Català /// Español /// English /// Français
RESERVES / RESERVAS / BOOKING: 93 315 23 54, anticteatre@anticteatre.com
logo Antic Teatre

[ MAPA ]  [ anticteatre@anticteatre.com ]  [ AdriAntic - RESIDÈNCIES ]  [ REFORMA_Antic]   [ VIDEO CANAL] [ FOTOS ]

[Descomptes]   [Fitxa tècnica] [Recursos]  [Festival B2B - Barcelona <>Berlin]   [ Antic Horror Picture Show ]  [Blog Teatron]  [Archive_Memòries]


PROGRAMA  ANTIC TEATRE   2014 /// OCTUBRE /// OCTOBER →

QUI SOM /// QUIENES SOMOS /// ABOUT US /// QUI SOMMES-NOUS →

ANTIC TEATRE INTERNATIONAL →

MEMÒRIA ECONÒMICA / MEMÒRIA D’ACTIVITATS - 2011 & 2010 /// CAT /// ESP →

ANTIC VIDEO CANAL →

ESPECTACLES EN GIRA  ///  ESPECTÁCULOS EN GIRA  ///  SHOWS ON TOUR  ///  SPECTACLES EN TOURNÉE

 NOTICIES  NOTICIAS  NEWS  NOUVELLES
Pròxim espectacle / Pròximo espectáculo / Next Show :
6/09


PROGRAMA  ANTIC TEATRE   2014 /// OCTUBRE /// OCTOBER →

10 Setembre - 2 Novembre 10 Septiembre - 2 Noviembre 10 September - 2 November

EXPO FOTOGRÁFICA "INSTANTaneas"
Rafa Huerta

Fotògraf: Rafa Huerta
Comissaria: Michiko Yamamoto


Exposició de fotografies / Exposición de fotografias / Photo exhibition



[+] llegir més /// leer más /// read more /// en lire plus →

Aquestes fotografies estan fetes un fred matí de desembre a Chicago durant un passeig pel centre de la ciutat amb l'única intenció de gaudir de la fotografia.
De costum, quan estic de vacances procuro desconnectar i si faig fotos utilitzo el mòbil, però Estats Units és un país que em motiva. La sensació d’estar en un gran plató cinematogràfic m’anima a carregar amb una càmera.
El destí d’aquestes fotografies era, com el de tantes altres que faig per plaer, acabar en el disc dur del meu ordinador. Però la insistència de la meva companya em dugué a mostrar-les en públic, malgrat els meus dubtes.
Espero que tingui raó i que vosaltres gaudiu veient aquest treball tant com jo quan ho preparava.

Rafa Huerta, fotògraf. En els últims quinze anys em dedico professionalment a la fotografia esportiva, i de reportatge, com corresponsal de diferents mitjans de comunicació japonesos.

Estas fotografías están hechas una fría mañana de diciembre en Chicago durante un paseo por el centro de la ciudad con la única intención de disfrutar de la fotografía.
Normalmente, cuando estoy de vacaciones procuro desconectar y si hago fotos utilizo el móvil, pero Estados Unidos es un país que me motiva. La sensación de estar en un gran plató cinematográfico me anima a cargar con una cámara.
El destino de estas fotografías era, como el de otras que hago por placer, acabar en el disco duro de mi ordenador. Pero la insistencia de mi compañera me llevo a mostrarlas en público, a pesar de mis dudas.
Espero que tenga razón y que vosotros disfrutéis viendo este trabajo tanto como yo cuando lo preparaba.

Rafa Huerta, fotógrafo. Durante los últimos quince años me dedico profesionalmente a la fotografía deportiva, y de reportaje, como corresponsal de distintos medios de comunicación japoneses.

These photographs were taken on a cold December morning in Chicago during a walk in the town centre, purely for the enjoyment of taking pictures.
Generally when I am on vacation, I try to disconnect. If I need to take a photo, I use my mobile phone. However the United States is a country that inspires me. The feeling of being part of a huge film set encourages me to carry a camera.
The fate of these pictures, just as with all the things I do for my own pleasure, was to end up on my computer’s hard drive. But on the insistence of my partner, I eventually decided to display them in public, despite my doubts.
I hope she was right and that you enjoy looking at these pictures as much as I enjoyed taking them.

Rafa Huerta, photographer. For the last fifteen years, I have been a professional sports photographer and reporter, as correspondent for various Japanese media.



1 Octubre 1 Octubre 1 October

EL QUARTER DE SANT PERE. Història d’un barri amagat de Ciutat Vella

Viena Editorial


Coordinadors: Josep M.Vilumara i Fàtima López
Autors: Jaume de Bargas, M. Teresa Canals i Antoni Vidal
Fotografies de Gabriele Merolli


www.vienaeditorial.com →


Presentació del llibre Presentación del libro Book launch El quarter de Sant Pere

durada / duración / duration / durée: 90 min

HORARIS HORARIOS SCHEDULES HORAIRES
DIMECRES / MIERCOLES / WEDNESDAY: 19:00

Gratuït / Gratuito / Free



[+] llegir més /// leer más /// read more /// en lire plus →

Amb motiu de la publicació de l’obra EL QUARTER DE SANT PERE. Història d’un barri amagat de Ciutat Vella, de Josep M. Vilumara i Fàtima López (coord.), i Jaume de Bargas, M. Teresa Canals i Antoni Vidal (amb fotografies de Gabriele Merolli), els autors, vinculats al barri, us conviden a la xerrada sobre la història del barri.

L’antic quarter de Sant Pere, format pels actuals barris de Sant Pere i de Santa Caterina, és força desconegut fins i tot pels mateixos barcelonins. Amb tot, es tracta d’un indret essencial per entendre una part fonamental de la història de Barcelona i conté encara un immens patrimoni artístic i cultural, que concentra des d’institucions de renom, com ara el Palau de la Música, fins a equipaments menys coneguts com ara l’Antic Teatre. És, doncs, un barri viu i de gran interès.

Con motivo de la publicación de la obra EL QUARTER DE SANT PERE. Història d’un barri amagat de Ciutat Vella, de Josep M. Vilumara y Fàtima López (coord.), Jaume de Bargas, M.Teresa Canals y Antoni Vidal (con fotografías de Grabriele Merolli), los autores, vinculados al barrio, os invitan a la charla sobre la historia del barrio.

El antiguo cuarteto de San Pedro, formado por los actuales barrios de San Pedro y de Santa Catalina, es bastante desconocido incluso por los propios barceloneses. Aun así, se trata de un lugar esencial para entender una parte fundamental de la historia de Barcelona y contiene todavía un inmenso patrimonio artístico y cultural, que concentra desde instituciones de renombre, como el Palau de la Música, hasta equipamientos menos conocidos como el Antic Teatre. Es un barrio vivo y de gran interés.


★ 2 Octubre  2 October


EDUARDO GIÓN
& ANTIC TEATRE


El Desplume! Antic Teatre Cabaret
durada / duración / duration / durée: 90 min


Cabaret

HORARIS
DIJOUS: 21:00

10 euros (8€ socis Antic)

HORARIOS
JUEVES: 21:00

10 euros (8€ socios Antic)

SCHEDULES
THURSDAY: 21:00

10 euros (8€ Antic members)

HORAIRES
JEUDI: 21:00

10 euros (8€ Antic membres)








Organiza: Eduardo Gión
Mite: Gilda Love

Artistes per confirmar

CALENDARI SESIONS:
6 Novembre
4 Desembre

[+] llegir més /// leer más /// read more /// en lire plus →

Antic Teatre es vestirà amb lluentons. Un cop al mes, l'Antic Teatre Cabaret proposarà un recorregut pel verdader cabaret dels 70, pels seus locals, els seus artistes i el seu ambient canalla. Més que una obra de teatre, Antic Teatre Cabaret serà una festa, un tribut i un homenatge a tots aquells que van lluitar per donar-li color a una Barcelona gris i asfixiada.

Aquesta nova etapa del DESPLUME, alternarà als artistes de cabaret de tota la vida amb nous artistes que treballen partint de la base cabaretera amb performances i diferents disciplines artístiques, sempre inspirats en el cabaret dels 70.

Antic Teatre Cabaret serà un lloc de trobada pels amants d'aquest gènere i permetrà descobrir a aquells que ho desconeixen el que significa una verdadera vetllada cabaretera.

Eduardo Gión
Director de cinema, teatre i documentalista.
Durant alguns anys treballa com ajudant de direcció de curt-metratges i llarg-metratges en 35mm.
També participa en esdeveniments com 080 Barcelona, col·laborant amb fotògrafs com Miguel Villalobos per a la producció de la desfilada homenatge a Thierry Mugler.
Escriu i produeix reportatges per revistes com Candy Magazine als seus números d'estiu 2013 i hivern 2014, a més de dos nous reportatges pel proper número.
També col·labora per a la revista Paraíso Magazine al seu proper número de Juny 2014.

Antic Teatre se viste de lentejuelas. Una vez al mes, Antic Teatre Cabaret propondrá un recorrido por el verdadero cabaret de los 70, por sus locales, sus artistas y su ambiente canalla. Más que una obra de teatro, será una fiesta, un tributo y un homenaje a todos aquellos que lucharon por darle color a una Barcelona gris y asfixiada.

En esta nueva etapa, El Desplume alternará artistas de toda la vida del cabaret, con artistas nuevos, cuyo trabajo parte de las raices del verdadero cabaret, con performances, y diferentes disciplinas artísticas siempre inspiradas en el cabaret de los 70.

Antic Teatre Cabaret será un lugar de encuentro para los amantes de este género y permitirá descubrir a aquellos que lo desconocen lo que significa una verdadera velada cabaretera.

Eduardo Gión
Director de cine, teatro y documentalista.
Durante algunos años trabaja como ayudante de dirección de cortometrajes y largometrajes en 35mm.
También participa en eventos como 080 Barcelona, colaborando con fotógrafos como Miguel Villalobos para la producción del desfile homenaje a Thierry Mugler.
Escribe y produce reportajes para revistas como Candy Magazine en sus números de verano 2013 y en el número de invierno 2014, además de dos nuevos reportajes para su próximo número.
También colabora para la revista Paraíso Magazine en su próximo número de Junio 2014.

Antic Teatre is dressing up in sequins! Once a month, the Antic Teatre Cabaret will invite us back to the authentic cabaret of the 70s, to visit its clubs and artistes and soak up its raffish atmosphere. More than a stage show, this will be a party, a tribute and a homage to all those who fought to bring colour to Barcelona during its grey and airless period.

In this new phase, El Desplume will alternate career cabaret artistes with new artists whose work is based on the very roots of true cabaret, with performances and acts always inspired by the 70s.

Antic Teatre Cabaret will become a meeting point for lovers of this genre and will allow those who have never done so before to experience an evening of authentic cabaret.

Eduardo Gión: Cinema, theatre and documentary director. He worked as assistant director on short and feature films in 35mm for several years. Present at events such as 080 Barcelona, he has collaborated with many artists, including photographer Miguel Villalobos on production for a fashion show tribute to Thierry Mugler. He has written and produced articles for Candy Magazine during the summer of 2013 and winter of 2014, as well as preparing two new reports for the next issue. He also works for Paraíso Magazine and will publish a report in the June 2014 issue.


★ 3-4 Octubre  3-4 October


HABITUAL VIDEO TEAM


Festival INFLUX 2014
[vídeo a escena]



durada duración running time: 60 min

Arts escèniques audiovisuals
Artes escénicas audiovisuales
Performing audiovisual arts

HORARIS
DIVENDRES i DISSABTE: 21:00
DIUMENGE: 20:00

Entrada gratuïta. Aforament limitat
És imprescindible recollir l'entrada a la taquilla des d'una hora abans de l'inici de l'espectacle.


