on poetry for children. He’s directed poetry sections in the press and poetry programs on radio and television. He’s been coordinating the regular poetry recitals at L’Horiginal in Barcelona for 7 years. Plays: Estat major, Entremès, Ecs!... Books: Els buits enutjosos, Escola italiana, És un poema!, Eclosions, El furgatori... CDs: En/doll, El motí... Esquitxos ultralleugers. The latter is his first album with Els Nens Eutròfics. And on he goes...


 ENTRENAMENTS  ENTRENAMIENTOS  TRAININGS
 ENTRENAMENTS DIMARTS   ENTRENAMIENTOS MARTES   TRAININGS TUESDAY

EL COS DE LA VEU
amb Victor Turull

Unir la duplicitat veu-respiraçió. Reconeixer la multiplicitat de la nostra veu i utilitzar-la. La veu ens porta fácilment a espais interiors creatius, emocionalment creatius.

Desde col·locacions corporals basades en la Bioenergía potenciarem la projecció de la veu. Ens endinsarem a la escolta del sò i del silenci.

Aquest es un treball energètic poderós que ens ajuda a afinar el nostre cos a través de la veu. La veu, també, com a netejador energètic del cos.

Víctor Turull es creador escènic, terapeuta de sò, especialista en medicina tradicional africana.


Horaris
Dimarts de 10 a 12 h
Preus: 60€ al mes
CONTACTE:
biovoz@victorturull.org →
615 135 853

EL CUERPO DE LA VOZ
con Victor Turull

Unir la duplicidad voz-respiración. Reconocer la multiplicidad de nuestra voz y utilizarla. La voz nos lleva fácilmente a espacios interiores creativos, emocionalmente creativos.

Desde colocaciones corporales basadas en la Bioenergía potenciaremos la proyección de la voz y entraremos en la escucha del sonido y del silencio.

Este es un trabajo energético poderoso que nos ayuda a afinar nuestro cuerpo a través de la voz. La voz, también, como limpiador energético del cuerpo.

Víctor Turull es creador escénico, terapeuta de sonido, especialista en medicina tradicional africana.


Horarios
Martes de 10 a 12 h
Precio: 60€ al mes
CONTACTO:
biovoz@victorturull.org →
615 135 853

THE VOICE’S BODY
with Victor Turull

To link both voice and breathing, to better recognize the multiplicity of our own voice and make a good use of it. Voice easily takes us to inner creative spaces, emotionally creative.

Through body positions based in bioenergy we will get further potential of the voices projection. We will pay attention to silences also.

This is a strong energy strength that will help us tone our body through voice and make a good use of it as a clean-up.

Victor Turull is a scene artist, sound therapist and specialist in traditional African medicine.


Time Schedules
Tuesday from 10 am to 12pm
Price: 60€ in a month
CONTACT:
biovoz@victorturull.org →
615 135 853


 RECOMENDAMOS

LIBRE COMUNIDAD ESCENICA
www.tea-tron.com →


Una revisió de les polítiques culturals de la Generalitat de Catalunya
www.menoslobos.org →


Los medios por los cuales los artistas producen su trabajo actualmente
miotrotrabajo.wordpress.com →


logotipos patrocinadores c. Verdaguer i Callís 12 · BCN · tel. 93 315 23 54 · anticteatre@anticteatre.com · www.anticteatre.com

Amb la col·laboració de:
logotipos patrocinadores

Antic Teatre és membre i treballa en xarxa amb: / Antic Teatre es miembro y trabaja en red con: / Antic Teatre is a member and networking with:
logotipos newtwork

Col.laboradors / Colaboradores / Collaborators
logotipos colaboradores