Pacifico #1, és la primera peça d’una nova sèrie de peces bastardes, escèniques i audiovisuals, en les que s’intenta traçar el mapa de les meves actuals obsessions. Un mapa per intentar entendre el perquè del que faig, el perquè del que escric, el perquè del que persegueixo fins al cansament amb la càmera del meu mòbil.
América és un mar con otro nombre, és una peça autobiogràfica de conjunt que ens convida a pensar en nosaltres en tercera persona, com si per un instant no existís un nosaltres, com si ens estiguéssim veient projectats sobre una pantalla. Simplement una altra excusa per pensar si, arribats fins aquest punt del nostre recorregut, realment existeix un nosaltres.
Txalo Toloza-Fernández. (Antofagasta, 1975)
Es forma com a creador audiovisual entre Santiago de Xile i Barcelona, on resideix i treballa des de 1997.
Videoartista, performer i comissari d’exposicions durant els darrers últims anys ha especialitzat el seu treball en la creació audiovisual dirigida a les arts vives i al treball amb dispositius mòbils aplicats a la videocreació.
El seu treball ha sigut presentat a diferents festivals, trobades i galeries d’Espanya, Xile, Mèxic, Colòmbia, Xina, Itàlia, Brasil o Argentina, entre altres.
Les seves últimes estrenes inclouen les peces escèniques Trópico #9 – Tierra Quemada, juntament a la coreògrafa Laida Azcona i Desplazamiento del Palacio de la Moneda co-realitzat amb Juan Navarro i Roger Bernat.
|
Pacífico #1, es la primera pieza de una nueva serie de piezas bastardas, escénicas y audiovisuales, en las que se intenta trazar el mapa de mis actuales obsesiones. Un mapa para intentar entender el porqué de lo que hago, el porqué de lo que escribo, el porqué de lo que persigo hasta el cansancio con la cámara de mi móvil.
América es un mar con otro nombre, es una pieza autobiográfica de conjunto que nos invita a pensar en nosotras en tercera persona, como si por un instante no existiese un nosotras, como si nos estuviésemos viendo proyectados sobre una pantalla. Simplemente otra excusa para pensar si, llegados a este punto de nuestro recorrido, realmente existe un nosotras.
Txalo Toloza-Fernández. (Antofagasta, 1975)
Se forma como creador audiovisual entre Santiago de Chile y Barcelona, donde reside y trabaja desde 1997.
Videoartista, performer y comisario de exposiciones durante los últimos años ha especializado su trabajo en la creación audiovisual dirigida a las artes vivas y al trabajo con dispositivos móviles aplicados a la videocreación.
Su trabajo ha sido presentado en distintos festivales, encuentros y galerías de España, Chile, México, Colombia, China, Italia, Brasil o Argentina, entre otros.
Sus últimos estrenos incluyen las piezas escénicas Trópico #9 - Tierra Quemada, junto a la coreógrafa Laida Azcona y Desplazamiento del Palacio de la Moneda corealizado con Juan Navarro y Roger Bernat.
|
Pacífico #1 is the first in a new series of misbegotten, dramatic, audiovisual pieces through which I am trying to trace the map of my current obsessions. It’s a map to help me try and understand why I do what I do, why I write what I write, and why I follow what I follow to exhaustion with the camera from my mobile phone.
America is a sea by another name is an autobiographical piece that invites us to think about ourselves in the third person, as if for a moment there was no ‘us’, as if we could see ourselves projected on a screen. It’s just another excuse to wonder whether, having arrived at this point in our trajectory, there really is an ‘us’.
Txalo Toloza-Fernández (Antofagasta 1975)
Trained as an audiovisual creator in Santiago de Chile and in Barcelona, where he has lived and worked since 1997.
Video artist, performer and curator of exhibitions, over the past few years he has specialised in audio visual design directed at live arts and in video creation pieces using mobile phones.
His work has been shown at various festivals, meetings and galleries in Spain, Chile, Mexico, Colombia, China, Italy, Brazil and Argentina among others.
His latest premieres include stage performance Trópico #9 – Tierra Quemada together with choreographer Laida Azcona and Desplazamiento del Palacio de la Moneda created with Juan Navarro and Roger Bernat.
|