HORARIOS
VIERNES y SABADO: 21:00
DOMINGO: 20:00

Entrada gratuita. Aforo limitado.
Es imprescindible recoger la entrada en la taquilla desde una hora antes del inicio del espectáculo.


SCHEDULES
FRIDAY & SATURDAY: 21:00
SUNDAY: 20:00

Free admission. Limited.
It is essential to collect your ticket at the box office one hour before the start of the show.


HORAIRES
VENDREDI et SAMEDI: 21:00
DIMANCHE: 20:00
Entrée libre. Limited.
Il est essentiel de recueillir votre billet au guichet une heure avant le début du spectacle.





HABITUAL VIDEO TEAM
Amb el Suport de l'OSIC
Amb la col·laboració de l'Antic Teatre

PROGRAMA:
03 Octubre – 21:00
Anna Subirana & Nuno Rebelo - Ja/oN →

04 Octubre – 21:00
Txalo Toloza-Fernández - Pacífico. Principio de serie. →


Pròximes Dates:
17, 18 & 19 Octubre


www.influxfestival.org →

www.josepmjordana.com/home/habitual/ca →

www.summa-hvt.org →

www.fluxfestival.org →



[+] llegir més /// leer más /// read more /// en lire plus →

Primera edició del festival INFLUX [vídeo a escena], que vol potenciar els creadors que utilitzen el vídeo i el món digital com a eina fonamental d’expressió artística en les seves propostes escèniques. Abraça la feina d’artistes visuals, músics, poetes, ballarins, performers o creadors escènics que es mouen en els espais fronterers i híbrids, com ara Kònic Thtr, Txalo Toloza-Fernández, Nuno Rebelo & Anna Subirana, Eli Gras & Mar Morey, Alba G. Corral & Víctor Santana i Mireia Calafell, que seran els protagonistes d’aquesta edició. INFLUX vol ser una plataforma estable que doni projecció als creadors locals vinculats a la ciutat de Barcelona i per extensió a Catalunya, i vol contribuir a oferir una visió polièdrica sobre la diversitat de la creació contemporània.

Habitual Video Team és una associació sense ànim de lucre que té com a objectiu principal la promoció d’activitats relacionades amb les arts audiovisuals i concretament amb la videocreació.
Una branca de les seves activitats és l'organització de festivals, cicles i mostres de vídeo, com el festival de vídeo d’autor FLUX i el festival d'arts escèniques audiovisuals INFLUX.
Una altra branca és la documentació videogràfica d’actes culturals vinculats sobretot amb la música i la poesia experimentals. El 2012 posa en marxa el projecte SUMMA, per convertir aquest patrimoni audiovisual (més de 1000 gravacions) en un arxiu videogràfic on line d'accés públic.

Primera edición del festival INFLUX [vídeo a escena], que quiere potenciar a los creadores que utilizan el vídeo y el mundo digital como herramienta fundamental de expresión artística en sus propuestas escénicas. Abarca el trabajo de artistas visuales, músicos, poetas, bailarines, performers o creadores escénicos que se mueven en los espacios fronterizos e híbridos,tales como Kònic Thtr, Txalo Toloza-Fernández, Nuno Rebelo & Anna Subirana, Eli Gras & Mar Morey, Alba G. Corral & Víctor Santana y Mireia Calafell, que serán los protagonistas de esta edición. INFLUX quiere ser una plataforma estable que dé proyección a los creadores locales vinculados a la ciudad de Barcelona y por extensión en Cataluña, y quiere contribuir a ofrecer una visión poliédrica sobre la diversidad de la creación contemporánea.

Habitual Video Team es una asociación sin ánimo de lucro que tiene como objetivo principal la promoción de actividades relacionadas con las artes audiovisuales y concretamente con la videocreación.
Una rama de sus actividades es la organización de festivales, ciclos y muestras de vídeo, como el festival de vídeo de autor FLUX y el festival de artes escénicas audiovisuales INFLUX.
Otra rama es la documentación videográfica de actos culturales vinculados sobre todo con la música y la poesía experimentales. En 2012 pone en marcha el proyecto SUMMA, para convertir este patrimonio audiovisual (más de 1000 grabaciones) en un archivo videográfico on line de acceso público.

This is the first edition of INFLUX festival [video on stage], which promotes artists who use video and digital media as an integral aspect of artistic expression in their stage proposals. The festival includes works by visual artists, musicians, poets, dancers, performers or theatrical creators who blur the edges, such as Kònic Thtr, Txalo Toloza-Fernández, Nuno Rebelo & Anna Subirana, Eli Gras & Mar Morey, Alba G. Corral & Víctor Santana and Mireia Calafell, which will be the protagonists of this edition. INFLUX aims to become an established platform providing visibility for local creators from Barcelona and Catalonia, and to help provide a multifaceted vision of the diversity that exists in contemporary creation.

Habitual Video Team is a non-profit association that has as its main objective the promotion of activities related to the visual arts, specifically, video art.
A fundamental area of their work is the organization of festivals, cycles and video shows, such as the FLUX Video Auteur Festival and the INFLUX Audiovisual Performing Arts Festival.
Another area of Habitual Video Team’s activities is video documentation of cultural events mainly related to experimental music and poetry performances. In 2012 they launched the SUMMA project in order to convert this audiovisual heritage (more than 1000 recordings) into a non-profit online video archive.


★ 5 Octubre  5 October


MARINA COLOMINA &
MAGDALENA PTASZNIK



“Surplus"

ESTRENA

durada / duración / duration / durée: 60 min


Dansa-Performance
Danza-performance

HORARIS
DIUMENGE: 21:00
6 euros

HORARIOS
DOMINGO: 21:00
6 euros

SCHEDULES
SUNDAY: 21:00
6 euros

HORAIRES
DIMANCHE: 21:00
6 euros





Coreografia i interpretació: Marina Colomina i Magadalena Ptasznik
Amb el suport de Center in Motion Choreographer's Workspace, Wawer District de Varsòvia, el Ministeri Polac de Cultura i National Heritage, Adam Mickiewicz Institute

Co-producció: Antic Teatre / Adriantic

marinacolomina.wordpress.com →

magdalenaptasznik.wordpress.com →

[+] llegir més /// leer más /// read more /// en lire plus →

SURPLUS concep la pràctica coreogràfica com una tecnologia per a la producció del present i el cos com l’artefacte que l'activa.
La nostra pràctica utilitza allò virtual (imaginari/mental) i allò real (materialitat/cos), i intenta amb això manipular la percepció (entesa com quelcom actiu i mòbil). Treballant l’articulació del cos, la imatge, el temps i l’espai amb el fi de tornar a configurar, re-contextualitzar, tornar a establir connexions, re-dirigir, re-presentar i re-investigar la percepció d'una manera expandida.
Surplus vol donar visibilitat a l’articulació del cos i el pensament, donar transparència i facilitar múltiples modes de veure i de pensar; dels cossos i les ments tant dels que es mouen com dels que observen.

Marina Colomina
Ha desnevolupat un treball de repercussió internacional com a coreògrafa i artista visual. Es va graduar en Belles Arts (UB, 2007) i a la School of New Dance Development (AHK, Amsterdam, 2013). Ha treballat com a performer per artistes com Deborah Hay, Ann Liv Young i Magdalena Ptasznic, entre d’altres. També ha participat en workshops i projectes amb artistes com La Ribot, Kristie Simson i Robert Stein. La seva obra audiovisual i gràfica es va exposar a Barcelona.

Magdalena Ptasznik
Compon representacions mitjançant el treball amb la coreografia i la dansa. Es va graduar en Sociologia (Varsòvia, 2005). Va estudiar a L’AHK (Amsterdam) amb Debora Hay, Ria Higler, Meg Stuart i Robert Steijn, entre d’altres. Va ser reconeguda amb la beca DanceWEB (Impulstanz).
És co-creadora del primer centre de treball per a la dansa i la coreografia a Varsòvia – Centrum W Ruchu.

SURPLUS concibe la práctica coreográfica como una tecnología para la producción del presente y el cuerpo como el artefacto que lo activa.
Nuestra práctica emplea lo virtual (imaginario/mental) y lo real (materialidad/cuerpo), e intenta con ello manipular la percepción (entendida como algo activo y móvil). Trabajando la articulación del cuerpo, la imagen, el tiempo y el espacio con el fin de volver a configurar, re-contextualizar, volver a establecer conexiones, re-dirigir, re-presentar y re-investigar la percepción de una manera expandida.
Surplus quiere dar visibilidad a la articulación del cuerpo y el pensamiento, dar transparencia y facilitar múltiples modos de ver y de pensar; de los cuerpos y las mentes tanto de los que se mueven como de los que observan.

Marina Colomina
Ha desarrollado un trabajo de repercusión internacional como coreógrafa y artista visual. Se graduó en Bellas Artes (UB, 2007) y School of New Dance Development (AHK, Amsterdam, 2013). Ha trabajado como performer para artistas como Deborah Hay, Ann Liv Young y Magdalena Ptasznic, entre otros. Ha participado en workshops y proyectos con artistas como La Ribot, Kristie Simson o Robert Steijn. Su obra audiovisual y gráfica se ha expuesto en Barcelona.

Magdalena Ptasznik
Compone representaciones a través del trabajo con la coreografía y la danza. Se graduó en Sociología (Varsovia,2005). Estudió en AHK (Amsterdam) con Debora Hay, Ria Higler, Meg Stuart y Robert Steijn, entre otros. Ha sido reconocida con la beca DanceWEB (Impulstanz).
Es co-creadora del primer centro de trabajo para la danza y la coreografía en Varsovia - Centrum w Ruchu.

SURPLUS perceives choreography as a technology for producing the present, and the body as the device that activates this.
Our practice takes the virtual (imagined/mental) and the real (material/body) and uses them in an attempt to manipulate perception, understood as something active and mobile. We work on body articulation, image, time and space with the aim of reconfiguring, re-contextualising and re-establishing connections; redirecting, re-presenting and re-investigating this perception from a wider angle.
Surplus aims to provide visibility for the articulation of body and thought, to provide transparency and facilitate multiple ways of seeing and thinking; of bodies and minds, both those that move and those that observe.

Marina Colomina
Has developed internationally acclaimed work as a choreographer and visual artist. She holds degrees is Fine Arts (Barcelona University 2007) and Dance ( School of New Dance Development, AHK, Amsterdam, 2013) and has worked for artists such as Deborah Hay, Ann Liv Young and Magdalena Ptasznic among others, as well as taking part in workshops and projects with La Ribot, Kristie Simson and Robert Stein among others. Her audio-visual and graphic work has been exhibited in Barcelona.

Magdalena Ptasznik
Composes representations through her work with choreography and dance. She holds a Sociology degree (Warsaw, 2005) and studied at AHK in Amsterdam with Deborah Hay, Ria HIgler, Meg Stuart and Robert Steijn, among others. She has been awarded the DanceWEB (Impulstanz) grant.
She is co-creator of the first centre of work on dance and choreography in Warsaw: Centrum w Ruchu.


★ 6 Octubre  6 October


HABITUAL VIDEO TEAM


VIDEOPOESIA 2008-2014


durada duración running time: 90 min

Projecció + col·loqui


Lloc Lugar Place: ADRIANTIC

HORARIS
DILLUNS: 21:00
gratuit

HORARIOS
LUNES: 21:00
gratuito

SCHEDULES
MONDAY: 21:00
free

HORAIRES
LUNDI: 21:00
gratuit






VIDEOPOESIA 2008-2014
Habitual Video Team continuem amb la recerca videopoètica, que ens va dur a fer una compilació d’aquest gènere l'any 2001 i a programar sessions i cursos de videopoesia durant tots aquests anys. En aquesta ocasió reunim 18 peces elaborades entre el 2008 i el 2014 que treballen des de la poesia més textual a la més visual, obres que vinculen la paraula poètica -escrita o dita- i el vídeo de creació.

La selecció inclou obres de Julián Álvarez, Neus Ballús, Paolo Colleoni, Lis Costa, Mercè Girona, Josep M. Jordana, Francesca Llopis, Gonzalo Marcuzzi, Judit Onsès, Xavier Sabater, Jordi Teixidó, Ester Xargay, del col·lectiu Impar3en1 i tres peces que formen part de l’espectacle Textures de Mireia Calafell, Miguel Marín, Sebastià Puiggrós i Joan Gómez.

www.habitualvideoteam.org

Organitzat per HABITUAL VIDEO TEAM

fluxfestival.org

Pròximes Dates:
20 oct, 3 nov, 10 nov

ESTER XARGAY
Licantropia
2008_5:47 min
Música, imatge i text es vampiritzen entre si. Paranoia de llenguatges que es desdoblen, se sobreposen i es complementen en un discurs aparent sobre...
realització i text Ester Xargay
música Mercè Capdevila
esterxargay@gmail.com →

JOSEP M. JORDANA
Galàxies
2009_4:15 min
Plora, si vols / només si vols / pluja de galàxies.
vídeo i text Josep M. Jordana
www.josepmjordana.com →

LIS COSTA
Pneumon
2010_5:24 min
Pneumon té a veure amb la respiració i amb l'ànima. "Pneumon" ve del grec antic "pneuma", que també tenia el doble significat: al·ludia a l'aire que passa pels nostres pulmons, i també designava la part invisible de l'ésser humà, la seva ànima o esperit vital, la seva força creativa.
realització i text Lis Costa
càmera, edició Josep M. Jordana
liscosta3@gmail.com →

JUDIT ONSÈS
Transmutacions
2010_6:11 min
Videopoema basat en la idea de constant canvi. Créixer és canviar, però és un canvi que va més enllà de la transformació. Quan aprenem, creixem, percebem, ens construïm com a persones, patim una constant transmutació de nosaltres mateixos, mutem de forma encarnada, on a cada canvi deixem coses pel camí i ens n'apropiem de noves. I tot això simbolitzat amb la poma, eterna companya al llarg de la història, per tant, metàfora dels éssers irremeiablement canviants que som.
vídeo i text Judit Onsès
juditonses@yahoo.es →

MIREIA CALAFELL / MIGUEL MARÍN / SEBASTIÀ PUIGGRÓS
Confeti
2011_1:14 min
Extracte de l'espectacle de poesia audiovisual Textures, on Mireia Calafell recita poemes propis i d’altres escriptors/es, en sintonia amb la música de Miguel Marín i els visuals de Sebastià Puiggrós.
poesia i veu Mireia Calafell (Del llibre Costures, Viena Edicions, 2010)
música Miguel Marín
visuals Sebastià Puiggrós
mireiacalafell.com/textures →
www.artsmoved.cat/ca/recital-textures →

MIREIA CALAFELL / MIGUEL MARÍN / SEBASTIÀ PUIGGRÓS
Pistes
2011_1:07 min
Un altre videopoema extret de l'espectacle Textures.
poesia i veu Mireia Calafell (Del llibre Costures, Viena Edicions, 2010)
música Miguel Marín
visuals Sebastià Puiggrós

Com terra menorquin
2011_3:35 min
Un altre videopoema extret de l'espectacle Textures.  En aquest cas, el poema és de Mireia Vidal-Conte i les imatges, de Joan Gómez.
poesia Mireia Vidal Conte
veu Mireia Calafell
música Miguel Marín
visuals Joan Gómez
mireiacalafell.com/textures →
www.artsmoved.cat/ca/recital-textures →

XAVIER SABATER / PAOLO COLLEONI
Somos
2011_3:35 min
Un viatge oníric del polipoeta Xavier Sabater als llocs remots de la seva ment, bevent cervesa, assegut a la barra del bar Macondo.
direcció Xavier Sabater & Paolo Colleoni
poema Xavier Sabater
xaviersabater.wordpress.com →
leonicol.blogspot.com.es →
leonicolmaria@gmail.com →

MERCÈ GIRONA
Orbits
2012_3:11 min
La idea inicial d'aquest vídeo neix de la sensació que, en algun moment, un excés d’informació satura el nostre cervell. Orbits és una videocreació a partir de la meva obra pictòrica del mateix nom, on conflueixen els poemes de set poetes que jo admiro. Aquests poemes transiten frenèticament per les sinuositats de la pintura emetent sons que són poemes sobre poemes, que no es poden arribar a llegir mai. Al fer la coreografia dels set poemes no he pogut evitar interpretar la personalitat de cada poeta. En aquest sentit, els poemes es transformen en entitats visuals independents que expressen aquest particular excés d’informació amb els moviments tallats verticals, el riu de formigues o el soroll eixordador d’un tren, riuades de llàgrimes en japonès, una espiral que creix com un tornado, el xiulet d’una serp que llisca per pinzellades daurades, cercles i bunyols en moviments espirals. Utilitzant els components de la pintura i la poesia la peça final s’ha convertit en una peça visual independent que parla de l’ansietat i l’estrès de la vida quotidiana moderna.
idea i direcció Mercè Girona
poetes Andriy Antonovsky, Marta Darder, Catalina Girona, Carles Hac Mor, Rina Ota, Ester Xargay, David Ymbernon
música, veu i sons Catalina Girona, Miquel Àngel Marín
animació Elena Calle
gravació i mescla so Jordi Casadevall
pintura Mercè Girona
mercedesgirona239@gmail.com →

FRANCESCA LLOPIS
Fils d'oblit
2012_4:51 min
“Vídeo que sistematiza de manera rigurosa una pauta poética y una visión pictórica, tanto desde la voz como desde la imagen y los recursos visuales. Recorre y reinterpreta visualmente, enlazándolos, poemas de Maria-Mercè Marçal, extraídos de su libro Raó del cos, publicado póstumo en 2000, tras su muerte en 1998 después de un proceso de cáncer. El poema, habla como un continuo desde un cuerpo doliente y torturado por la enfermedad para vislumbrar la esperanza de la vida, y prosigue, en susurros, a través de imágenes que explicitan una voz íntima y visual”. Text: Santiago Olmo
Forma part del film col·lectiu: Ferida arrel: Maria-Mercè Marçal.
vídeo Francesca Llopis
poemes Maria-Mercè Marçal
www.francescallopis.com →

NEUS BALLÚS
M’agenollo davant el cos
2012_3:50 min
M’agenollo davant el cos. Impur. Obscè. Mortal. Perquè lluny de ser només el recinte on habito, a vegades em sembla que el meu cos té un lligam invisible amb coses que no conec. Potser perquè en ell rau el misteri del principi i el final de la vida.
Forma part del film col·lectiu: Ferida arrel: Maria-Mercè Marçal.
vídeo Neus Ballús
amb Esther Freixa (Medea a la carta)
poema Maria-Mercè Marçal
www.elkinograf.com →
www.medealacarta.org →

JORDI TEIXIDÓ
Vulnerable
2012_1:30
Fulles de magnòlia a mig assecar i lletres animades.
vídeo Jordi Teixidó
jorditeix@gmail.com →

JORDI TEIXIDÓ
Hac/Hache
2013_1:00 min
Forat en un llibre. Forma i motlle. La hac en llengües llatines és buit, silenci, símbol de lletra sense so.
vídeo Jordi Teixidó
jorditeix@gmail.com →

JULIÁN ÁLVAREZ
67 versos en recuerdo de Dadá
2013_5:16 min
Representació videogràfica del poema de Juan Eduardo Cirlot (1916-1973): 67 versos en recuerdo de DADÁ. Sobre el pla fix d'una tosca paret de maó i un mirall espantaocells que mou el vent, s'han superposat cadascun dels 67 versos d'aquest poema de J. E. Cirlot en record del moviment/esperit Dadà que es defineix com antiartístic, anticonformista, antiburgès..., i que apareix a Zurich de la mà, entre altres, de Tristan Tzara, Francis Picabia, Man Ray, Marcel Duchamp, Marx Ernst i Jean Arp.
realització Julián Álvarez
poema Juan Eduardo Cirlot
música Ryuichi Sakamoto
www.juliansite.com →

GONZALO MARCUZZI / XAVIER SABATER
Normal Anormal
2013_4:30 min
La norma és ser normal, però la poesia neix de l'anormalitat i de la no acceptació de l'ordre social establert. Almenys en aquest cas i en aquest text de Xavier Sabater, pioner de l'"anormalitat" poètica a Barcelona i secundat en els audiovisuals per un altre anormal: Gonzalo Marcuzzi.
vídeo Gonzalo Marcuzzi Iglesias
text Xavier Sabater
música Maxi
documentalidades.blogspot.com →
xaviersabater.wordpress.com →

IMPAR3EN1
Dones
2012_1:17 min
Joana Abrines i Joan Garau són mallorquins de naixement i creadors del col·lectiu poètic audiovisual Impar3en1. Van començar a treballar junts el 2003 i varen fer de la seva elecció personal, un camí professional. Han participat a diversos col·lectiu  artístics i el 2010 van publicar el poemari il·lustrat i musicat Poseía Poesía, des d'aquell moment han fet recitals poètics amb visuals i música en directe i han il·lustrat versos en diferents formats des de calendaris a videopoemes.
text i veu Joana Abrines
càmera i edició Joan Garau
música Joan Planells i Pep Garau
model Mar Abra
so Pere Estelrich

Koniec!
2013_1:33 min
Una altra animació del col·lectiu poètic audiovisual Impar3en1.
creació Joan Garau i Joana Abrines
il·lustració Joan Garau
text Joana Abrines
animació Nacho Codinach i Joan Garau
música Pep Garau i Xarim Aresté
impar3en1.wordpress.com →

LIS COSTA & JOSEP M. JORDANA / JOAN MANUEL HOMAR
On mai no fosqueja
2014_8 min
Suite videopoètica realitzada a partir de poemes de Joan Manuel Homar, extrets del llibre On mai no fosqueja (Pagès Editors, Lleida, 2012).
direcció Lis Costa & Josep M. Jordana
poemes, veu Joan Manuel Homar
música Leos Ator & Gat
www.blocblau.com →
liscosta3@gmail.com →
www.josepmjordana.com →

[+] llegir més /// leer más /// read more /// en lire plus →

Cinquena temporada de FLUX CLUB, un club de vídeo amb una periodicitat quinzenal que pretén reflectir la vitalitat del vídeo de creació de la nostra ciutat. Es tracta d’una extensió del Festival de vídeo d’autor FLUX, amb sessions obertes a tot el que està passant en el camp del vídeo a Barcelona, que complementen el festival des del punt de vista dels seus continguts i que estenen el seu període d’acció més enllà dels dies estrictament dedicats al festival.
FLUX CLUB acull tot tipus de sessions amb projeccions, videoperformances i col·loquis que ofereixen al públic la possibilitat del contacte directe amb els videocreadors. Poden ser sessions monogràfiques d'autors reconeguts, temàtiques, dedicades a gèneres com la videodansa i la videopoesia, o col·lectives dedicades a autors emergents.
FLUX CLUB és un espai de difusió del vídeo de creació a la ciutat de Barcelona.

Habitual Video Team és una associació sense ànim de lucre que té com a objectius principals la promoció de tot tipus d’activitats relacionades amb les arts audiovisuals i concretament amb la videocreació: www.habitualvideoteam.org. Una branca de les seves activitats és l'organització de festivals, cicles i mostres de vídeo, com el festival de vídeo d’autor FLUX: www.fluxfestival.org.
Una altra branca fonamental de la seva feina és la documentació videogràfica (gravació i edició) d’esdeveniments culturals generalment de petit format com concerts, poesia, performances o espectacles teatrals. A partir del 2012, posa en marxa el projecte SUMMA, amb la finalitat de convertir aquest patrimoni audiovisual de més de 1.000 gravacions en un arxiu videogràfic on line d'accés públic: www.summa-hvt.org.

Quinta temporada de FLUX CLUB, un club de vídeo con una periodicidad quincenal que pretende reflejar la vitalidad del vídeo de creación de nuestra ciudad. Se trata de una extensión del Festival de vídeo de autor FLUX, con sesiones abiertas a todo lo que está pasando en el campo del vídeo en Barcelona, que complementan el festival desde el punto de vista de sus contenidos y que extienden su período de acción más allá de los días estrictamente dedicados al festival.

FLUX CLUB acoge todo tipo de sesiones: proyecciones, videoperformances y coloquios que ofrecen al público la posibilidad del contacto directo con los videocreadores. Pueden ser tanto sesiones monográficas de autores reconocidos, como temáticas colectivas dedicadas a autores emergentes, a la presentación de trabajos de estudiantes, o centradas en la videopoesía o la videodanza.
FLUX CLUB es un espacio de difusión del vídeo de creación en la ciudad de Barcelona.

Habitual Video Team es una asociación sin ánimo de lucro que tiene como objetivos principales la promoción de todo tipo de actividades relacionadas con las artes audiovisuales y concretamente con la videocreación: www.habitualvideoteam.org. Una rama de sus actividades es la organización de festivales, ciclos y muestras de vídeo, como el festival de vídeo de autor FLUX: www.fluxfestival.org.
Otra rama fundamental de su trabajo es la documentación videográfica (grabación y edición) de eventos culturales generalmente de pequeño formato como conciertos, poesía, performances o espectáculos teatrales. A partir de 2012, pone en marcha el proyecto SUMMA, con el fin de convertir este patrimonio audiovisual de más de 1.000 grabaciones en un archivo videográfico on line de acceso público: www.summa-hvt.org.

The fifth season of FLUX CLUB is here: a fortnightly video club that reflects the vitality of video creation in our city. It’s an extension of the FLUX Video Auteur Festival, with sessions open to everything currently going on in the field of video in Barcelona, complementing the festival from the point of view of its content and extending its sphere of influence beyond the few days programmed for the festival itself.

FLUX CLUB includes all kinds of sessions: screenings, video performances and debates offering direct contact between the audience and the filmmakers. These sessions focus on a range of subjects, from monographics by well-known directors to specific themes, from groups of up-and-coming authors to students; they may cover video poetry or video dance.
FLUX CLUB is a space for the dissemination of video creation in the city of Barcelona.

Habitual Video Team is a non-profit association whose main objectives are to promote activities related to visual arts and specifically video art: www.habitualvideoteam.org.
A fundamental area of their work is the organisation of festivals, cycles and video shows, such as the FLUX Video Auteur Festival: www.fluxfestival.org.
Another branch of Habitual Video Team’s activities is video documentation (recording and editing) of mainly small format cultural events such as concerts, poetry, performances or theatre shows. It has a video archive of over 1,000 recordings. In 2012 they launched the SUMMA project with the aim of converting this audiovisual heritage into a non-profit online video archive: www.summa-hvt.org.


★ 9 Octubre  9 October


MARINA COLOMINA &
MAGDALENA PTASZNIK



“Surplus"

ESTRENA

durada / duración / duration / durée: 60 min


Dansa-Performance
Danza-performance

HORARIS
DIJOUS: 21:00
6 euros

HORARIOS
JUEVES: 21:00
6 euros

SCHEDULES
THURSDAY: 21:00
6 euros

HORAIRES
JEUDI: 21:00
6 euros





Coreografia i interpretació: Marina Colomina i Magadalena Ptasznik
Amb el suport de Center in Motion Choreographer's Workspace, Wawer District de Varsòvia, el Ministeri Polac de Cultura i National Heritage, Adam Mickiewicz Institute

Co-producció: Antic Teatre / Adriantic

marinacolomina.wordpress.com →

magdalenaptasznik.wordpress.com →

[+] llegir més /// leer más /// read more /// en lire plus →

SURPLUS concep la pràctica coreogràfica com una tecnologia per a la producció del present i el cos com l’artefacte que l'activa.
La nostra pràctica utilitza allò virtual (imaginari/mental) i allò real (materialitat/cos), i intenta amb això manipular la percepció (entesa com quelcom actiu i mòbil). Treballant l’articulació del cos, la imatge, el temps i l’espai amb el fi de tornar a configurar, re-contextualitzar, tornar a establir connexions, re-dirigir, re-presentar i re-investigar la percepció d'una manera expandida.
Surplus vol donar visibilitat a l’articulació del cos i el pensament, donar transparència i facilitar múltiples modes de veure i de pensar; dels cossos i les ments tant dels que es mouen com dels que observen.

Marina Colomina
Ha desnevolupat un treball de repercussió internacional com a coreògrafa i artista visual. Es va graduar en Belles Arts (UB, 2007) i a la School of New Dance Development (AHK, Amsterdam, 2013). Ha treballat com a performer per artistes com Deborah Hay, Ann Liv Young i Magdalena Ptasznic, entre d’altres. També ha participat en workshops i projectes amb artistes com La Ribot, Kristie Simson i Robert Stein. La seva obra audiovisual i gràfica es va exposar a Barcelona.

Magdalena Ptasznik
Compon representacions mitjançant el treball amb la coreografia i la dansa. Es va graduar en Sociologia (Varsòvia, 2005). Va estudiar a L’AHK (Amsterdam) amb Debora Hay, Ria Higler, Meg Stuart i Robert Steijn, entre d’altres. Va ser reconeguda amb la beca DanceWEB (Impulstanz).
És co-creadora del primer centre de treball per a la dansa i la coreografia a Varsòvia – Centrum W Ruchu.

SURPLUS concibe la práctica coreográfica como una tecnología para la producción del presente y el cuerpo como el artefacto que lo activa.
Nuestra práctica emplea lo virtual (imaginario/mental) y lo real (materialidad/cuerpo), e intenta con ello manipular la percepción (entendida como algo activo y móvil). Trabajando la articulación del cuerpo, la imagen, el tiempo y el espacio con el fin de volver a configurar, re-contextualizar, volver a establecer conexiones, re-dirigir, re-presentar y re-investigar la percepción de una manera expandida.
Surplus quiere dar visibilidad a la articulación del cuerpo y el pensamiento, dar transparencia y facilitar múltiples modos de ver y de pensar; de los cuerpos y las mentes tanto de los que se mueven como de los que observan.

Marina Colomina
Ha desarrollado un trabajo de repercusión internacional como coreógrafa y artista visual. Se graduó en Bellas Artes (UB, 2007) y School of New Dance Development (AHK, Amsterdam, 2013). Ha trabajado como performer para artistas como Deborah Hay, Ann Liv Young y Magdalena Ptasznic, entre otros. Ha participado en workshops y proyectos con artistas como La Ribot, Kristie Simson o Robert Steijn. Su obra audiovisual y gráfica se ha expuesto en Barcelona.

Magdalena Ptasznik
Compone representaciones a través del trabajo con la coreografía y la danza. Se graduó en Sociología (Varsovia,2005). Estudió en AHK (Amsterdam) con Debora Hay, Ria Higler, Meg Stuart y Robert Steijn, entre otros. Ha sido reconocida con la beca DanceWEB (Impulstanz).
Es co-creadora del primer centro de trabajo para la danza y la coreografía en Varsovia - Centrum w Ruchu.

SURPLUS perceives choreography as a technology for producing the present, and the body as the device that activates this.
Our practice takes the virtual (imagined/mental) and the real (material/body) and uses them in an attempt to manipulate perception, understood as something active and mobile. We work on body articulation, image, time and space with the aim of reconfiguring, re-contextualising and re-establishing connections; redirecting, re-presenting and re-investigating this perception from a wider angle.
Surplus aims to provide visibility for the articulation of body and thought, to provide transparency and facilitate multiple ways of seeing and thinking; of bodies and minds, both those that move and those that observe.

Marina Colomina
Has developed internationally acclaimed work as a choreographer and visual artist. She holds degrees is Fine Arts (Barcelona University 2007) and Dance ( School of New Dance Development, AHK, Amsterdam, 2013) and has worked for artists such as Deborah Hay, Ann Liv Young and Magdalena Ptasznic among others, as well as taking part in workshops and projects with La Ribot, Kristie Simson and Robert Stein among others. Her audio-visual and graphic work has been exhibited in Barcelona.

Magdalena Ptasznik
Composes representations through her work with choreography and dance. She holds a Sociology degree (Warsaw, 2005) and studied at AHK in Amsterdam with Deborah Hay, Ria HIgler, Meg Stuart and Robert Steijn, among others. She has been awarded the DanceWEB (Impulstanz) grant.
She is co-creator of the first centre of work on dance and choreography in Warsaw: Centrum w Ruchu.


★ 10-12 Octubre  10-12 October


JAVIER CUEVAS
//soluciones dramáticas//



"El amor es un perro
que viene del infierno"

ESTRENA

durada duración running time: 75 min

Noves Dramatúrgies
Nuevas dramaturgias
New Drama

HORARIS
DIVENDRES i DISSABTE: 21:00
DIUMENGE: 20:00

8 euros

HORARIOS
VIERNES y SABADO: 21:00
DOMINGO: 20:00

8 euros

SCHEDULES
FRIDAY & SATURDAY: 21:00
SUNDAY: 20:00

8 euros

HORAIRES
VENDREDI et SAMEDI: 21:00
DIMANCHE: 20:00
8 euros






Posada en escena i dramatúrgia: Javier Cuevas
Actuants: Griselda Layño, Javier Cuevas
Espai sonor: Carlos Ramos + Caro Ceice
Música original i adaptacions: Carlos Ramos
Espai escènic: Javier Cuevas
Il·luminació, projeccions i so: Carlos Ramos
Imatge i disseny de portada: Javier Cuevas

Amb el suport de CANARIAS CREA

www.solucionesdramaticas.com →



[+] llegir més /// leer más /// read more /// en lire plus →

El amor es un perro que viene del infierno és una pràctica escènica sobre l’afecte, la por, les relacions, la norma i la prohibició creada a partir de visions i texts de Charles Bukowsky i de George Bataille encadenats amb paraules, accions i paisatges ideats per l’autor des d’allò biogràfic i fantàstic. Disposada en capes en una con-fusió de dimensions (temps i espai) i de cossos (presents i absents), on el que no es diu és més important que el que es diu.
El amor es un perro... ens presenta una escena fràgil on les “úniques veritats” tenen a veure amb la part fosca de la nostra història i amb el que es dilueix entre els espais normatius i políticament correctes de les nostres vides.

Javier Cuevas (Múrcia, 1973)
Creador, actuant i programador. Director del Laboratorio de Artes en Vivo del Teatro Leal de La Laguna (Tenerife) orientat a la creació al voltant de les noves dramatúrgies i les pràctiques escèniques contemporànies. Amb GRACIAS (1”) LIMITES comença a produir les seves pròpies peces al mateix temps que col·labora com a dramaturgista, performer, en el disseny sonor, escènic i de producció en projectes aliens (Cía. Ferroviaria, Isabel Delgado, Carlota Mantecón, Acerina Amador, Masu Fajardo, Roberto G. Mesa). L’any 2012 va estrenar HAMLET POST SCRIPTUM de Roberto G. de Mesa, una coproducció del Teatre Victoria, Premi Escena Miriñaque 2013 a la millor interpretació masculina i obra nominada als Premis Réplica 2013.

El amor es un perro que viene del infierno es una práctica escénica sobre el afecto, el miedo, las relaciones, la norma y la prohibición creada a partir de visiones y textos de Charles Bukowsky y de George Bataille encadenados con palabras, acciones y paisajes ideados por el autor desde lo biográfico y lo fantástico. Dispuesta en capas en una con-fusión de dimensiones (tiempo y espacio) y de cuerpos (presentes y ausentes), donde lo que no se dice es más importante que lo que se dice.
El amor es un perro… nos presenta una escena frágil donde las “únicas verdades” tienen que ver con la parte oscura de nuestra historia y con lo que se diluye entre los espacios normativos y políticamente correctos de nuestras vidas.

Javier Cuevas (Murcia, 1973)
Creador, actuante y programador. Director del Laboratorio de Artes en Vivo del Teatro Leal de La Laguna (Tenerife) orientado a la creación en torno a las nuevas dramaturgias y las prácticas escénicas contemporáneas. Con GRACIAS (1’’) LÍMITES comienza a producir sus propias piezas al mismo tiempo que colabora como dramaturgista y performer, en el diseño sonoro, escénico y de producción en proyectos ajenos (Cía. Ferroviaria, Isabel Delgado, Carlota Mantecón, Acerina Amador, Masu Fajardo, Roberto G. Mesa). En 2012 estrena HAMLET POST SCRIPTUM de Roberto G. de Mesa coproducido por el Teatro Victoria, Premio Escena Miriñaque 2013 a la Mejor Interpretación Masculina y obra nominada a los Premios Réplica 2013.

Love is a dog from hell is a performance about affections, fear, relationships, norms and prohibitions constructed from Charles Bukowsky and George Bataille’s texts and thoughts, mixed with words and actions devised by Javier Cuevas using biographies and fantasies. Arranged in layers of (con)fused dimensions (space and time) and bodies (present and absent) where the unspoken is more important than the spoken, Love is a dog from hell shows a fragile scenario where the sole truths are linked with the dark side of our personal history and with the blurred line between the regulated and politically correct areas of our life.

Javier Cuevas (Murcia, 1973)
Is a performer, stage director and programmer. Director of Leal Theater Performing Arts Laboratory in La Laguna (Tenerife) works arround contemporary performing practices and new dramaturgy. With THANKS (1”) LIMITS, he starts to produce his own projects at the same time that collaborates with another artirsts like performer, dramaturgist, stage director, composer and sound designer and producer (Cía. Ferroviaria, Isabel Delgado, Carlota Mantecón, Acerina Amador, Masu Fajardo, Roberto G. Mesa). In 2012 premiers HAMLET POST SCRIPTUM, coproduced with Teatro Victoria (Tenerife), 2013 Escena Miriñaque Best Performer Award and Réplica Awards Nominated.


★ 15 Octubre  15 October


TRÀNSIT PROJECTES


LIMINAL GR 2014:
"Artesanía del insulto"




durada / duración / duration / durée: 120 min


Cicle Liminal GR
Ciclo Liminal GR
Liminal GR Series

HORARIS
DIMECRES: 20:00
5 euros + IVA

HORARIOS
MIERCOLES: 20:00
5 euros +IVA

SCHEDULES
WEDNESDAY: 20:00
5 euros + TAXES

HORAIRES
MERCREDI: 20:00
5 euros + TAUX






Producció: Trànsit Projectes
Comissaris: Pilar Cruz i Marc Roig
Producció tècnica: Marta Junco
Webmaster i socialmedia: Gloria Fernandez

www.liminalgr.org →

Pròximes sessions:
Dimarts 11 de novembre “Tenir cotxe és poder...”
Dimarts 9 de desembre “Tot a 100 i menys”
Dimarts 18 de desembre “Liminal GR 5 anys, grans èxits”


[+] llegir més /// leer más /// read more /// en lire plus →

Liminal Gr és un espai de reflexió oberta sobre mites i automatismes de la vida contemporània. El sistema de funcionament és molt senzill: Proposem mitja dotzena de temes i els discutim a les xarxes. Creadors i persones atrevides i/o espontànies proposen accions o activitats artístiques de reflexió sobre cada tema. I un dia es presenten.

Artesania de l’insult
Per a què serveix l’insult ? Sembla que té una funció expressiva i sembla que té una funció sintàctica, com un signe de puntuació. La potència de l’insult depèn de la seva explosibitat, emotivitat i blasfèmia. El tipus d’insult també ens parla de la religiositat de cada comunitat. Per a aquest Liminal organitzarem un taller per aprendre a insultar. Hi convidarem antropòlegs, performers, ballarins i masoquistes. Hi esteu tots convidats.

Liminal Gr
És un projecte de creació emergent que celebra aquest any la seva cinquena edició.
Liminal Gr permet aproximacions des de disciplines diverses (teatre, dansa, arts visuals, disseny, artesania, música, antropologia, literatura, estudis culturals, semiòtica, periodisme, publicitat...). Ens interessa, sobretot, analitzar la ritualitat de les nostres creences, com naturalitzem les nostres conviccions (treballar, enamorar-se, vestir-se bé, fer esport, menjar san, anar de vacances,...) és a dir, ens interessa reflexionar fins que punt pensem que el que fem és natural.

Liminal Gr es un espacio de reflexión abierta sobre mitos y automatismos de la vida contemporánea. El sistema de funcionamiento es muy sencillo: Proponemos media docena de temas y los discutimos en las redes. Creadores y personas atrevidas y/o espontáneas proponen acciones o actividades artísticas de reflexión sobre cada tema. Y un día se presentan.

Artesanía del Insulto
¿Para qué sirve el insulto? Parece que tiene una función expresiva y parece que tiene una función sintáctica, como un signo de puntuación. La potencia del insulto depende de su explosividad, emotividad y blasfemia. El tipo de insulto también nos habla de la religiosidad de cada comunidad. Para este Liminal organizaremos un taller para aprender a insultar. Invitaremos a antropólogos, performers, bailarines y masoquistas. Estáis todos invitados.

Liminal Gr
Es un proyecto de creación emergente que celebra este año su quinta edición. Liminal permite aproximaciones desde disciplinas diversas (teatro, danza, artes visuales, diseño, artesanía, música, antropología, literatura, estudios culturales, semiótica, periodismo, publicidad...). Nos interesa sobre todo analizar la ritualidad de nuestras creencias, como naturalizamos nuestras convicciones (trabajar, enamorarse, vestirse bien, hacer deporte, comer sano, ir de vacaciones ...) es decir, nos interesa reflexionar hasta qué punto pensamos que lo que hacemos es lo natural.

Liminal Gr is an open place for reflecting on the myths and automations of contemporary life. The way it works is simple: we suggest half a dozen subjects and we discuss them online. Creators and daring and/or spontaneous people propose actions or artistic activities for further contemplation of each theme. And eventually they are presented.

Artistry of the insult
What are insults for? They would appear to have both a function of expression and a syntactic function, like a punctuation mark. The power of an insult depends on its explosiveness, emotion and blasphemy. The type of insult also shows us the religious tendencies of each community. For this Liminal we will organise a workshop to learn to insult. We will invite anthropologists, performers, dancers and masochists. You’re all invited.

Liminal Gr
Is a new creative project, this year celebrating its fifth edition. Liminal uses a variety of disciplines in its approach: theatre, dance, visual arts, design, crafts, music, anthropology, literature, cultural studies, semiotics, journalism, publicity… We are mainly interested in analyzing the ritual aspects of our beliefs, how we normalize our convictions (working, falling in love, dressing well, engaging in sports, eating healthily, going on holiday…) That is, we are interested in looking at the extent to which we believe what we do is natural.


★ 17-19 Octubre  17-19 October


HABITUAL VIDEO TEAM


Festival INFLUX 2014
[vídeo a escena]



durada duración running time: 60 min

Arts escèniques audiovisuals
Artes escénicas audiovisuales
Performing audiovisual arts

HORARIS
DIVENDRES i DISSABTE: 21:00
DIUMENGE: 20:00

Entrada gratuïta. Aforament limitat
És imprescindible recollir l'entrada a la taquilla
des d'una hora abans de l'inici de l'espectacle.


HORARIOS
VIERNES y SABADO: 21:00
DOMINGO: 20:00

Entrada gratuita. Aforo limitado.
Es imprescindible recoger la entrada en la taquilla
desde una hora antes del inicio del espectáculo.


SCHEDULES
FRIDAY & SATURDAY: 21:00
SUNDAY: 20:00

Free admission. Limited.
It is essential to collect your ticket at the box
office one hour before the start of the show.


HORAIRES
VENDREDI et SAMEDI: 21:00
DIMANCHE: 20:00
Entrée libre. Limited.
Il est essentiel de recueillir votre billet au guichetune
heure avant le début du spectacle.









HABITUAL VIDEO TEAM
Amb el Suport de l'OSIC
Amb la col·laboració de l'Antic Teatre

www.influxfestival.org →

www.josepmjordana.com/home/habitual/ca →

www.summa-hvt.org →

www.fluxfestival.org →



17 Octubre – 21:00

KÒNIC THTR - Processos Bilaterals d’Influència

Processus Bilatéral d’Influence és un projecte multiformat de Kònic thtr. Una creació “Site-specific” per a dansa, música i imatge en moviment. La versió que es presentarà a Influx és un concert / performance que explora –des dels gadgets tecnològics de la nostra contemporaneïtat– el fràgil equilibri de la nostra relació amb uns entorns naturals, socials i urbans altament tecnificats. Uns paisatges que es veuen modificats, augmentats, reinterpretats per les eines digitals, i amb els quals hem de negociar constantment nous vincles i relacions.

[+] Info

18 Octubre – 21:00

Eli Gras & Mar Morey - Saló Sonor

Saló Sonor és una instal·lació sonora i visual / espectacle audiovisual creada per l’Eli Gras, que consta d’un conjunt d’instruments inventats, majorment construïts amb materials reciclats, a mig camí entre l’escultura i l’enginy sonor, inspirats en els conceptes de l’oci i la llar.

[+] Info

19 Octubre – 20:00

Mireia Calafell & Miguel Marín & Sebastià Puiggrós - Textures

Textures és un recital de poesia de Mireia Calafell, música de Miguel Marín i visuals de Sebastià Puiggrós. Es tracta d’un espectacle íntim que combina tres disciplines artístiques per crear una atmosfera que vol suggerir emocions i proposar melodies. En aquesta ocasió, a més de recitar els versos de Poètiques del cos (ed. Galerada, 2006) i Costures (Viena edicions, 2010), Mireia Calafell presentarà el seu nou poemari, Tantes mudes, recentment publicat a Perifèric Edicions.

[+] Info

[+] llegir més /// leer más /// read more /// en lire plus →

Primera edició del festival INFLUX [vídeo a escena], que vol potenciar els creadors que utilitzen el vídeo i el món digital com a eina fonamental d’expressió artística en les seves propostes escèniques. Abraça la feina d’artistes visuals, músics, poetes, ballarins, performers o creadors escènics que es mouen en els espais fronterers i híbrids, com ara Kònic Thtr, Txalo Toloza-Fernández, Nuno Rebelo & Anna Subirana, Eli Gras & Mar Morey, Alba G. Corral & Víctor Santana i Mireia Calafell, que seran els protagonistes d’aquesta edició. INFLUX vol ser una plataforma estable que doni projecció als creadors locals vinculats a la ciutat de Barcelona i per extensió a Catalunya, i vol contribuir a oferir una visió polièdrica sobre la diversitat de la creació contemporània.

Habitual Video Team és una associació sense ànim de lucre que té com a objectiu principal la promoció d’activitats relacionades amb les arts audiovisuals i concretament amb la videocreació.
Una branca de les seves activitats és l'organització de festivals, cicles i mostres de vídeo, com el festival de vídeo d’autor FLUX i el festival d'arts escèniques audiovisuals INFLUX.
Una altra branca és la documentació videogràfica d’actes culturals vinculats sobretot amb la música i la poesia experimentals. El 2012 posa en marxa el projecte SUMMA, per convertir aquest patrimoni audiovisual (més de 1000 gravacions) en un arxiu videogràfic on line d'accés públic.

Primera edición del festival INFLUX [vídeo a escena], que quiere potenciar a los creadores que utilizan el vídeo y el mundo digital como herramienta fundamental de expresión artística en sus propuestas escénicas. Abarca el trabajo de artistas visuales, músicos, poetas, bailarines, performers o creadores escénicos que se mueven en los espacios fronterizos e híbridos,tales como Kònic Thtr, Txalo Toloza-Fernández, Nuno Rebelo & Anna Subirana, Eli Gras & Mar Morey, Alba G. Corral & Víctor Santana y Mireia Calafell, que serán los protagonistas de esta edición. INFLUX quiere ser una plataforma estable que dé proyección a los creadores locales vinculados a la ciudad de Barcelona y por extensión en Cataluña, y quiere contribuir a ofrecer una visión poliédrica sobre la diversidad de la creación contemporánea.

Habitual Video Team es una asociación sin ánimo de lucro que tiene como objetivo principal la promoción de actividades relacionadas con las artes audiovisuales y concretamente con la videocreación.
Una rama de sus actividades es la organización de festivales, ciclos y muestras de vídeo, como el festival de vídeo de autor FLUX y el festival de artes escénicas audiovisuales INFLUX.
Otra rama es la documentación videográfica de actos culturales vinculados sobre todo con la música y la poesía experimentales. En 2012 pone en marcha el proyecto SUMMA, para convertir este patrimonio audiovisual (más de 1000 grabaciones) en un archivo videográfico on line de acceso público.

This is the first edition of INFLUX festival [video on stage], which promotes artists who use video and digital media as an integral aspect of artistic expression in their stage proposals. The festival includes works by visual artists, musicians, poets, dancers, performers or theatrical creators who blur the edges, such as Kònic Thtr, Txalo Toloza-Fernández, Nuno Rebelo & Anna Subirana, Eli Gras & Mar Morey, Alba G. Corral & Víctor Santana and Mireia Calafell, which will be the protagonists of this edition. INFLUX aims to become an established platform providing visibility for local creators from Barcelona and Catalonia, and to help provide a multifaceted vision of the diversity that exists in contemporary creation.

Habitual Video Team is a non-profit association that has as its main objective the promotion of activities related to the visual arts, specifically, video art.
A fundamental area of their work is the organization of festivals, cycles and video shows, such as the FLUX Video Auteur Festival and the INFLUX Audiovisual Performing Arts Festival.
Another area of Habitual Video Team’s activities is video documentation of cultural events mainly related to experimental music and poetry performances. In 2012 they launched the SUMMA project in order to convert this audiovisual heritage (more than 1000 recordings) into a non-profit online video archive.


★ 20 Octubre  20 October


ANGIE BONINO


FLUXCLUB


durada duración running time: 90 min

Projecció + col·loqui
Proyección + coloquio
Screening & discussion


Lloc Lugar Place: ADRIANTIC

HORARIS
DILLUNS: 21:00
gratuit

HORARIOS
LUNES: 21:00
gratuito

SCHEDULES
MONDAY: 21:00
free

HORAIRES
LUNDI: 21:00
gratuit






sessió 14

ANGIE BONINO
Lima (Perú), 1974. De nacionalitat peruana i italiana, viu a Barcelona. Angie Bonino és la primera dona a dedicar-se als nous mitjans a Perú. El seu treball és multidisciplinari, utilitza l'audiovisual, l'accionisme, la instal·lació i la plataforma d'Internet. És dissenyadora gràfica, conservadora d'art amb noves tecnologies i artista plàstica de Belles Arts del Perú, Màster en Sistemes Interactius per a l'Audiovisual al MECAD (Universitat Ramon Llull, Barcelona, 2005), Màster en LAMP Seguretat Informàtica i Sistemes per a programari lliure (subvenció de la Comunitat Europea, 2006-2007).

Com a artista, ha realitzat diverses exposicions individuals i col·lectives, en museus, institucions i galeries, a Àsia, Oceania, Amèrica i Europa. El 2012 va rebre un homenatge a la seva trajectòria a la Filmoteca de Andalucía, i una monogràfica al Museo de Qorikancha a Cuzco, Perú. Entre les seves darreres exposicions individuals hi ha la realitzada a Barcelona, a la galeria Homesession el 2013; i el 2014, una monogràfica de videoart al centre d'arts Dello Scompiglio a Itàlia i una exposició individual al MAC-LIMA, Museo de Arte Contemporáneo Lima.

www.angiebonino.com →

presentació
En aquesta sessió farem un repàs a la trajectòria de l'artista multidisciplinària Angie Bonino, centrant-nos sobretot en la seva obra de videoart i videoperformance.

Organitzat per HABITUAL VIDEO TEAM

fluxfestival.org

Pròximes Dates:
3 nov, 10 nov

La pared
1996_1:32 min
Una dona atrapada en una pantalla intenta desesperadament sortir del seu tancament. Metàfora de la lluita de l'ésser humà per alliberar-se dels paràmetres i estereotips que demarca el sistema a través dels mitjans.

La imagen
2000_1:42 min

El treball fa al·lusió a com les imatges globals són independents de l'idioma i del lloc. Parla sobre la desobediència civil contra l'abús de poder, incloent-hi la guerra d'imatges. Es mostra la mateixa imatge (un grup de soldats en un tanc i un camió que llança aigua) i el text "La imagen" en diversos idiomes. De sobte aquesta seqüència es transforma en la "Marcha de los Cuatro Suyos” en Lima (marxa contra la dictadura de Fujimori - 2000). I una dona obre els braços sense cap por, enfrontant-se a la tanqueta que llança aigua. Cal esmentar que la data 28 de juliol com a data del vídeo, és el dia de la Independència del Perú sobre la dominació espanyola, una festivitat patriòtica. També Fujimori argumentava falsament que era el dia del seu aniversari, i és la data en què es va realitzar la "Marcha de los Cuatro Suyos" que s'observa en l'audiovisual.

No Logo
2001_9:12 min
Vídeo streaming com a part del projecte H8 Fullworld "La insostenible esclavitud de la modernidad" organitzat pel Centre CICV Pierre Schaeffer de França, per ser presentat en el tancament del Festival international du Nouveau Cinéma et des Nouveaux Médias de Montreal (Canadà). Vuit artistes convidats de diferents països llançaven en temps real vídeo i performance, barrejant i coordinant imatges i conceptes... En el cas d’Angie Bonino es van llançar les imatges des de la xarxa científica peruana i els conceptes es van ajustar al llibre No logo de Naomi Klein. H8 Fullworld va ser una de les primeres experiències de vídeo streaming en l'art contemporani.

Habitar
2006_2:50 min
Habitar és un videoart de temàtica politicosocial, amb estètica de document mediàtic; que evidencia la problemàtica de l'habitatge i la lluita de l'ésser humà per tenir un lloc on habitar en un territori.Les imatges van ser preses de desallotjaments d’emissions on line del Perú (2005), barrejades amb registres gravats per l'autora, directament del desallotjament de la casa okupa "La Quinkalla" al barri de Sants a Barcelona (2006). Els registres videogràfics s'intercalen amb la paraula "habitar" en diversos idiomes, metàfora del concepte d'habitar en qualsevol territori del món, cosa que afronta l'home contemporani en un entorn globalitzat, en la recerca d'un espai per viure, amb les seves pròpies característiques i identitats en diferents nivells.

Yo quiero tener un millón de amigos
2007_4:36 min
Videoart que tracta de desmitificar la idea de terror exercida per certes icones històriques. D'una banda la imatge estereotip del terrorista amb passamuntanyes negre, que encara es troba en la memòria del present col·lectiu de la societat. Així com el mite del Pistaco, personatge que forma part de la mitologia costumista peruana i que es troba en les danses típiques, el qual ve de nit, roba, assassina i desapareix amb un passamuntanyes més pintoresc com el que s'aprecia de color blau en el vídeo. Per això ajunto aquestes dues imatges que creen situacions comunicatives de por o terror per desmitificar-les, convertint els dos personatges en un de sol, que es mostra fràgil, vulnerable, dins d'un ambient i un fons musical amb certs tocs de sarcasme i humor negre, enfront de les figures aterridores que normalment connoten.

New World Order
2008_5:45 min
Actualment vivim una època plena d'estratègies globals de caràcter financer i de transaccions de béns i serveis. Com més gran sigui la integració de polítiques econòmiques en diversos països, més proper estarà l'objectiu d'aconseguir el "negoci mundial". A això, s’hi suma la convivència amb organitzacions ocultes, darrere de sectes i societats secretes, que s'expandeixen per diverses regions del món. L'ombra es troba darrere de governs, estats, moviments polítics, econòmics, empresarials i industrials.
És ben sabut que no és casualitat que Francis Fukuyama escrivís La construcció de l'Estat. Cap a un nou ordre mundial al segle XXI, publicat l'any 2004, on podem apreciar el model aplicat per al desenvolupament del control i el poder econòmics del sistema actual amb vistes al futur. És per això que part del títol del llibre dóna nom a aquesta videoinstal·lació, on apareixen avatars que parlen en diversos idiomes com a metàfora de l'estat global i amb una imatge de la borsa de valors de Wall Street al fons. Cada personatge ens parla, com un comercial, sobre el significat d'estar immersos en el ja esmentat "nou ordre mundial".

Videodanza
2009_6:19 min
Videoperformance realitzada a la Plaça Catalunya, tracta sobre la precarietat en què es troben immersos els artistes en l'àmbit cultural actual.

Evanescer
2011_3:06 min
Videopeformance amb tractament digital on una dona travessa diverses situacions en un món surreal i introspectiu, un refugi de les polítiques del desig, els somnis i les fantasies, amb una càrrega d'anhel llibertari que traspassa els límits del que és femení i el territorial amb una confrontació entre la realitat i la imaginació, on aquesta última intenta recrear el present amb els ideals i la utopia.

Somewhere Over The Rainbow
2012_3:16 min
Aquest vídeo ens parla de tres fases en la persona migrant. Primer és el procés de la "presa de decisió", amb les il·lusions i esperances, malgrat la inseguretat, davant de situacions futures. Per això la performer canta la cançó de Dorothy, que volia trobar una vida millor al final de l'arc iris, per escapar del moment que afrontava, metàfora del pensament de l'immigrant. La segona fase és viatjar i sortir del seu territori i encarar experiències negatives o positives, que signifiquen una lluita per ingressar a una societat diferent. Per això la performer pren vol per viatjar en avió. La tercera és el resultat del viatge, quan es poden avaluar els esdeveniments i es dóna la real situació de l'immigrant, que es pot quedar si ha aconseguit un resultat positiu en un lapse de temps o si no, pot començar l'èxode, el retorn, cosa que es veu actualment amb la gran quantitat d'immigrants que retornen, sobretot en el cas de Llatinoamèrica​​, perquè el "somni" que va vendre EUA des de 1910 amb les pel·lícules de Hollywood i la idea que es tenia d'Europa com a promesa d'èxit, ha canviat radicalment per la crisi econòmica que pateixen.

What is man
2013_5:09 min
La peça utilitza la música de l’Himne Diví conegut com What is man? de Henry Purcell. La lletra qüestiona i analitza la situació de l'home. Les imatges de l'audiovisual són de marxes i manifestacions realitzades en protesta per l'actual crisi econòmica en diversos països d'Amèrica, Orient Mitjà i Europa.

El discurso
2013_5:51 min
El vídeo conté la imatge de presidents i activistes del continent americà que van ser assassinats, és així que veurem mini extractes de discursos, escollits per la seva lucidesa, de John F. Kennedy (EUA), Salvador Allende (Xile), Omar Torrijos (Panamà), Jaime Roldós (Equador), Martin Luther King (EUA).

[+] llegir més /// leer más /// read more /// en lire plus →

Cinquena temporada de FLUX CLUB, un club de vídeo amb una periodicitat quinzenal que pretén reflectir la vitalitat del vídeo de creació de la nostra ciutat. Es tracta d’una extensió del Festival de vídeo d’autor FLUX, amb sessions obertes a tot el que està passant en el camp del vídeo a Barcelona, que complementen el festival des del punt de vista dels seus continguts i que estenen el seu període d’acció més enllà dels dies estrictament dedicats al festival.
FLUX CLUB acull tot tipus de sessions amb projeccions, videoperformances i col·loquis que ofereixen al públic la possibilitat del contacte directe amb els videocreadors. Poden ser sessions monogràfiques d'autors reconeguts, temàtiques, dedicades a gèneres com la videodansa i la videopoesia, o col·lectives dedicades a autors emergents.
FLUX CLUB és un espai de difusió del vídeo de creació a la ciutat de Barcelona.

Habitual Video Team és una associació sense ànim de lucre que té com a objectius principals la promoció de tot tipus d’activitats relacionades amb les arts audiovisuals i concretament amb la videocreació: www.habitualvideoteam.org. Una branca de les seves activitats és l'organització de festivals, cicles i mostres de vídeo, com el festival de vídeo d’autor FLUX: www.fluxfestival.org.
Una altra branca fonamental de la seva feina és la documentació videogràfica (gravació i edició) d’esdeveniments culturals generalment de petit format com concerts, poesia, performances o espectacles teatrals. A partir del 2012, posa en marxa el projecte SUMMA, amb la finalitat de convertir aquest patrimoni audiovisual de més de 1.000 gravacions en un arxiu videogràfic on line d'accés públic: www.summa-hvt.org.

Quinta temporada de FLUX CLUB, un club de vídeo con una periodicidad quincenal que pretende reflejar la vitalidad del vídeo de creación de nuestra ciudad. Se trata de una extensión del Festival de vídeo de autor FLUX, con sesiones abiertas a todo lo que está pasando en el campo del vídeo en Barcelona, que complementan el festival desde el punto de vista de sus contenidos y que extienden su período de acción más allá de los días estrictamente dedicados al festival.

FLUX CLUB acoge todo tipo de sesiones: proyecciones, videoperformances y coloquios que ofrecen al público la posibilidad del contacto directo con los videocreadores. Pueden ser tanto sesiones monográficas de autores reconocidos, como temáticas colectivas dedicadas a autores emergentes, a la presentación de trabajos de estudiantes, o centradas en la videopoesía o la videodanza.
FLUX CLUB es un espacio de difusión del vídeo de creación en la ciudad de Barcelona.

Habitual Video Team es una asociación sin ánimo de lucro que tiene como objetivos principales la promoción de todo tipo de actividades relacionadas con las artes audiovisuales y concretamente con la videocreación: www.habitualvideoteam.org. Una rama de sus actividades es la organización de festivales, ciclos y muestras de vídeo, como el festival de vídeo de autor FLUX: www.fluxfestival.org.
Otra rama fundamental de su trabajo es la documentación videográfica (grabación y edición) de eventos culturales generalmente de pequeño formato como conciertos, poesía, performances o espectáculos teatrales. A partir de 2012, pone en marcha el proyecto SUMMA, con el fin de convertir este patrimonio audiovisual de más de 1.000 grabaciones en un archivo videográfico on line de acceso público: www.summa-hvt.org.

The fifth season of FLUX CLUB is here: a fortnightly video club that reflects the vitality of video creation in our city. It’s an extension of the FLUX Video Auteur Festival, with sessions open to everything currently going on in the field of video in Barcelona, complementing the festival from the point of view of its content and extending its sphere of influence beyond the few days programmed for the festival itself.

FLUX CLUB includes all kinds of sessions: screenings, video performances and debates offering direct contact between the audience and the filmmakers. These sessions focus on a range of subjects, from monographics by well-known directors to specific themes, from groups of up-and-coming authors to students; they may cover video poetry or video dance.
FLUX CLUB is a space for the dissemination of video creation in the city of Barcelona.

Habitual Video Team is a non-profit association whose main objectives are to promote activities related to visual arts and specifically video art: www.habitualvideoteam.org.
A fundamental area of their work is the organisation of festivals, cycles and video shows, such as the FLUX Video Auteur Festival: www.fluxfestival.org.
Another branch of Habitual Video Team’s activities is video documentation (recording and editing) of mainly small format cultural events such as concerts, poetry, performances or theatre shows. It has a video archive of over 1,000 recordings. In 2012 they launched the SUMMA project with the aim of converting this audiovisual heritage into a non-profit online video archive: www.summa-hvt.org.


★ 25 Octubre  25 October


ASSOCIACIÓ
SPOKEN WORD BARCELONA



"Spoken orality"

durada duración running time: 2h + 2h

Spoken Word i Poesia Escènica
Spoken Word y Poesía Escénica
Spoken Word and scenic poetry

HORARIS
DISSABTE:
18:00 - Taula rodona
Gratuït
20:00 - Recital 7 euros

HORARIOS
SABADO:
18:00 - Mesa redonda
Gratuito
20:00 - Recital 7 euros

SCHEDULES
SATURDAY:
18:00 - Roundtable
Free
20:00 - Recital 7 euros

HORAIRES
SAMEDI:
18:00 - Table ronde
Gratuit
20:00 - Récital 7 euros




Taula rodona “Oralitat extàtica, connectar amb la font”:
Sheri-D Wilson (Calgary, Canadà), Kaie Kellough (Montréal, Canadà), Mónica Caldeiro (BCN), Víctor López (BCN)

Recital:
Poeta – Sheri-D Wilson; Poeta – Jaap Blonk; Poeta – Kaie Kellough; Poeta – Dani Orviz; Poeta – Mónica Caldeiro; Poeta – Víctor López; Música i poesia – Visionespanoramik. I més...

spokenwordbcn.wordpress.com →



[+] llegir més /// leer más /// read more /// en lire plus →

Recital d’Spoken Word i poesia escènica. Nit de força poètica organitzada per l’Assocació Spoken Word Barcelona, que comptarà amb la presència de poetes internacionals i nacionals de gran energia i qualitat com Sheri-D Wilson, fundadora i directora del Calgary Spoken Word Festival i una de les poetes més importants de Canadà; Kaie Kellough, poeta sonor de Montréal (Canadà); Dani Orviz, referent de la poesia escènica al nostre país; Mónica Caldeiro, una de les veus més potents de l’escena poètica de Barcelona; Víctor López, poeta sonor barceloní; i el duet de hip-hop i poesia Visionespanoramik amb les seves atmosferes envoltants.
Abans de l’espectacle: taula rodona sobre la tradició oral “Oralitat extàtica, connectar amb la font”.

L’Associació Spoken Word Barcelona és un col·lectiu que té com a principal objectiu la difusió y promoció de l’art de la paraula parlada i de la poesia escènica a la nostra ciutat. En aquest sentit, vol connectar poetes de Barcelona i de la resta de l’estat amb artistes dedicats a l’oralitat a nivell internacional.

Recital de Spoken Word y poesía escénica. Noche de fuerza poética organizada por la Asociación Spoken Word Barcelona, que contará con la presencia de poetas internacionales y nacionales de gran energía y calidad como Sheri-D Wilson, fundadora y directora del Calgary Spoken Word Festival y una de las poetas más importantes de Canadá; Kaie Kellough, poeta sonoro de Montréal (Canadá); Dani Orviz, referente de la poesía escénica en nuestro país; Mónica Caldeiro, una de las voces más potentes de la escena poética de Barcelona; Víctor López, poeta sonoro barcelonés; y el dúo de hip-hop y poesía Visionespanoramik con sus envolventes atmósferas.
Antes del espectáculo: mesa redonda sobre la tradición oral “Oralidad extática, conectar con la fuente”.

La Asociación Spoken Word Barcelona es un colectivo cuyo principal objetivo es la difusión y promoción del arte de la palabra hablada y de la poesía escénica en nuestra ciudad. En este sentido, quiere conectar poetas de Barcelona y del resto del estado con artistas dedicados a la oralidad a nivel internacional.

Spoken Word reading. A night of poetic strength organised by “Associació Spoken Word Barcelona” with international and national poets of great energy and high quality such as Sheri-D Wilson, founder and director of Calgary Spoken Word Festival and one of the most well-known poets in Canada; Kaie Kellough, sound poet from Montréal (Canada); Dani Orviz, reference on the poetry scene in Spain; Mónica Caldeiro, one of most powerful voices in Barcelona; Víctor López, sound poet from Barcelona; and the hip-hop and poetry duo Visionespanoramik with their surrounding atmospheres.
Before the show: panel discussion on oral tradition “Ecstatic orality, connecting with source”.

Spoken Word Barcelona is an association whose main objective is to spread and promote the art of Spoken Word and the poetry scene in Barcelona. In pursuit of this aim they connect poets from Barcelona and Spain with artists dedicated to orality in the rest of the world.



26 Octubre 26 Octubre 26 October

ANTIC TEATRE
Castanyada Punk!



Organitza: Antic Teatre
Participen: Antic Teatre Band i Crapulesque


crapulesque.com →

Concerts gratuïts / Conciertos gratuitos / Free concerts

HORARIS HORARIOS SCHEDULES HORAIRES
DIUMENGE / DOMINDO / SUNDAY: 17:00

Gratuït / Gratuito / Free



[+] llegir més /// leer más /// read more /// en lire plus →

Un cop l'any, l'Antic Teatre organitza una activitat especial pels seus veïns més propers. És una manera d’agrair-los el seu suport, que fa possible que es pugui desenvolupar l'activitat social i cultural del nostre espai durant tot l'any. Enguany, s'ha preparat una programació de concerts gratuïts que estaran oberts a tothom que ho vulgui i que desitgi compartir aquest dia juntament amb l'equip de l'Antic Teatre i els seus veïns.

Els grups confirmats per aquest dia són:
Crapulesque (Punk, rock)
Antic Teatre Band (Versions punk)


Una vez al año, Antic Teatre organiza una actividad especial para sus vecinos más cercanos. Es una manera de agradecerles su apoyo, que hace posible que se pueda desarrollar la actividad social y cultural de nuestro espacio durante todo el año. Este año se ha preparado una programación de conciertos gratuitos que estarán abiertos para todo el que quiera y desee compartir este día junto al equipo de Antic Teatre y sus vecinos.

Los grupos confirmados para este día son:
Crapulesque (Punk, Rock)
Antic Teatre Band (Versiones punk)

Once a year, Antic Teatre organises a special event for our closest neighbours. This is our way of thanking them for their support, which helps make possible the development of social and cultural activities at our venue over the course of the year. This year we have prepared a programme of free concerts, open to anyone who would like to spend this day with the Antic Teatre team and our neighbours.

Confirmed bands for the day are:
Crapulesque (Punk, Rock)
Antic Teatre Band (Punk covers)


★ 30 Octubre  30 October


EDUARDO GIÓN,
XS DJS Y ANTIC TEATRE



"Transilvania Club"

ESTRENA

durada duración running time: 2h30 min

Sessió performàtica i musical de terror
Sesión performática y muscial de terror
Performative and muscial horror Session

HORARIS
DIJOUS: 20:00
5 euros

HORARIOS
JUEVES: 20:00
5 euros

SCHEDULES
THURSDAY: 20:00
5 euros

HORAIRES
JEUDI: 20:00
5 euros




Música: XS DJS
Visuals: Luis Macias/Crater Colletive

XS DJS →

CRATER COLLECTIVE →


[+] llegir més /// leer más /// read more /// en lire plus →

Transilvania Club és una festa on es rendeix homenatge al cinema underground de terror dels 40, 50, 60 i 70. Una festa multidisciplinar on es barreja música en directe de Djs, visuals i performances.
La música anirà a càrrec dels prestigiosos XS DJS.
Els visuals seran de Crater Collective.

XS Djs
És el duet barceloní format per Toni Bass (ADC, Deux, The Thief, Outnow, ...) i Raul Bass (ADC). A New Era, el seu recent debut com a productors, editat per Athletic Disc Records, segell creat per ells mateixos i vinculat a l'aclamada festa Athletic Disco Club, va arribar amb dos excel·lents remixes de la mà de Zombies In Miami i Marcello Giordani. Aquest primer treball ha rebut el suport d'artistes com ara Shit Robot, Peter Herbert, Dj Rocca, Social Disc Club, Golden Bug, Ali Ooft, etc... A punt de veure la llum resten les seves noves produccions, amb què esperen poder anunciar la seva primera actuació en viu.
Com a Djs, el seu so navega entre la música Disco (Old & New), House (Retro & Deep), i els seus propis edits i produccions. Des del 2011 se'ls ha pogut escoltar i sobretot ballar, en diferents i prestigiosos clubs de Barcelona i Madrid.

Crater Collective
Col·lectiu de creació / improvisació audiovisual, centrat en projectes de cinema expandit, instal·lació i film performances. Partint de la recerca de narratives audiovisuals experimentals, l'obra de Crater es centra en l'ús de suports i formats analògics, súper 8, 8mm, i 16mm, projectats com actes performatius i efímers, amb la intervenció directa dels artistes / cineastes i la seva relació amb el procés-creació/recepció de l'espectador.

El Transilvania Club es una fiesta donde se rinde homenaje al cine underground de terror de los 40, 50, 60 y 70. Una fiesta multidisciplinar donde se mezcla música en directo con djs, visuales y performances.
La música irá a cargo de los reputados XS DJS.
Los visuales serán de Crater Collective.

XS Djs
Es el duo barcelonés formado por Toni Bass (ADC, Deux, The Thief, Outnow,…) y Raul Bass (ADC). A New Era, su reciente debut como productores, editado por Athletic Disco Records, sello creado por ellos mismos y vinculado a la aclamada fiesta Athletic Disco Club, llegó con dos excelentes remixes de la mano de Zombies In Miami y Marcello Giordani. Este primer trabajo ha recibido el apoyo de artistas tales como Shit Robot, Peter Herbert, Dj Rocca, Social Disco Club, Golden Bug, Ali Ooft, etc… A punto de ver la luz están sus nuevas producciones, con las que esperan poder anunciar su primera actuación en vivo.
Como Djs, su sonido navega entre la música Disco (Old & New), House (Retro & Deep), y sus propios edits y producciones. Desde el 2011 se les ha podido escuchar y sobre todo bailar, en distintos y reputados clubs de Barcelona y Madrid.

Crater Collective
Colectivo de creación/improvisación audiovisual, centrado en proyectos de cine expandido, instalación y film performances. Partiendo de la búsqueda de narrativas audiovisuales experimentales, la obra de Crater se centra en el uso de soportes y formatos analógicos, súper 8, 8mm, y 16mm, proyectados como actos performativos y efímeros, con la intervención directa de los artistas/cineastas y su relación con el proceso-creación/recepción del espectador.

Transilvania Club is a party in which we pay tribute to underground horror cinema of the 40s, 50s, 60s and 70s. Embracing a variety of disciplines, we combine live music with djs, visuals and performances: music by renowned djs XS and visuals by Crater Collective.

XS Djs
Are Barcelona twosome Toni Bass (ADC, Deux, The Thief, Outnow…) and Raul Bass (ADC). A New Era, their recent debut as producers, was released by Athletic Disco Records, their own label linked to club night Athletic Disco Club, and contained two excellent remixes by Zombies In Miami and Marcello Giordani. This first effort has the support of the likes of Shit Robot, Peter Herbert, Dj Rocca, Social Disco Club, Golden Bug, Ali Ooft, etc… Once their new productions are released, in the near future, they aim to announce their first live performance.
As Djs their sound fluctuates between Disco (Old & New), House (Retro & Deep), and their own edits and productions. They have been listened to and above all danced to since 2011 at a variety of well-known Barcelona and Madrid clubs.

Crater Collective
Is an audiovisual creation/improvisation collective working with expanded film projects, installations and cinema performances. In their search for experimental audiovisual narrative forms, they use analogic formats and supports – Super 8, 8mm, 16mm – projected as performative and ephemeral events with live participation from the artists/directors and their relation to the creation/audience reception process.


Castellano → English →

★ 31 d'octubre ★
★ SELECCIONATS // SELECCIONADOS // SELECTED ★

★ BIENVENIDOS AL FIN DEL MUNDO de Manu Carbajo ★ MR. DENTONN de Iván Villamel Sánchez ★ LA BOCA DEL LEÓN de Alfonso García ★ ELADIO Y LA PUERTA INTERDIMENSIONAL de María Giráldez ★ POR ESO NO TENGO HERMANOS de Paco Cavero ★ MAGIA de Iker Arce Aretxabala ★ SUPERVILLAIN de Joaquin Lora jiménez ★ MONGUIS de Isaac Berrokal ★ 24H CON LUCÍA de Marcos Cabotá ★ HOGAR HOGAR de Carlos Alonso Ojea ★ TUCK ME IN de Ignacio F. Rodó ★ VIBRACIONES de Guis Brothers ★



★ GANYADORS // GANADORES // WINNERS ★

Premio del público (estatuilla + 300€): "24 horas con Lucía" de Marcos Cabotá
Premio del jurado (estatuilla + 500€): "Supervillain" de Joaquin Lora Jiménez


BASES DE LA CINQUENA EDICIÓ DEL CONCURS DE CURTMETRATGES ANTIC HORROR PICTURE SHOW →

1. L'ÀMBIT DE PARTICIPACIÓ ES LIMITA A L'ESTAT ESPANYOL

2. ELS AUTORS PODEN PARTICIPAR AMB EL NOMBRE  D'OBRES QUE DESITGIN. NO S'ACCEPTARAN OBRES JA PRESENTADES PRÈVIAMENT EN AQUEST FESTIVAL

3. LES OBRES HAN DE PERTÀNYER OBLIGATORIAMENT AL GÈNERE TERROR I/O FANTÀSTIC

4. LA DURADA DE LES OBRES NO HAURÀ DE SUPERAR ELS 15 MINUTS, CRÈDITS INCLOSOS

5. L'IDIOMA DE LES OBRES HA DE SER EL CATALÀ O CASTELLÀ, EN CAS D'ESTAR EN ALTRES IDIOMES S'HAURÀN DE PRESENTAR SUBTITULADES AL CATALÀ O AL CASTELLÀ

6. S'ADMETRAN PRODUCCIONS REALITZADES AMB POSTERIORITAT AL GENER 2013

7. LA INSCRIPCIÓ I L'ENVIAMENT DEL CURTMETRATGE ES FARÀ A TRAVÉS DE LA PLATAFORMA FESTHOME.COM
LA DESPESA PER L'ENVIAMENT ES SOLS D' 1 € (COST DE GESTIÓ DE LA PLATAFORMA).

8. LA DATA LÍMIT PER A L'ENTREGA DE LES OBRES SERÀ EL 21 D'0CTUBRE DEL 2014

9. L'ORGANITZACIÓ DEL FESTIVAL S'ENCARREGARÀ DE SELECCIONAR LES OBRES QUE ENTREN A CONCURS. UN JURAT ESCOLLIT PER L'ORGANITZACIÓ TRIARÁ EL CURTMETRATGE GUANYADOR

10. L'ORGANITZACIÓ DEL FESTIVAL ATORGARÀ ELS SEGÜENTS PREMIS:
a) PREMI DEL JURAT AL MILLOR CURTMETRATGE "THE ANTIC HORROR PICTURE SHOW 2014" DOTAT AMB ESTATUETA I 500€
b) PREMI DEL PÚBLIC "THE ANTIC HORROR PICTURE SHOW 2014" DOTAT AMB ESTATUETA I 300€

11. ELS GUANYADORS ES DONARAN A CONÈIXER DURANT LA PROJECCIÓ DELS CURTMETRATGES FINALISTES QUE TINDRÀ LLOC A L'ANTIC TEATRE EL DIA 31 D'OCTUBRE DEL 2014

12. L'ORGANITZACIÓ PODRÀ UTILITZAR FRAGMENTS DE LES OBRES SELECCIONADES PER A LA DIFUSIÓ DEL FESTIVAL EN ELS DIFERENTS MITJANS DE COMUNICACIÓ

13. LA PRESENTACIÓ D'UNA OBRA IMPLICA LA TOTAL ACCEPTACIÓ D'AQUESTES BASES

Organitza: Antic Teatre
Coordina: Guillem Puig


Festival/Concurs de curtmetratges de terror

HORARIS
DIVENDRES: 18:00

Gratuït

Cinquena edició del Festival de Curtmetratges de Terror, Antic Horror Picture Show, organitzat per l’Antic Teatre. Aquest dia es projectaran els curtmetratges seleccionats i s’anunciaran els guanyadors. S’atorgaran dos premis. El “Premi del Jurat al Millor curtmetratge”, estarà dotat amb una estatueta i 500€. El “Premi del Públic” rebrà una estatueta i 300€.
En la darrera edició del 2013, es van presentar prop de 50 curts. Els dos guanyadors van ser María Gordillo amb el curt "Presence Required (Premi del Jurat al Millor Curtmetratge) i Marc Martínez amb "Timothy" (Premi del públic).

Bases del concurs 2014:
https://festhome.com/f/239

Data límit enviament curtmetratges:
21 d'octubre



 RECOMENDAMOS

LIBRE COMUNIDAD ESCENICA
www.tea-tron.com →

Red TRANS IBÉRICA de Espacios Culturales Independientes
http://redtransiberica.wordpress.com/ →

TEH Trans Europe Halles European - Network of Independent Cultural Centres
http://www.teh.net/ →

Encuentre ideas. Encuentre gente. Encuentre dinero. Encuentre acontecimientos. Encuentre debates. Un sitio web, 50 países, 6 lenguas.
www.labforculture.org/ →

IETM: International Network for Contemporary Performing Arts
www.ietm.org/ →

Facilitar i fomentar la mobilitat de les arts:

on-the-move.org/ →

www.cimettafund.org/ →

The European Cultural Foundation facilita i catalitza l'intercanvi cultural i les noves formses d'expresió creativa.
www.eurocult.org/home/ →


logotipos patrocinadores c. Verdaguer i Callís 12 · BCN · tel. 93 315 23 54 · anticteatre@anticteatre.com · www.anticteatre.com

Amb la col·laboració de:

Antic Teatre és membre i treballa en xarxa amb: / Antic Teatre es miembro y trabaja en red con: / Antic Teatre is a member and networking with: